Goedkope omheining maken voor hond, ideeën?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-22 12:38

rien10

Re: Goedkope omheining maken voor hond, ideeën?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-22 13:14

Zo'n pen kan je in iedere dierenwinkel kopen.
Als een hekje niet mag, kan tuieren* een fijne oplossing zijn. Heb ik ook met een van mijn honden gedaan, hij had veel bewegingsvrijheid om rond te scharrelen op die manier.

*tussen twee palen of pennen een stevige (staal)draad over de grond spannen. Daaraan, met een losse lus/oog een looplijn van een meter of 2 maken, daaraan de hond vastmaken. Dan heeft de hond een loopoppervlakte van lengte tuierlijn maal lengte looplijn. Mijn hond had zo 10 vierkante meter.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-22 13:24

Lizz schreef:
Ik heb gisteren bij de karwei deze gehaald.
https://www.karwei.nl/assortiment/grond ... /p/B432489

Misschien bij jou in de buurt ook nog te verkrijgen?
Op de site kan je de voorraad zien.
(Lagen hier bij de boot spullen, hebben even moeten zoeken).

Ah bedankt voor de tip! De welkoop zit hier niet in de buurt

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-22 13:25

rien10 schreef:
Zo'n pen kan je in iedere dierenwinkel kopen.
Als een hekje niet mag, kan tuieren* een fijne oplossing zijn. Heb ik ook met een van mijn honden gedaan, hij had veel bewegingsvrijheid om rond te scharrelen op die manier.

*tussen twee palen of pennen een stevige (staal)draad over de grond spannen. Daaraan, met een losse lus/oog een looplijn van een meter of 2 maken, daaraan de hond vastmaken. Dan heeft de hond een loopoppervlakte van lengte tuierlijn maal lengte looplijn. Mijn hond had zo 10 vierkante meter.

Dat is ook een idee inderdaad ook nog iets om over na te denken

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-22 13:26

Ik heb ze dan wel graag aan een tuig. Mochten ze een vogel achterna springen, dan krijgen ze geen klap in de nek/op het strottenhoofd.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-22 13:31

Voor TS is deze informatie niet nuttig maar voor mensen met honden met pittig karakter ga aub nooit voor zo'n kurkentrekker pin. De ervaring leert dat vele honden die pinnen met gemak de grond uit krijgen. Ja, ook als ze volledig de grond in gedraaid zijn!

Zelf heb ik stake out pinnen vanuit de sledehonden sport. Kun je recht de grond in slaan met een hamer en ook erg diep. Geen enkele hond die hem eruit krijgt. Zelf krijg je die pinnen er wel weer heel makkelijk uit. Gebruik ze al jaren en nog nooit een ontsnapte hond gehad gelukkig.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-22 13:34

Ja, mijn ervaring is dat ook dierenfan. Ik heb meerdere malen kromme kurkentrekkers gezien.
Een caravanwiel is lekker stevig :D

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-22 13:40

Haha inderdaad goed om deze tips voor anderen te delen, gelukkig is mijn hond heel rustig zal wel wat enthousiast zijn als een van ons weer komt aanlopen maar hij trekt eigenlijk zelfs dan niet hard en dan blijft de ander bij hem

Els1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-22 14:18

Wij kamperen ook niet vaak. Vorig jaar een keer. Toen de grote hond met tuig aan de longeerlijn en die aan de trekhaak (auto stond naast de caravan) gehad. Kon ze ook altijd in de schaduw van de auto liggen. De kleine, lichte, oude hond zat met een flexi aan een kurketrekker. Die kurketrekkers zijn inderdaad alleen voor lichte of rustige honden. Met een lange lijn alleen even opletten waar je de waterbak neer zet. Het handigste is ergens waar ze nog net bij kan. Mijn hond heeft regelmatig onbedoeld het gras water gegeven :D

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-22 14:21

Je geeft aan dat de hond nooit wegloopt en altijd bij je ligt. Dan kun je ook nog overwegen er alleen een lange lijn aan te hangen voor de vorm, zonder die ergens aan vast te maken. Loopt hij je plekje af kun je hem simpel terughalen.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-22 15:43

Goof schreef:
Je geeft aan dat de hond nooit wegloopt en altijd bij je ligt. Dan kun je ook nog overwegen er alleen een lange lijn aan te hangen voor de vorm, zonder die ergens aan vast te maken. Loopt hij je plekje af kun je hem simpel terughalen.

Dat vind ik een prima idee alleen mogen ze in principe niet los en is de riem dan niet vast, haha

jibberjabber

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-22 16:29

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-22 16:35

moonsparkle schreef:
Goof schreef:

Dat vind ik een prima idee alleen mogen ze in principe niet los en is de riem dan niet vast, haha

Dan sla je die voor de vorm even om je stoel of een haring heen ofzo. Maar een pin kan natuurlijk ook.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-22 16:44

Ik zou toch even op mp kijken of je 2e hands schapen net kan vinden.

Aan een lijn leggen vind ik niks. Heb het op 1 vakantie gedaan. 3 honden aan een parasol voet. Ik vind het dan niet verantwoord om weg te lopen. Mijn BC was toen al bejaard en ze droegen alle 3 een tuig, maar als ze het niet gewend zijn, is het toch echt wel anders dan aan een lange lijn lopen bijv.

Het is nu eenmalig, maar als je iets hebt liggen, kan je het altijd nog een keer gebruiken. En paaltjes, een voet en of een lijn kost samen net zoveel of meer.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-22 16:53

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-22 16:54

superpony schreef:
Ik zou toch even op mp kijken of je 2e hands schapen net kan vinden.

Aan een lijn leggen vind ik niks. Heb het op 1 vakantie gedaan. 3 honden aan een parasol voet. Ik vind het dan niet verantwoord om weg te lopen. Mijn BC was toen al bejaard en ze droegen alle 3 een tuig, maar als ze het niet gewend zijn, is het toch echt wel anders dan aan een lange lijn lopen bijv.

Het is nu eenmalig, maar als je iets hebt liggen, kan je het altijd nog een keer gebruiken. En paaltjes, een voet en of een lijn kost samen net zoveel of meer.

We gaan met z'n 2en dus ik denk dat hij niet alleen hoeft te zijn als we gaan afwassen kan hij gewoon mee

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-22 16:55

@goof dat kan ook, ik zou ook gewoon een haring kunnen gebruiken die heb ik zat

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-22 17:57

Hier ook geen “kurkentrekker” pin bestand tegen mijn hond. Ik knoop m aan de velg van de camper.
Had m op mijn werk aan een picknickbank geknoopt onder t mom van lekker buiten met t mooie weer, maar die werd ook de parkeerplaats over getrokken. }>

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-22 20:17

Een rollijn zou ik (ook) niet gebruiken, dan staat er altijd spanning op.