Wanneer is het klaar?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

superpony

Re: Wanneer is het klaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 16:54

Ik zou wel bespreken dat ze met pijnstillers misschien geen pijn heeft en dus ook niet rustig aan gaat doen of ontlasten.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 16:55

Dat snap ik even niet. Het diertje heeft een spierblessure en pijn. Om van die blessure af te komen, moet er gerust worden. Dat doet de kat niet. Omdat ze pijn heeft, zou ze pijnstillers moeten krijgen.

Maar hierdoor voelt ze de pijn niet meer en zal ze die rust juist helemaal niet meer pakken.

Of zie ik iets over het hoofd?

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 17:58

purny schreef:
Ik hoop dat het na deze pijnstillers over gaat. En dat het geen maandelijks iets gaat worden.

In dat geval zou ik persoonlijk geen stekker eruit trekken maar ik kan niet in iemand zn portemonnee kijken.
Maar aan de hand van wat je zegt spierblessure en tijdelijk pijnstilling zou ik geen reden vinden om een dier in te laten slapen zeker niet als het verder gewoon in orde is.
Jij bent zn baasje en jij zal hierover moeten beslissen samen met je dierenarts.
Zou de dierenarts hem laten inslapen voor die reden?

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 18:24

purny schreef:
Ik hoop dat het na deze pijnstillers over gaat. En dat het geen maandelijks iets gaat worden.

Is het een optie dat je de injectie elke maand zelf mag geven? Dan heb je niet de stress van het bezoek aan de DA.
Mijn hond krijgt elke maand een Librela injectie en als ik zou willen, mag ik die zelf geven (maar dat durf ik niet.. :x )

purny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-22 21:57

Zelf prikken is geen optie zeiden ze.
Ik ga de behandeling afwachten en verder kijken

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 22:07

Er zijn heel veel honden met artrose/gewrichtspijn die ontzettend veel baat hebben bij de maandelijkse prik Librela.
Is dit soms de kattenvariant die jouw DA voorschrijft?
Dan zou ik, als het aanslaat, zeker nog geen grens trekken.

Als ik later een oud wijf ben, met kapotte knieën dankzij mijn bergwandelingen, en ik kan lopen op bv ibuprofen: dan neem ik dat ook gewoon braaf in om pijnloos door het leven te gaan en zal ik zeker geen euthanasie overwegen.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 22:12

Het lastige hierin is dat je de kat niet kan vertellen dat ze rustig aan moet doen.
Als het maandelijks terug komt, weet ik niet wat ik zou doen. Het levert nogal wat stress op voor zo’n dier.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 22:20

Let er wel op , dat als het gaat om een Solensia injectie , dat deze specifiek is tegen arthrose pijn , en dus niet veel zal doen bij spierpijn / spierblessures.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-22 08:35

kimmie261 schreef:
Let er wel op , dat als het gaat om een Solensia injectie , dat deze specifiek is tegen arthrose pijn , en dus niet veel zal doen bij spierpijn / spierblessures.

Daarom ben ik benieuwd of het door die injectie minder gaat worden en welke vervolgstappen we kunnen doen. Misschien is het niet alleen een spierblessure maar zit het dieper dan dat

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 22:44

Ik weet niet welke pijnstilling je gehad heb, wellicht Novacam? Dan is wellicht Onsior nog een optie ipv Novacam.
Wat fijn dat je zoveel voor hem doet. Met pijnstilling kunnen ze soms nog jaren mee en happy zijn :)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-22 09:18

Even een kleine update. Gisteren de injectie gehaald. In het mandje krijgen was een drama eveneens het hele gebeuren erom heen.
Ze ervaart toch veel stress erom heen.

Dit wil ik haar niet aandoen. Niet iedere maand.
Dit heb ik ook aangegeven bij de assistente.
Ze vroeg toen ook niet als het helpt?
Er schijnt ook iets van poeder te zijn wat ze rust geeft.

De injectie moet binnen een paar dagen aanslaan.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-22 10:56

Hopelijk werkt het!
Hoe was ze toen ze weer thuis was? Mijn katten vinden in de auto en bij de dierenarts ook niet leuk (hebben geen paniek, maar zijn een soort ‘bevroren’) maar eenmaal thuis zijn ze het ook direct weer kwijt.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-22 11:40

Jessix schreef:
Hopelijk werkt het!
Hoe was ze toen ze weer thuis was? Mijn katten vinden in de auto en bij de dierenarts ook niet leuk (hebben geen paniek, maar zijn een soort ‘bevroren’) maar eenmaal thuis zijn ze het ook direct weer kwijt.

Veel slapen en minder eten. Normaal gesproken eet ze echt wanneer ik het aanbied, gister at ze pas laat in de avond.

Lunameyza

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-22 12:04

Als ik het goed begrijp heeft ze nu dus haar 2e injectie gekregen? Hoe ging het na de eerste, verbetering?
Als het helpt zou ik haar voorlopig wel maandelijks naar de DA brengen, ik zou mijn kat niet om deze reden (spierblessure) willen laten inslapen. Merk ook bij mijn katten dat de stress naar en bij de DA heel hoog is, maar zodra ze thuis zijn is het weer goed. Ik zou idd ook een kalmeringsmiddel overwegen, misschien helpt feliway?

Had de DA aangegeven dat de spierblessure zou moeten gaan herstellen als ze alleen pijnstilling krijgt en verder niet minder beweegt?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-22 12:58

Lunameyza schreef:
Als ik het goed begrijp heeft ze nu dus haar 2e injectie gekregen? Hoe ging het na de eerste, verbetering?
Als het helpt zou ik haar voorlopig wel maandelijks naar de DA brengen, ik zou mijn kat niet om deze reden (spierblessure) willen laten inslapen. Merk ook bij mijn katten dat de stress naar en bij de DA heel hoog is, maar zodra ze thuis zijn is het weer goed. Ik zou idd ook een kalmeringsmiddel overwegen, misschien helpt feliway?

Had de DA aangegeven dat de spierblessure zou moeten gaan herstellen als ze alleen pijnstilling krijgt en verder niet minder beweegt?

Nee dit is pas de eerste.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-22 13:01

Gewoon even aankijken. Als het resultaat nou heel positief uitpakt is het, het dierenarts bezoek misschien wel waard.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-22 13:22

Idd gewoon aankijken.
Als het werkt is dat het misschien toch wel waard. Ze kunnen er ook aan wennen en het is maar voor heel even.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-22 10:13

Cayenne schreef:
Idd gewoon aankijken.
Als het werkt is dat het misschien toch wel waard. Ze kunnen er ook aan wennen en het is maar voor heel even.

In principe zou ze nu geen last meer moeten hebben. Maar ze zit af en toe nog te hupsen.
Ook in het voerschema heb ik niks veranderd, maar ze eet nu haar brokjes niet meer zoals eerst.

Misschien zie ik gewoon spoken...

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-22 10:19

Mogelijk reageert de kat ook op jouw (onbewuste) stress.
Geef haar gewoon tijd.

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-22 12:23

Is het niet mogelijk om de dierenarts thuis te laten komen?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-22 12:33

Amber_anne schreef:
Is het niet mogelijk om de dierenarts thuis te laten komen?

Nog niet over gehad.
Vrijdag moet ik haar mailen over de stand van zaken.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-22 12:46

En los in de auto meenemen, is dat een optie? Is ze dan rustiger?

En een tip om ze in het mandje te krijgen (als je die niet al kent tenminste) is mand op zijn achterkant zetten en poes met achterwerk er in laten zakken, met z'n tweeën is dit wel makkelijker.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-22 12:56

Prairy schreef:
En los in de auto meenemen, is dat een optie? Is ze dan rustiger?

En een tip om ze in het mandje te krijgen (als je die niet al kent tenminste) is mand op zijn achterkant zetten en poes met achterwerk er in laten zakken, met z'n tweeën is dit wel makkelijker.

Ik heb geen auto.
Poes in de mand gaan de achterpoten in spagaat :')

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-22 13:11

Ah ja dan wordt het lastig inderdaad :+

Als het zo veel stress oplevert en de dierenarts kan niet aan huis komen en er zijn geen andere producten die werken, zou ik de poes laten gaan. Tenzij je een andere dierenarts kunt vinden die wel aan huis komt?

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-22 14:44

purny schreef:
Zelf prikken is geen optie zeiden ze.
Ik ga de behandeling afwachten en verder kijken

Dan zou ik even verder kijken bij een andere dierenarts.

Ik heb geen problemen met constant op pijnstilling, al honden gehad met ED en HD die daarmee nog prima functioneerden, alleen is het dan zo dat er sneller nier en leverproblemen kunnen zijn en je dan moet beseffen dat het dan einde verhaal is.

Zelf injecties geven (subcutaan of intramusculair) is prima doenbaar. Als het teveel stress geeft voor de kat om maandelijks naar de DA te gaan (en je ook telkens een visite mag aftikken) zou ik leren zelf prikken (of als je dat zelf niet kan/durft/wil, mss ken je een verpleger of verpleegster die dat ziet zitten?)

Er zijn ook meerdere soorten pijnstilling, de metacam versies, maar je kan ook iets doen met cbd druppels, tramadol wordt ook gebruikt, en er zijn er wss nog een hoop andere. Uitspugen van de ene soort wil niet zeggen dat een andere niet aanvaardt wordt.

Ik zou nu even die eerste maand afwachten, proberen zorgen dat ze niet teveel rent en springt, en van daaruit kijken.