Castreren bij vergrootte prostaat

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

danamuts

Re: Castreren bij vergrootte prostaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 14:35

Onze stal hond ( ook cane) is met 8 of 9 jaar ook nog gecastreerd na een vergrootte prostaat. Was op dat moment nog een fitte actieve hond, die graag rende en deed. Is daarna wel wat rustiger geworden in z’n gedrag, maar verder niet veel verandert. Hij is uiteindelijk 12 jaar geworden.

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-22 09:05

Booooo schreef:
De medicijnen en de echo kosten ieder halfjaar €160. De castratie kost €300,-.

Mijn dierenarts geeft aan dat castreren op deze leeftijd niet veel zal veranderen in zijn gedrag. Op jong leeftijd zulke grote honden castreren raden ze af omdat ze als intacte reu beter spiermassa opbouwen en ontwikkelen. Hij weegt 52 kilo, is eerder te mager als te dik. Ik verwacht niet dat hij na castratie ineens een vreetzak wordt.

Mijn Tervuerenreu is een stress-niet-eter.
Toen ik hem kreeg ( volwassen, 2,5jaar) woog die nog net 17 kilo.
Met alle mogelijke trucjes wist ik hem tenminste op 23-25 te krijgen.
Verder een -qua honden- altijd erg sociaal dier.
Zijn basisckarakter is na castratie op geen manier verandert (dat heeft pas zijn doofheid voorelkaar gekregen,dat hij niet meer zo paniekerig is) en ook is hij niet meer of anders gaan eten.
Mijn vroegere honden - alles reuen( hiervoor in totaal 4 ) waren alle gecastreerd.
Allemaal op volwassen leeftijd en geen een veranderte qua karakter of eten.
Voor de vooroordelen die tegenover castratie staan, misschien geluk.
Maar bij 5 - in ras verschillende honden- honden, geloof ik niet echt in toeval.
En ook nu bij mijn teef verwacht ik het niet. Dat is een grumpy bitch en zal het wel blijven, haha