Wat is een fijne drinkfontein?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-22 14:15

Nou vanmiddag ben ik even naar de Action gereden, bakje gehaald en geìnstalleerd. Om te kijken wat ze ervan zouden vinden. Ik vond het een beetje verdacht dat er een rode kattenhaar in zat (ik heb een zwart met witte en een blauwe). Binnen een paar minuten kwam ik erachter hoe dat kwam: degene met de rode kat heeft denk ik ook geconstateerd dat het ding lekt, en 'm teruggebracht. Wat ik ook ga doen.

De caissiere zei nog: weet je zeker dat je geen bon wil? Euh ja toch maar wel... ben blij dat ik naar haar geluisterd heb.

Overigens hadden allebei mijn katten wel interesse. Mijn kater (16 jaar, type binnenvetter) mag Nieuwe Dingen als eerste inspecteren (ook prooi geeft mijn andere kat aan hem zodat hij het kan bekijken). Hij keek een tijdje, keek toen met gróte ogen naar mij, en toen ik hem wilde laten zien dat er water in zit was het moment dat ik constateerde dat er inmiddels ook een plasje omheen lag.

Mijn andere katje (de gootsteendrinker) was ook erg geïnteresseerd, maar kreeg niet de gelegenheid om te komen kijken. Ik was toen inmiddels aan het dweilen.

Maar op zich is het idee van zo'n drinkbak dus wel iets wat ze lijkt te bevallen. Alleen dan een niet lekkend exemplaar ;)

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-22 14:17

Koper schreef:
Nou vanmiddag ben ik even naar de Action gereden, bakje gehaald en geìnstalleerd. Om te kijken wat ze ervan zouden vinden. Ik vond het een beetje verdacht dat er een rode kattenhaar in zat (ik heb een zwart met witte en een blauwe). Binnen een paar minuten kwam ik erachter hoe dat kwam: degene met de rode kat heeft denk ik ook geconstateerd dat het ding lekt, en 'm teruggebracht. Wat ik ook ga doen.

De caissiere zei nog: weet je zeker dat je geen bon wil? Euh ja toch maar wel... ben blij dat ik naar haar geluisterd heb.

Overigens hadden allebei mijn katten wel interesse. Mijn kater (16 jaar, type binnenvetter) mag Nieuwe Dingen als eerste inspecteren (ook prooi geeft mijn andere kat aan hem zodat hij het kan bekijken). Hij keek een tijdje, keek toen met gróte ogen naar mij, en toen ik hem wilde laten zien dat er water in zit was het moment dat ik constateerde dat er inmiddels ook een plasje omheen lag.

Mijn andere katje (de gootsteendrinker) was ook erg geïnteresseerd, maar kreeg niet de gelegenheid om te komen kijken. Ik was toen inmiddels aan het dweilen.

Maar op zich is het idee van zo'n drinkbak dus wel iets wat ze lijkt te bevallen. Alleen dan een niet lekkend exemplaar ;)

Dan gewoon een andere meenemen bij de Action, die ik heb is niks mis mee

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-22 14:24

Tooske schreef:
Ik heb de Catit pixie drinkfontein.
Ik heb er al meerdere gehad de catmate vond ik toch veel geluid maken, die van miaustore enorm lastig schoonmaken.

Ben over deze enorm tevreden! Echt super stil geeft licht, en rood licht als je hem moet vullen.

Mijn katten drinken hier heel goed uit!

Tooske, zit er aan dit drinkapparaat een stekker of een usb?

Evelyne79 schreef:
Dan gewoon een andere meenemen bij de Action, die ik heb is niks mis mee

Daar moet ik nog eens even héél goed over nadenken na deze ervaring. Er waren er nog 3 in de winkel. Eentje was sowieso overduidelijk open geweest (die is gebruikt, en weer teruggebracht). Als ik van de week de lekke bak terug breng zal ik eens kijken wat er ligt en hoe dat er uitziet.

Kobus17

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-22 15:25

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-22 15:39

Koper schreef:
Tooske schreef:
Ik heb de Catit pixie drinkfontein.
Ik heb er al meerdere gehad de catmate vond ik toch veel geluid maken, die van miaustore enorm lastig schoonmaken.

Ben over deze enorm tevreden! Echt super stil geeft licht, en rood licht als je hem moet vullen.

Mijn katten drinken hier heel goed uit!

Tooske, zit er aan dit drinkapparaat een stekker of een usb?

Ja!

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-22 15:53

Ja wat? :P

Rongyos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-22 16:10

Koper schreef:
O nee, een bloem die makkelijk sloopbaar is moet ik niet hebben. Mijn poetie drinkt graag uit de gootsteenkraan en vangt dan het water met haar pootjes (en vaak ook met haar neus of met een ander lichaamsdeel waarmee ze onder de kraan door besluit te wandelen). Zeker weten dat die bloem geen makkelijk leven beschoren gaat zijn bij haar als hij makkelijk kapot gaat.

@Rongyos hoe werkt dat ding precies? Hoe is het water dan vers en in beweging als er geen motortje in zit?

Het is een reservoir van ±470ml. dat je vult met water en door de waterdruk en een veertje onderin loopt het in het schoteltje, dus het stroomt niet echt zoals een fontein, maar als de katten drinken komt er wel weer water bij en dat 'beweegt' dan.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-22 16:52

Evelyne79 schreef:
https://www.bol.com/nl/nl/p/drinkfontei ... 4YQAvD_BwE
Ik heb deze, staat nu ook bij de action voor een tientje

en deze https://www.petsplace.nl/catit-drinkfon ... 500538-pps

die van de action heeft een kuiltje zeg maar daardoor een wat dieper deel waar ze het water kunnen drinken, bij die andere heb ik de muur meestal ook vol spetters.

Ik had die bovenste, maar die heb ik in de afvalbak gegooid. Ik had m schoongemaakt, 2 weken later wilde ik m weer schoonmaken, zat er allemaal schimmel aan het snoer. :n Dus die heb ik weggegooid. Ik kon er ook geen nieuwe filters in de juiste maat voor vinden, heel irritant vond ik dat.

Wie hebben ook de keramische van miauwstore, en ik ben dol op dat ding. Buiten dat ze ook heel mooi zijn, zijn de katten er dol op. Bij ons komt binnenkort een tweede kleinere versie. Het motortje is 1 keer stuk gegaan, maar ze sturen binnen no-time een nieuwe op. Dus dat vind ik wel fijn.

Ik heb meerdere van kunststof gehad maar imo kunnen die niet op tegen een keramische. Dat is wat mij betreft de investering wel waard :j

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-22 17:03

We zijn hier al aan de 3e toe. Na veel gezoem, kapotte motortjes en dergelijke.

Uiteindelijk zijn we erg blij met onderstaande. Ook omdat als je hem uitzet (of stel dat hij stuk gaat) de kat toch kan drinken.
Wij hebben geen andere drinkbak meer, werd niet meer gebruikt.

Deze is geruisloos, mijn kat drinkt vanaf alle plaatsen uit de bak. Dus boven, de glijbaan en het reservoir.
Het is de ferplast. Ik kan geen link plakken.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-22 17:11

Dreamybol

Re: Wat is een fijne drinkfontein?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-22 17:18

Wij hebben ook deze: https://www.petsplace.nl/catit-drinkfon ... 500538-pps

Inmiddels de 2e, want de eerste was na een jaar of 5 wel echt op en een tikkeltje verkalkt en verbogen hier en daar. Kat drinkt met fontein wel echt beduidend beter en hij maakt er geen natte bende van. Wat me wel verbaast, want eerder stond ie rustig met 1 poot in z'n waterbak te 'kneden' terwijl hij aan het drinken was. Nu is hij inmiddels ook wel echt een pensionado, maar ook toen we het ding net hadden heeft ie er nooit gekke dingen mee gedaan. Voordeel nu is dat ie niet meer zo ver hoeft te bukken om bij z'n water te komen.

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-22 17:22

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-22 17:27

Het is inderdaad heel divers wat je aan recensies leest.

Bedankt allemaal voor de tips en ervaringen :)

Divers

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-22 17:28

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-22 17:29

Veldbloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-22 17:34

Ik heb al 2 jaar deze
https://www.zooplus.nl/shop/katten/voer ... ats/145971
Mooi, omdat het geen kunststof is, weinig onderdelen dus goed schoon te maken. Flink reservoir, lekker zwaar, staat stevig, de hond drinkt er ook wel eens uit. Het motortje kan uit elkaar om te ontkalken en schoon te maken. Enige nadeel dat ik kan bedenken, als de stroom uitvalt, is er geen reservoir waar de kat bij kan. Maar dan kan hij gelukkig nog uit de waterbak van de hond drinken.

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-22 17:46

Koper schreef:
Ja wat? :P

Er zit een stekker aan met USB.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-22 18:03

Rongyos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 11:25

Koper schreef:
Iek, dat ding geeft licht? :wow:

Ik merk dat ik vooral benieuwd ben naar de Kitty Spring van Rongyos. Door de lage drinkhoogte (lijkt mij natuurlijk voor een kat om zo laag mogelijk bij de grond te drinken) en door de afwezigheid van een zoemend motortje. Ik ben nu benieuwd naar hoe het water dan in beweging komt. Is het zeg maar dat er altijd een laagje water in het bakje staat en dat dat dan wordt bijgevuld als het peil daalt? Dat is voor mij namelijk geen vers water. Dan moeten ze eerst oud water drinken zeg maar.

Ja, het vult dus bij, vanuit het reservoir. Maar mijn fontein was ook niet 'vers' vond ik; 2 liter water dat rondgepompt werd en waaruit werd gedronken. Ik dacht dat ze de stroming zouden missen en daardoor wellicht weinig zouden drinken, maar ze drinken gewoon goed.
Hier nog een filmpje van de Kickstarter destijds: https://www.kickstarter.com/projects/ki ... n-on-earth

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 11:29

Hier van van de petmate :)

Ik heb 4 jaar de catemate gehad beviel prima! Alleen met 3 grote katten ging het water toch best snel dus recent vervangen voor de dogmate. Deze bevalt ook goed.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 11:39

ik heb de gewone Catmate van Zooplus, ik heb hem al zeker 10 jaar. Zeer kalkrijk water hier, maar het ding gaat 1 x per week in de vaatwasser en komt er als nieuw uit.
Ik heb al wel eens een nieuw motortje gekocht en ik verwissel af en toe het filter (die kan je per 6 stuks kopen bij Zooplus). Zowel min vorige zeer oude kat als mijn huidige kat drinken er graag uit. Mijn huidige kat drinkt graag bovenuit, de vorige dronk onderuit.
Hij gaat alleen herrie maken als het waterpeil te laag is, op tijd bijvullen dus!

In het kattenpension waar poeslief af en toe een weekje vertoeft als wij met vakantie zijn, hebben ze dezelfde bakken, er staan er tientallen!

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 12:08

Ik heb die van flinq sinds een week en dikke hit

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 12:36

Morrie schreef:
ik heb de gewone Catmate van Zooplus, ik heb hem al zeker 10 jaar. Zeer kalkrijk water hier, maar het ding gaat 1 x per week in de vaatwasser en komt er als nieuw uit.
Ik heb al wel eens een nieuw motortje gekocht en ik verwissel af en toe het filter (die kan je per 6 stuks kopen bij Zooplus). Zowel min vorige zeer oude kat als mijn huidige kat drinken er graag uit. Mijn huidige kat drinkt graag bovenuit, de vorige dronk onderuit.
Hij gaat alleen herrie maken als het waterpeil te laag is, op tijd bijvullen dus!

In het kattenpension waar poeslief af en toe een weekje vertoeft als wij met vakantie zijn, hebben ze dezelfde bakken, er staan er tientallen!

Wij hadden die ook, maar motortje was stuk na verhuizen.

Zet je die apart of bij de rest van je spullen in de vaatwasser? Ik maakte hem wel vaak schoon, maar dan zou ik dat alsnog eerst doen vanwege haren enzo.

Filter maakte ik tussendoor ook even zo schoon onder de kraan en niet steeds vervangen.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 13:30

superpony schreef:
Wij hadden die ook, maar motortje was stuk na verhuizen.

Zet je die apart of bij de rest van je spullen in de vaatwasser? Ik maakte hem wel vaak schoon, maar dan zou ik dat alsnog eerst doen vanwege haren enzo.

Filter maakte ik tussendoor ook even zo schoon onder de kraan en niet steeds vervangen.

ik spoel hem af en dan gaat ie in de vaatwasser als er nog plek is, met eruit halen moet je wel voorzichtig zijn, want hoe je het er ook in zet, er blijft altijd water in staan. Het motortje en filter spoel ik gewoon onder de kraan af. Ik vind het handig omdat je een nieuw motortje kan kopen, de bak zelf gaat eigenlijk nooit kapot.

Kikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 14:55

Ik heb die met die bloem en ik word helemaal gestoord van het gezoem, dus da's geen aanrader :+