Kat soms veltrekkingen/geschubde vacht

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Femke_Tweety

Re: Kat soms veltrekkingen/geschubde vacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 23:22

Slecht eten, veel drinken, geen geweldige vacht;

Zijn nieren uitgebreid meegenomen in dat bloedonderzoek?
En suiker?

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-22 23:56

Ze eet erg goed, drinkt normale hoeveelheden en heeft ook zeker geen slechte vacht, het is enkel dat ze haar haren af en toe "uit elkaar zet" of hoe moet ik het noemen. Een geschubde vacht dus, maar zeker niet continu.

Een bloedonderzoek heb ik nog niet laten doen, dat staat op het lijstje.

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-22 08:14

Qua drinken, heb jij ee mogelkheid om regenwater op te vangen?
Bjj mij hier binnen staat altijd water ter beschikking ( uiteraard niet in de onmiddelbare buurt van het eten) maarik stel vast, dat als hun buiten zijn in de achtertuin zij veel liever ( en dus meer) regenwater drinken

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-22 08:30

In plaats van borstelen kan je ook gewoon licht vochtige handen en dan even stevige aai beurt. Met kortharige katten moet je ook weer uitkijken om te veel weg te kammen. Mijn blauwe Rus dames mogen dus eigenlijk helemaal niet gekamd worden.

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-22 08:52

Dit lijkt me een brit te zijn niet?

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-22 09:20

Voer is de allerbelangrijkste basis, katten drinken weinig en daarom is nat voer eigenlijk altijd te wensen boven brok. In brok zit ook vaak nog veel waar een kat niets mee kan. Plantaardige ingrediënten kan een kat niets mee. Het kan heel goed dat de ontlasting toch wat hard is en er daarom te hard geperst moet worden. Positie van je drinkbak kan ook verschil maken.

Let ook op bij voeding dat er voldoende taurine in zit, een kat kan dit niet / nauwelijks zelf aanmaken maar heeft dit in de spijsvertering wel nodig.

Ik wil eventueel best meekijken en kan je verhaal evt. Ook in de comunitie van mijn opleiding voorleggen ( voedingsadviseur hond en kat)

xLiez

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-22 09:21

Mijn brit heeft dit ook, maar is bij haar gewoon de ondervacht. Regelmatig borstelen met een speciaal kammetje wil wel helpen :D

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-22 09:31

sasja0705 schreef:
Qua drinken, heb jij ee mogelkheid om regenwater op te vangen?
Bjj mij hier binnen staat altijd water ter beschikking ( uiteraard niet in de onmiddelbare buurt van het eten) maarik stel vast, dat als hun buiten zijn in de achtertuin zij veel liever ( en dus meer) regenwater drinken

Dat kan ik wel eens proberen!

Marcella schreef:
In plaats van borstelen kan je ook gewoon licht vochtige handen en dan even stevige aai beurt. Met kortharige katten moet je ook weer uitkijken om te veel weg te kammen. Mijn blauwe Rus dames mogen dus eigenlijk helemaal niet gekamd worden.

Oh, mijne is ook een blauwe Rus dus misschien inderdaad wat opletten met kammen dan.

xoranlover schreef:
Dit lijkt me een brit te zijn niet?

Ze is een blauwe Rus :)

trustHim schreef:
Voer is de allerbelangrijkste basis, katten drinken weinig en daarom is nat voer eigenlijk altijd te wensen boven brok. In brok zit ook vaak nog veel waar een kat niets mee kan. Plantaardige ingrediënten kan een kat niets mee. Het kan heel goed dat de ontlasting toch wat hard is en er daarom te hard geperst moet worden. Positie van je drinkbak kan ook verschil maken.

Let ook op bij voeding dat er voldoende taurine in zit, een kat kan dit niet / nauwelijks zelf aanmaken maar heeft dit in de spijsvertering wel nodig.

Ik wil eventueel best meekijken en kan je verhaal evt. Ook in de comunitie van mijn opleiding voorleggen ( voedingsadviseur hond en kat)

Zou super zijn!
Heb gisteren eens op Catmoneo wat rondgezocht en het voer dat ik nu geef en "aanbevolen is door dierenartsen" is geklasseerd bij nummer 4 :oo . Verder zijn er enorm veel soorten voer met nummer 1 maar begin daar maar eens uit te kiezen :')

xLiez schreef:
Mijn brit heeft dit ook, maar is bij haar gewoon de ondervacht. Regelmatig borstelen met een speciaal kammetje wil wel helpen :D

Staat de vacht van jouw Brit dan heel de tijd zo of is dat ook met momenten telkens een paar minuutjes?

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-22 10:42

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-22 11:44

Super, dankjewel!

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-22 11:50

Ik ga eens voor je kijken, heb je merken die je gemakkelijk kan verkrijgen in jouw buurt of maakt dat niet uit?

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-22 12:52

trustHim schreef:
Ik ga eens voor je kijken, heb je merken die je gemakkelijk kan verkrijgen in jouw buurt of maakt dat niet uit?

Super lief!

Ik ga het waarschijnlijk toch online moeten bestellen dus maakt niet veel uit :)

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-22 17:39

Een van mijn 4 Siberen vertikt het om natvoer te eten.
Fokker is een stockoud russisch vrouwtje, die niet aan natvoer doet... wel aan brokjes en restjes van tafel. Wij hebben haar al met 8 weken gekregen (noodgeval van fokker) maar Snoerie heeft die boot echt gemist , alles geprobeerd... nada.
Dus kook ik hier iedere avond 2 koolvis-stukjes prak die een beetje met het kookvocht.
Rest smikkeld naast hun natvoer ook lekker mee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-22 10:43

Mijn kat heeft ook een “geschubde vacht “. Nooit geweten dat dat iets kon betekenen. Altijd gedacht dat hij gewoon een dubbele vacht heeft. Zeker in de winter heeft ie dat eigenlijk altijd.
Ik doe altijd water bij het natvoer.