Animal event’22

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

fjordwijk

Re: Animal event’22

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-22 08:47

Wij gaan zondag. Is het voor een hond wel leuk om mee te gaan? We hebben een labradoodle van 7 maand.

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-22 08:57

Wij gaan met onze modder-pup Odin,
Die is nu ook 7 maanden.

Als we eerder weg moeten omdat het te druk word dan doen we dat, maar we zien wel hoe het gaat.

Wij gaan op zondag, als iemand ons ziet, spreek ons gerust aan :D (1 dame, 2 heren en Odin)Afbeelding

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-22 09:25

fjordwijk schreef:
Wij gaan zondag. Is het voor een hond wel leuk om mee te gaan? We hebben een labradoodle van 7 maand.

Ja hoor, maar ik zou zulke jonge honden wel alleen icm buggy meenemen zodat je de hond echt even kunt ontlasten. Of goede lange rust op een van de foodpleinen, vaak kun je daar wel lekker (enigzins) rustig zitten.

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-22 11:05

Ik ga ook, zondag! Met name voor de kattenpraatjes (kattenvrouwtje hier haha!), en ook leuk om de kraampjes af te struinen e.d.

Fijn dat het eindelijk weer kan! :)

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-22 15:56

Het is pittig voor de hond, maar als je hond niet bang is aangelegd, hondsociaal, menssociaal en stuurbaar is, kan het heel leuk voor ze zijn. Maar eigenlijk vind ik een buggy voor zo'n jonge hond een must, ze zijn echt versleten en het geeft ze een veilige plek om regelmatig even bij te tanken. Zondag is het over het algemeen het drukst. Dus als je hond geen buggy kent, zou ik haar persoonlijk thuis laten.

Ik ben al terug thuis, we zijn er van 10.30-13.00 geweest en ondanks dat ze voor de helft in de buggy heeft gezeten, was het op. Emma is een Doodle van 6 maanden. We hebben het heerlijk gehad en ik heb weer wat nieuwe dingen geleerd, dus geslaagd, zelfs al was het kort.

Afbeelding

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-22 16:27

Ik ben benieuwd hoe jullie het vinden dus volg mee.

Wij zijn twee keer gegaan voor corona maar vond het heel erg op honden gericht. We hebben toen wel de safari tour gedaan die heel erg leuk was.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-22 17:39

Amber_anne schreef:
Ik ben benieuwd hoe jullie het vinden dus volg mee.

Wij zijn twee keer gegaan voor corona maar vond het heel erg op honden gericht. We hebben toen wel de safari tour gedaan die heel erg leuk was.

Dat is het ook en dat is ook geen geheim, het hoofddoel is honden & paarden, de rest van de dieren zijn 'bijzaak'.

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-22 19:48

KimD schreef:
Dat is het ook en dat is ook geen geheim, het hoofddoel is honden & paarden, de rest van de dieren zijn 'bijzaak'.

Vooral hond, vond er dit jaar heel erg weinig paardgerelateerds.

Ik vond het dit jaar ook eigenlijk vooral weer een voedingsbeurs. Toen jaar terug waren er echt veel shop kraampjes met leuke aanbiedingen maar dat word steeds minder.

dalena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-22 19:54

Is er dit jaar wat voor konijnen? Of niet de moeite?

jojoleinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-22 20:02

Ik ben wel echt de hele dag bezig geweest en maar enkele demo's en lezingen gedaan. Had m'n kleine vriendjes bij me, inderdaad, ze zijn nu op qua energie.

Afbeelding

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-22 20:13

KimD schreef:

De website laat het overkomen alsof het voor alle dieren is. Het is jammer dat ze niet meer doen voor andere diersoorten. Voor konijnen is er bijvoorbeeld eigenlijk niks, voor paarden kun je beter een andere beurs bezoeken.

Citaat:
Of je nu van konijnen, paarden, schapen, katten of reptielen houdt, er is voor jong en oud vanalles te beleven.

Begrijp me niet verkeerd ik vind het leuk maar ik denk dat wat meer spreiding van diersoorten het nog beter zou maken

jojoleinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-22 21:19

Ben ik het mee eens Amber_anne

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-22 21:26

Ik lees graag mee met jullie verhalen! Ik zou meedoen met de dog survival, maar mijn lichaam heeft mij even tot een halt geroepen :+

_Iris

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-22 21:29

Wij zijn vanmiddag geweest zonder hond want die van ons maak je echt niet blij met die drukte. We hebben voornamelijk naar de demo's gekeken en tussendoor ook nog een safari gedaan. Het was leuk maar inderdaad voornamelijk gericht op voeding, wij misten echt leuke shop kraampjes.
Als we de safari niet hadden gehad waren we er denk ik een stuk eerder thuis geweest, was voor ons de eerste keer maar denk niet dat we komend jaar weer zullen gaan. Wij hadden overigens het geluk vrij kaarten te hebben inclusief toegang tot de vip lounge en daar hadden we goede zitplaatsen voor de demo's.

Workshops en activiteiten die je met de hond kon doen zagen er overigens ook we leuk uit.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-22 21:30

Bij een heel aantal stands zijn er ook opties voor konijnen qua supplementen, voeding en denkspelletjes. Ook was het konijnendorp relatief uitgebreid tov eerder. Maar het is nog steeds een klein deel tov het geheel

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-22 21:35

Morgen ben ik er, voor de dogsurvival maar ook om lekker te shoppen en mijn jonge hond kennis te laten maken met de drukte en hectiek.

evita13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-22 21:44

ik ga dit jaar voor het eerst heb VIP kaartjes gekregen van mijn werk dus super leuk.
Wel 2 uur voor in de auto maar dan heb je ook wat haha.
Wij gaan de zaterdag

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-22 23:06

Ik miste ook heel erg de leuke standjes waarin de kleine zelfstandige staat met daarin handgemaakte halsbanden etc.
Maar begreep ook dat de huur van een kleine stand al een paar duizend euro is voor een weekend. Verdien dat maar eens terug. Ik wilde graag geen tekenband voor de hond en een halsband van paracord, het eerste wel gevonden. 2 kleine standjes die wat banden bij hadden, maar geen enkel standje gezien met paracord halsbanden.
Vooral heel veel grote merken en voer inderdaad.

Wij hadden de pup van 7 maanden thuis gelaten, en dat was maar goed ook. Vind het niet echt geschikt om dieren mee naar toe te nemen.

Ik had mijn dochter bij van 10, die had de middag van haar leven en kan niet wachten tot volgend jaar.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-22 05:54

Wat mij ook opviel, is dat ze dit jaar erg zuinig zijn met goodiebags.

Zelfs de grote merken zoals Happydog hebben uitsluitend een "probeerverpakking" waar je dan voor moet betalen.

Kan me herinneren dat ze in 2019 veel meer gratis goodies weg gaven.

Heb wel wat leuke dingetjes weten te scoren, maar nog niet echt iets gekocht, behalve 6 weken butternut box voeding met een mooie korting. Leuk om eens uit te proberen.

Gisteren de promenade gedaan en een stukje strand. Bij de loting van de kano stand, nog een mooi boek gewonnen!

Vandaag doen we mee aan de Dogsurvival en verder zie ik het wel.

Voor diegene die nog gaan: die "drinkwater" tonnen,zijn schijnbaar géén drinkwater voor mensen! Op het gehele terrein is geen normale leidingwater kraan te vinden, dus neem voldoende drinkwater voor jezelf mee! Gisteren maar een half flesje water op, was niet echt grappig in de warmte.

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-22 06:13

PSvanLot schreef:
Ik miste ook heel erg de leuke standjes waarin de kleine zelfstandige staat met daarin handgemaakte halsbanden etc.
Maar begreep ook dat de huur van een kleine stand al een paar duizend euro is voor een weekend. Verdien dat maar eens terug. Ik wilde graag geen tekenband voor de hond en een halsband van paracord, het eerste wel gevonden. 2 kleine standjes die wat banden bij hadden, maar geen enkel standje gezien met paracord halsbanden.
Vooral heel veel grote merken en voer inderdaad.

Wij hadden de pup van 7 maanden thuis gelaten, en dat was maar goed ook. Vind het niet echt geschikt om dieren mee naar toe te nemen.

Ik had mijn dochter bij van 10, die had de middag van haar leven en kan niet wachten tot volgend jaar.

Jammer, dat vond ik juist zo leuk, die stands met kleine merken.

Mijn hond is trouwens echt dol op Animal Event. Al die aandacht en zoveel te zien en snuffelen. Ze worden er wel sneller moe van en je moet ze soms even laten ontprikkelen zoals ik ook voor mezelf in plan. Het kan echt een heel leuke dag voor honden zijn. Hij deed ooit mee aan De mooiste hond van Nederland en groeide van het publiek en applaus.
Ik heb mijn, inmiddels overleden, mensenschuwe teef ook eens meegenomen. Als het niet ging, zou ik gewoon naar huis gaan. Zelfs die vond het fantastisch. Die stond te snacken en te snuffelen met een grote tevredenheid, zolang mensen maar niet aaien.
Niet elke hond is hetzelfde natuurlijk. Ik ben benieuwd wat mijn jonkie ervan vindt. Die is wat sneller vol in het koppie dus dat worden meer pauzes. Alles staat in het teken van hem vandaag :)

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-22 06:53

Leuk!! Ik heb er zoveel zin in. Ben er zondag met dit duo:

Afbeelding

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-22 07:23

mvdende schreef:
Wat mij ook opviel, is dat ze dit jaar erg zuinig zijn met goodiebags.

Zelfs de grote merken zoals Happydog hebben uitsluitend een "probeerverpakking" waar je dan voor moet betalen.

Kan me herinneren dat ze in 2019 veel meer gratis goodies weg gaven.

Heb wel wat leuke dingetjes weten te scoren, maar nog niet echt iets gekocht, behalve 6 weken butternut box voeding met een mooie korting. Leuk om eens uit te proberen.

Gisteren de promenade gedaan en een stukje strand. Bij de loting van de kano stand, nog een mooi boek gewonnen!

Vandaag doen we mee aan de Dogsurvival en verder zie ik het wel.

Voor diegene die nog gaan: die "drinkwater" tonnen,zijn schijnbaar géén drinkwater voor mensen! Op het gehele terrein is geen normale leidingwater kraan te vinden, dus neem voldoende drinkwater voor jezelf mee! Gisteren maar een half flesje water op, was niet echt grappig in de warmte.

Ik vond juist dat er echt veel te krijgen was. Mijn kind ging echt met tassen vol naar huis! T zal vast ooit meer geweest zijn, maar het viel mij echt niet tegen.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-22 07:31

Ik ga vandaag heen met mijn beste vriendin we hebben er gelijk maar een weekend weg van gemaakt aangezien we 2,5 uur moeten rijden enkele reis.

We twijfelen alleen nog over morgen of we nog een dag animal event doen , of een dag beekse bergen beide wel heel leuk :')

Ik ga in ieder geval voor het eerst.

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-22 09:23

Gisteren een heerlijke dag gehad :D
Ondanks dat ik wat ben verbrand en mijn pinpas ben kwijtgeraakt (mocht je een witte rabobankpas tegenkomen, ik vermoed op het strandterrein ergens, let me know _O-), heb ik echt volop genoten. Mensen ontmoet, tot mijn verbazing jarv 2x laten springen met dock diving, hij heeft 39 punten gescoord met sjoelen, en voor zowel hond als kat wat lekkers meegenomen. Ik vond de vrijdag qua drukte fijn te doen. Het was druk, maar er was makkelijk rond te lopen gisteren :j
Oh ja, en voor dock diving moest de hond een halsband dragen. We hadden alleen een jachtlijn, dus ik moest een halsband kopen. Wat erg nou O:)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-22 11:22

Wij zijn gisteren even met hond geweest en gaan morgen uitgebreider zonder hond. Ik vond het heel leuk, goede aanbiedingen op natuurlijke snacks en de pakjes gestoomd voer van Renske vond ik er ook goed uitzien.

Ik wist niet wat ik van mijn hond kon verwachten, want ze reageert wisselend op drukte. Nou, hier was het geen probleem. Na de eerste stand waar ze natvoer mocht proeven heeft ze er een grote snack-speurtocht van gemaakt, ze had de tijd van haar leven met al die plekken om te proeven :+ Na anderhalf uur was ze al heel moe, dus het is goed dat we morgen nog terug kunnen. Ze is wel volwassen (2), maar een hele dag zou ze dit echt niet volhouden.

Afbeelding