Vlooien anticonceptie uit de handel

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-22 04:13

kampioen2be schreef:
Hier even een totaal ander bericht dan de meeste hier, maar wij doen dit jaar in overleg met DA en neuroloog niks meer. Mijn hond heeft in/sinds september het Geriatrisch vestibulair syndroom - en er is waarschijnlijk een connectie met de vlooienband (seresto). Komt niet vaak voor, weinig onderzoek. Maar de werkzame stof van de band is wel in verband gebracht met het syndroom.
Wij doen dus vanaf nu niks meer, geen banden, pillen, shampoo--> niks. We weten niet wat het verband is met de vlooienband, maar wij gaan geen risico nemen. Ging toen wij de band afdeden ook stukken beter met haar gezondheid, waardoor wij wel denken dat er een verband is (net als de neuroloog).

Heftig! Seresto blijft natuurlijk gif net als bijna alle genoemde producten hier. 1000den honden kunnen het aan zonder ooit nadelige gevolgen te hebben en anderen... Zie jullie hond maar en mijn ervaring met de wonden in de nek.
Beterschap voor jou hond!

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-22 05:28

marleen_usar schreef:
Staat als dodelijk in het nieuws ik snap niet dat dierenartsen dat nog hebben.

Je geeft af op Bravecto, maar wilt je honden wél een middel geven dat uit de handel is genomen?
Heb je enig idee waarom het uit de handel is?
Vast niet omdat het zo geweldig werkt en veilig is voor je honden!! Hoe krom wil je het hebben?

kampioen2be

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-22 11:54

dierenfan schreef:
kampioen2be schreef:
Hier even een totaal ander bericht dan de meeste hier, maar wij doen dit jaar in overleg met DA en neuroloog niks meer. Mijn hond heeft in/sinds september het Geriatrisch vestibulair syndroom - en er is waarschijnlijk een connectie met de vlooienband (seresto). Komt niet vaak voor, weinig onderzoek. Maar de werkzame stof van de band is wel in verband gebracht met het syndroom.
Wij doen dus vanaf nu niks meer, geen banden, pillen, shampoo--> niks. We weten niet wat het verband is met de vlooienband, maar wij gaan geen risico nemen. Ging toen wij de band afdeden ook stukken beter met haar gezondheid, waardoor wij wel denken dat er een verband is (net als de neuroloog).

Heftig! Seresto blijft natuurlijk gif net als bijna alle genoemde producten hier. 1000den honden kunnen het aan zonder ooit nadelige gevolgen te hebben en anderen... Zie jullie hond maar en mijn ervaring met de wonden in de nek.
Beterschap voor jou hond!

Ja, jij ook!
Wij waarschuwen nu wel iedereen: heeft je hond klachten waar je niet van weet hoe het komt- doe die vlooienband af.
Er is veeeeelste weinig onderzoek gedaan. Onze dierenarts gaf aan dat hij nu na dit hele fiasco met ons ook mensen extra waarschuwt. Kan niet genoeg info over bekend zijn.
En het hoeft niet bij iedereen mis te gaan, maar bij ons wel. Dus gewoon lichte waarschuwing, en goed op je dieren blijven letten.

dierenfan

Re: Vlooien anticonceptie uit de handel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-22 14:15

Idd blijf opletten en aub ga nooit voor een voorjaar of najaar beurt naar de dierenarts. Er is een heel jaar de tijd om vanalles te geven en gebruik dat hele jaar ook! Niet klakkeloos vanalles combineren want juist combinaties kunnen iets gevaarlijk maken!

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-22 14:20

Ik was ook een beetje huiverig voor Bravecto, maar na een jaar lang bezig geweest te zijn met alle middelen om mijn mechelaar maar vlovrij te krijgen, ben ik overstag gegaan.

Een halve dag, toen was ze er vanaf, en sindsdien is ze vlovrij. Al die zooi doe ik in dat jaar gebruikt heb, is waarschijnlijk schadelijker dan 1 zo'n pil.

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-22 18:41

Ik had geïnformeerd bij de DA en die zei dat Bravecto veilig was.

Dat heeft mij dus 2000 euro gekost, hond heeft een week op de intensive care bij Anicura in Dordrecht gelegen. Ze had zulke heftige epileptische aanvallen dat ze er aan zou sterven anders. Ze had daarvoor nog nooit last van epilepsie gehad. In Dordrecht wezen ze de Bravecto aan als oorzaak.

Ze heeft daarna ook nooit meer epilepsie gehad, dus ja, best een gevaarlijk middeltje.
Alle vlooienmiddelen zijn natuurlijk uiteindelijk gif, maar zulke heftige reacties zou niet mogen.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-22 04:23

Sosha schreef:
Ik had geïnformeerd bij de DA en die zei dat Bravecto veilig was.

Dat heeft mij dus 2000 euro gekost, hond heeft een week op de intensive care bij Anicura in Dordrecht gelegen. Ze had zulke heftige epileptische aanvallen dat ze er aan zou sterven anders. Ze had daarvoor nog nooit last van epilepsie gehad. In Dordrecht wezen ze de Bravecto aan als oorzaak.

Ze heeft daarna ook nooit meer epilepsie gehad, dus ja, best een gevaarlijk middeltje.
Alle vlooienmiddelen zijn natuurlijk uiteindelijk gif, maar zulke heftige reacties zou niet mogen.

Uiteraard kan bravecto helaas de boosdoener zijn die het veroorzaakt heeft. Echter bij de gemiddelde gezonde hond gebeurd het niet nadat ze bravecto gekregen hebben dat ze zo'n heftige reactie krijgen. Ik zou verwachten dat er of in korte tijd een combinatie van middelen gegeven is die samen zo'n reactie hebben veroorzaakt of de hobd is allergisch voor minstens 1 van de bestanddelen van bravecto of onderliggend speelt er meer.
Super fijn dat jou hond gelukkig er bovenop gekomen is! Als eigenaar zou ik nu wel heel nieuwsgierig zijn wat exact de reden geweest is. Kon dat niet achterhaald worden? Dan weet je namelijk voor in de toekomst wat je zeker niet kan geven.

Ik heb een hond gehad die absoluut niet tegen ketamine kon. Heb dat toen extra laten noteren bij dierenartsen, in paspoort en zelfs bij zijn chip indien er ooit iets zou gebeuren qua weglopen en aanrijding oid.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-22 07:06

Als je ziet hoeveel meldingen er zijn over bijwerkingen van Bravecto en alle andere middelen en dat er dan nog steeds mensen zijn die moedwillig die dingen aan hun hond geven, ik kan daar met mijn hoofd echt niet bij. Zo heeft die van mij ooit een hele nare reactie op Vectra gehad, en nee, die had in de maanden daarvoor geen ontwormingen, entingen, of andere vlooienmiddelen gehad. Het is en blijft gif dat zich opstapelt in de organen en echt wel de dood kan veroorzaken bij dieren. Dus in die zin zijn de middelen echt wel dodelijk en roepen dat het niet zo is doet men ook alleen maar om het goed te praten voor zichzelf.

Omdat die van mij wel wat last van vlooien heeft gehad ben ik mij gaan verdiepen en sindsdien krijgt ze spagyriek anti-parasiet, inwendig en uitwendig. Hele probleem is met spagyriek en goed plan van aanpak in huis opgelost. Daarnaast hebben we haar inwendige immuniteit aangepakt.

Indi_Vito

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-22 08:21

Beaphar heeft een niet middel combo-tec doet eigenlijk het zelfde.
Nog geen ervaring mee overigens.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-22 09:08

truus1957 schreef:
marleen_usar schreef:

Je geeft af op Bravecto, maar wilt je honden wél een middel geven dat uit de handel is genomen?
Heb je enig idee waarom het uit de handel is?
Vast niet omdat het zo geweldig werkt en veilig is voor je honden!! Hoe krom wil je het hebben?

Nou nou... Op de bal graag?!

Als je zelf het antwoord ook niet klaar hebt liggen, wat de reden is, zou ik vooral niet gaan roeptoeter en. Nu kom je over als "de klok en de klepel"

Ja, ik speel hier ook even op de man en daar ben ik mij bewust van.

Ts.
Jij zoekt een vlooien anti conceptie.
Bijzonder dat er best veel producten worden genoemd, anti vlo, maar geen anti conceptie van de vlo.

Dierenartsen werken vaak wel met program injectie.
Program is dus wél een anti conceptie van de vlo.

Zit wél aan vast, het is niet goedkoop.

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-22 11:00

Ik zou idd kijken of je tabletten onder de merknaam ‘Program’ nog ergens kan krijgen, is dezelfde werkzame stof als het middel wat je gebruikte van beaphar.
De Program injecties die hierboven worden genoemd zijn alleen bedoeld voor katten, die kunnen wel zeer gevaarlijk zijn voor honden.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-22 15:04

Amandavd schreef:
Als je ziet hoeveel meldingen er zijn over bijwerkingen van Bravecto en alle andere middelen en dat er dan nog steeds mensen zijn die moedwillig die dingen aan hun hond geven, ik kan daar met mijn hoofd echt niet bij. Zo heeft die van mij ooit een hele nare reactie op Vectra gehad, en nee, die had in de maanden daarvoor geen ontwormingen, entingen, of andere vlooienmiddelen gehad. Het is en blijft gif dat zich opstapelt in de organen en echt wel de dood kan veroorzaken bij dieren. Dus in die zin zijn de middelen echt wel dodelijk en roepen dat het niet zo is doet men ook alleen maar om het goed te praten voor zichzelf.

Omdat die van mij wel wat last van vlooien heeft gehad ben ik mij gaan verdiepen en sindsdien krijgt ze spagyriek anti-parasiet, inwendig en uitwendig. Hele probleem is met spagyriek en goed plan van aanpak in huis opgelost. Daarnaast hebben we haar inwendige immuniteit aangepakt.

Tja geef al zo lang bravecto bestaat het aan mijn honden zonder 1 probleem. Jarenlang roedel van 6 gehad en nu nog 4.
Heb 1x prednoral moeten geven en daarmee een paar maanden levenskwaliteit kunnen geven en leven kunnen verlengen tot juist prednoral de dood werd.
Ik weet dat prednoral schadelijk is, ik weet dat bravecto schadelijk is ik weet dat vlooien en teken schadelijk zijn. Ik weet dat ik 100 procent mijn best doen mijn honden een zo goed, gezond en fijn mogelijk leven te geven. Jaarlijks bravecto hoort daarbij voor wat mijn honden bij mij allemaal uitspoken. Naast dat het gevaarlijk kan zijn biedt het nog veel meer bescherming tegen andere gevaren voor vele maanden

Er zijn gevaren die ik niet neem. Ik laat ze niet los op de snelweg. Er zijn gevaren die ik wel neem, sommige van mijn honden lopen vrijwel altijd los. Luisteren 99 procent zeker maar ze blijven hond. Toch neem ik dat 'gevaar' meerdere malen en uren per dag. Tot nu toe zonder gevolgen.

Niet elk gevaar kan ontweken worden. Heb geprobeerd wat anders te vinden vergelijkbaar aan de werking van bravecto en niet gevonden

Pumpkinbroes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-22 15:52

Ik heb gisteren nog bravecto gegeven, nooit problemen mee gehad ook niet bij oudere wat minder gezonde dieren.

Ik geef het niet standaard elke 3 maanden, pas als ik een besmetting opmerk.
Ja ik weet dat daar de meningen over verdeeld zijn, maar over het algemeen heb ik hooguit eens in de 2 a 3 jaar een keer een besmetting.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-22 16:38

Wij hadden eerst pipetten en toen de seresto. We waren tevreden over de seresto, maar de hondjes zitten er qua maat eigenlijk net tussen.
Ze werden wel kaal van de banden. Teefje meer dan haar broertje.

Einde najaar deden we ze af en dan in de winter pipetten. Nooit vlooien en de enkele teek had geen kans gehad.

Toen de canishield gaan proberen. Teefje werd weer iets kaal, maar ik maakt me nog niet te druk, tot ze opeens echt een open plek had. Ze hadden ze echt net om, dus was snel gegaan.

Wij geven ze alleen nog advantix of advantage.

Bravecto wordt hier verkocht en ook aangeraden, maar ga ik niet doen. Een bandje kan ik nog af doen. Ja, dan is het niet uitgewerkt, maar een pil zit erin en als ze reageren vind ik dat te spannend.
En er zullen velen goede ervaringen zijn, maar ik weet echt teveel slechte ervaringen om voor ons zelf te bepalend dat ze die niet krijgen.

Ons pup had die gehad en had enorme jeuk. Hij had geen vlooien, maar krabte zichzelf enorm. Die heeft later een band om gekregen die losjes zit op natuurlijke basis. Is een BC.

De katten krijgen ook Advantage, maar alleen het hele kleine poesje heeft als enige wel last van vlooien. Ook bekend met darmproblemen. Heel kwetsbaar poesje. Heeft een bandje om van Beapher en is schoon.

WE hebben in huis nooit vlooien of teken, maar met verbouwen is elk kiertje en randje schoonhouden nog weleens lastig. Maar ik ben er wel erg vies van, dus wil geen vlooien en teken zien.

Ben niet zo merkvast verder. Pak wat ik ken, maar af en toe zo een op zogenaamd natuurlijke basis tussendoor vind ik wel een fijn idee.
De rest is toch vooral het huis schoon houden.

Zorry

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-22 17:19

Is het de vlo kil of een andere.
Ik zie dat ik bij de groothandel nog genoeg kan krijgen dus misschien hebben ze ze daar nog.
Kan je foto laten zien welke je precies bedoeld.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-22 17:46

Afbeelding

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-22 17:49

Is de behandeling van de omgeving niet ook een optie? Wij hebben ooit een mega vlooienplaag gehad erg fijn als je terugkomt van vakantie :+ toen moesten we het hele huis behandelen, plus de katten en de hond. Daarna waren we er wel van af.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-22 20:01

Memories schreef:
Ik zou idd kijken of je tabletten onder de merknaam ‘Program’ nog ergens kan krijgen, is dezelfde werkzame stof als het middel wat je gebruikte van beaphar.
De Program injecties die hierboven worden genoemd zijn alleen bedoeld voor katten, die kunnen wel zeer gevaarlijk zijn voor honden.

Dat wist ik dan weer niet! Top info!!!

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-22 23:25

Het huis is meerdere keren behandeld ook de kussens en kleedjes e.d zijn gewassen. Dit middel is echt het enige wat hier werkt.

Pareltjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-22 23:28

Ik gebruik vlooien anti conceptie voor een van mijn katten die echt geen anders vlooien spul verdraagde. Enorm balen als het uit de handel is, geen idee wat ik mn kat dan nog kan geven...

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-22 23:50

dierenfan schreef:
marleen_usar schreef:

Misschien omdat niet alles zo zwart/wit is dan dat gezegd wordt? Zelfs mijn oudjes met kanker en met epilepsie konden bravecto goed verdragen.

Het is ook hoe je iets geeft. Nog steeds geven mensen gerust diverse entingen, ontworming en bravecto tegelijk of binnen zeer korte tijd. Dat is gewoon vragen om problemen. Daarnaast is makkelijk roepen dat iets door bravecto komt omdat bravecto al een 'naam' heeft. Zo lang voordien nooit bewezen is dat een hond daadwerkelijk gezond was hoe kun je dan nadien beweren dat een hond absoluut zeker gezond was... De gemiddelde honden bezitter kan z'n hond echt niet lezen.

Ik zeg niet dat het een onschuldig middel is. Het is gif maar zeggen dat het dodelijk is vind ik erg extreem.

Ik blijf er wel bij dat als je kan voorkomen om het zeker niet 4x per jaar te gebruiken. Echter als het gebruik levenskwaliteit geeft dan genieten van de tijd die je hebt dankzij dit middel!

Prednoral is ook schadelijk en ben ik wel een hond aan verloren. Toch zou ik het zo weer doen indien nodig.

Teken kunnen dodelijk zijn ik gruwel gigantisch van volle teken in huis vinden. Echter ik krijg echt niet alle teken gevonden dusss hier gewoon 1x per jaar bravecto en dan veel minder teken, vlot dood en geen volle teken meer die ik plat trap brrrr. Soms kies je tussen allemaal kwaden. Veel mensen geven af op bravecto maar geven ondertussen dagelijks knoflook... Tja....

Mijn hond is wel eens verlamd geraakt, viel er een dag of wat later een dikke teek uit zijn vacht. Oftewel: van teken kan een hond ook doodziek worden, maar daar hoor je de anti-bravecto brigade niet over. Vaak zijn het honden van bepaalde rassen, die sowieso al niet goed reageren op medicijnen, die niet tegen bravecto kunnen.

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-22 06:11

Ik ben vooral verbaasd dat mensen (met honden) zoveel last van vlooien hebben. Dit probleem is ons echt totaal onbekend. Wij hebben in jaren 1x last van vlooien gehad bij 1 hond, en dat was het. Wij behandelen ze verder niet vooraf. Hebben 2 honden en 2 katten.
Hebben jullie met honden zoveel last van vlooien?
Lijkt me echt zo vervelend. En ik vraag me af waarom wij daar dan geen last van hebben.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-22 06:59

Zoolgangster, er is niemand die beweert dat een hond niet van een teek doodziek kan worden. Daarom moet je ook altijd je hond controleren na een wandeling, ook als die wel anti teken middel krijgt. En die laatste bewering is klinkklare onzin maar dat is natuurlijk makkelijk roepen he? Ik ken genoeg verhalen van mensen met rassen die helemaal niet daarom bekend staan en toch ziek werden.

Absque, dat heeft o.a. te maken met waar je woont, hoe hoog de druk is in dat gebied, hoe de gezondheid van de dieren in het algemeen is etc.

Pareltjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-22 08:06

absque_dubio schreef:
Ik ben vooral verbaasd dat mensen (met honden) zoveel last van vlooien hebben. Dit probleem is ons echt totaal onbekend. Wij hebben in jaren 1x last van vlooien gehad bij 1 hond, en dat was het. Wij behandelen ze verder niet vooraf. Hebben 2 honden en 2 katten.
Lijkt me echt zo vervelend. En ik vraag me af waarom wij daar dan geen last van hebben.

Het helpt als je buren 4 honden hebben zitten en er niet naar omzien. De vlooien springen hier door het hek ons terrein op....

Pumpkinbroes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-22 08:54

absque_dubio schreef:

Ik vermoed bij ons dat de loslopende katten van de nieuwe buren de oorzaak zijn.