Mjelleke schreef:Heel veel succes met jullie traject!
Ik heb een hulphond in opleiding bij een kleine opleider die niet bij de ADI of ADeu is aangesloten en word echt nergens geweigerd. Voor de Nederlandse wet maakt accreditatie ook helemaal niks uit, een hond die is opgeleid als hulphond, werkt als hulphond en herkenbaar is als hulphond ís een volwaardige hulphond. (Dus niet een huishond die gewoon een hesje aan krijgt). Ons traject duurt ongeveer 2 jaar, met in mijn geval om de week les.
Helaas is een accreditatie ook geen kwaliteitsgarantie. Ik ben ondertussen best wel wat hulphonden tegengekomen met gedragsproblemen, ook van de grote dure organisaties.
Vliegtuigmaatschappijen en buitenland kunnen wel een probleem zijn.
Bedankt voor je bericht! Dit is inderdaad precies hoe de mensen die ik spreek met hulphonden (van niet geaccrediteerde organisaties) het ook aangeven. Ook dat er een meldpunt is waar je het kan melden als je ergens geweigerd wordt en dat er dan contact opgenomen wordt geloof ik. Moet ik nog even uitzoeken.
Het is ook voornamelijk voor het dagelijks leven natuurlijk
vliegen doen we dus sowieso eigenlijk niet, en we zijn altijd met z’n tweeën dus als we eens met de auto op vakantie zouden gaan naar het buitenland kan m’n vriend gewoon de boodschappen doen. Daarnaast hebben we binnenkort ook nog een niet-hulphond erbij dus een hondvriendelijke vakantie zal het sowieso worden.
Als we die reis naar Canada ooit nog gaan maken zien we het dan wel weer. En desnoods zal ik dan de keuze moeten maken om d’r thuis te laten of niet te gaan. Maar daar ga ik me nu nog niet druk om maken.
Vandaag nog steeds heel erg weinig energie, we zouden wedstrijd hebben op de renbaan maar zag het echt niet zitten. Voelde me wel enorm schuldig naar Otje toe, want de renbaan is echt haar allergrootste hobby, maar het ging gewoon niet. Uiteindelijk nog wel even een flinke wandeling gemaakt met de buurvrouw en haar honden en m’n moeder met haar jonge Windsprite Ziggy, maar daarna was ik echt weer kapot
Waarom ik op het moment zó verschrikkelijk moe ben is omdat ik medicatie aan het afbouwen ben. Ik heb vrijdag te horen gekregen dat ik slaapapneu heb. Nu blijkt dat dus een bijwerking te zijn van een medicijn dat ik slik. Dat medicijn heeft er ook voor gezorgd dat ik ontzettend ben aangekomen dus al met al wil ik daar gewoon graag mee stoppen. Was sowieso al bezig met het afbouwen en het gaat allemaal onder begeleiding van de GGZ arts natuurlijk, maar het is toch altijd wel pittig dat afbouwen. Hopelijk lukt het me zonder die troep om ook weer wat meer te gaan sporten en dus wat af te vallen.
Vandaag hebben we vooral rustig aan doorgebracht

Otje ten voeten uit