Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Faniek schreef:Wat fijn dat je ze hebt opgevangen en dat je zo'n fijn plekje geeft.
Ik wil je op het hart drukken de dames en heren nu allemaal zsm gelijk te laten helpen. Anders zijn de dames ongetwijfeld drachtig, wat ook nog mogelijk is van een wild konijn. Dus zelfs als het alleen dames zijn, want halfwilde konijntjes is echt een vak apart. Buitenom hierom hormonen, baarmoederkanker, groepen onstabiel bij ongeholpen dames.
Mocht je er voor willen rijden, wil ik wel kijken of je met ons gereduceerde tarief van onze opvang kan mee liften in de praktijk waar wij komen in Wolvega. Want we willen er natuurlijk alles aan doen om nog meer konijntjes te voorkomen
Wij laten alle gedumpte dames helpen, zodat er niet meer komen en het herstel is vaak vlot, onze dierenarts is enorm ervaren.
rien10 schreef:Faniek schreef:Wat fijn dat je ze hebt opgevangen en dat je zo'n fijn plekje geeft.
Ik wil je op het hart drukken de dames en heren nu allemaal zsm gelijk te laten helpen. Anders zijn de dames ongetwijfeld drachtig, wat ook nog mogelijk is van een wild konijn. Dus zelfs als het alleen dames zijn, want halfwilde konijntjes is echt een vak apart. Buitenom hierom hormonen, baarmoederkanker, groepen onstabiel bij ongeholpen dames.
Mocht je er voor willen rijden, wil ik wel kijken of je met ons gereduceerde tarief van onze opvang kan mee liften in de praktijk waar wij komen in Wolvega. Want we willen er natuurlijk alles aan doen om nog meer konijntjes te voorkomen
Wij laten alle gedumpte dames helpen, zodat er niet meer komen en het herstel is vaak vlot, onze dierenarts is enorm ervaren.
Daar zit nogal een kostenplaatje aan. 3 (of zo) voedsters castreren? Poeh, gooi je portemonnee maar leeg.
rien10 schreef:Dan moet ze wel weten welk konijn welk geslacht heeftJe kan voorlopig de rammen en voedsters gescheiden houden. Dat kost niet veel extra.
noviceh schreef:rien10 schreef:Dan moet ze wel weten welk konijn welk geslacht heeftJe kan voorlopig de rammen en voedsters gescheiden houden. Dat kost niet veel extra.Voor eventuele koppeling nadien, kan dit ook weer negatief uitpakken. Er zitten op bokt wel een aantal konijnenkenners, kan je eventueel foto’s plaatsen van het geslachtsdeel?
Mariska_28 schreef:Okey, net even gebeld en overlegd met een opvang in de buurt, en ookal voelt het heel dubbel, ik ga ze daar zo naar toe brengen. Voelt alsof ik ze ook dump, maar er komt zo te zien zoveel meer kijken bij het houden van konijnen (in vergelijking met bijvoorbeeld de gedumpte haantjes die we paar jaar terug gevonden en gehouden hebben) dat de konijntjes beter af zijn bij mensen die weten wat ze doen. Vind het echt lastig want ze zijn heel leuk, maar ik kan ze voor mijn gevoel niet geven wat ze nodig hebben. Heb er echt wakker van gelegen, maar dit lijkt mij het beste (maar zo voelt het niet..)
DuoPenotti schreef:Je niet schuldig voelen.
Jij hebt ze gered van de dood.
En nu kunnen ze verder.
Jij doet wat de oorspronkelijke eigenaren hadden moeten doen ipv wel echt dumpen.