Zucht.....kraaien

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 15:28

_Gerdien_ schreef:
Wij schieten er een keer in t half jaar een. Dan blijft de rest ook voor maaaanden weg.
Ze pikken alle mest uit elkaar en krijg het dan bijna niet meer uit de paddock geschept

En dat vind ik nu... zeg ik liever niet...
Hetzelfde als "even" houtduiven schieten omdat ze toevallig op teras scheiten...

Kraaien, kouwen en duiven hebben het zwaar genoeg.
Hier bij mij paarden sinds jaren een kraaienfamilie en een hoop kouwen. 1 van die kraaien ervan wacht mij s'ochtends zelf op als ik naar stal ga.
Iedere dag krijgen ze allemaal n hand vol kattenbrokjes en strooivoer...
Rarerwijs gaan zij bij mij niet met mest strooien

Britta31

Re: Zucht.....kraaien

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 15:31

Ze plukken ook de winterharen uit de vacht van onze paarden.Zitten ze op de rug de haren eruit te plukken :)

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 15:40

Britta31 schreef:
Ze plukken ook de winterharen uit de vacht van onze paarden.Zitten ze op de rug de haren eruit te plukken :)

:D Hier ook.

Ts, ook dit hoort bij paarden aan huis. Zie het nut van de beestjes in. Maak je er niet druk om en accepteer dat ook zij deel uitmaken van de natuur.
Want natuur en ruimte, dat willen we toch allemaal voor onszelf en voor onze paarden 8-)

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 15:42

_Gerdien_ schreef:
Wij schieten er een keer in t half jaar een. Dan blijft de rest ook voor maaaanden weg.
Ze pikken alle mest uit elkaar en krijg het dan bijna niet meer uit de paddock geschept

Bijzonder. Omdat ze je mest opvreten? Wat een naar mens ben jij zeg....

Daarbij is afschieten niet zomaar toegestaan en een overtreding van de wet natuurbescherming

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 15:55

Britta31 schreef:
Het nadeel is wel het gekibbel op het dak in het voorjaar over wie er dit jaar in de oude schoorsteen mag nestelen.Dat begint al s'morgens heel vroeg :)

En wat dacht je van in het najaar noten meenemen naar de nok van ons huis om die open te breken in alle vroegte? Helaas laat je hem dan vallen en rolt de noot met veel kabaal over ons pannendak naar beneden.
Toen we hier pas woonden schrokken we ons de t*ring. Dachten dat inbrekers bezig waren hier of daar huis open te breken. Het zijn ook allemaal slechte huwelijken, want ze maken constant ruzie. Waarover? Geen idee.

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 15:58

Als je het echt vervelend vindt zou ik ander voer zoeken zonder granen en zaden. Zoals lijnzaad weten ze ook te vinden. Er zijn tegenwoordig heel wat voer soorten, ook 18+, zonder granen.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 16:03

Truus1957,hier ook inderdaad.Wij noemen het de klopgeest is weer bezig.Kauwtjes zijn wel vogels met humor.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 16:05

En voer zonder graan zal denk ik niet helpen omdat ze in de zomer de mestkevers uit de mest plukken.

roosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 16:47

Poep slopers zijn het.
Maar ik mag ze wel.
Pas me wel aan hoor,zeef wel wat meer.
Overal moeten dieren maar wijken omdat we ze lastig vinden.
Nou hier zit al jaren het zelfde stel onder het pannendak te broeden.
En een klere zooi dat ze mee nemen.
Ik kan daar uren naar kijken.
Ik hou er van.

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 16:53

roosa schreef:
Poep slopers zijn het.
Maar ik mag ze wel.
Pas me wel aan hoor,zeef wel wat meer.
Overal moeten dieren maar wijken omdat we ze lastig vinden.
Nou hier zit al jaren het zelfde stel onder het pannendak te broeden.
En een klere zooi dat ze mee nemen.
Ik kan daar uren naar kijken.
Ik hou er van.

Haha... zo zie ik het ook, en zoms de geluiden, heerlijk

Jis_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 18:59

Ik vind ze geweldig!

Roeken zijn er niet zo veel van, langs de A1 ergens zit een hele grote groep.

Kraaien en Kauwtjes komen veel meer voor. Kauwtjes hebben als enige lichte irissen. Kraaien zijn schuwer.

Een Raaf herken je wel snel vanwege hun grootte, zie je ze verderop dan zijn ze nog erg goed te herkennen aan hun geluid. Ook heel weinig te zien, territoriaal, geen grote groepen maar stelletjes, met soms jongen van dat jaar.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 19:13

Welcome to the great cycle of nature. Waar wij onderdeel van uit maken.

Wij hebben hier kraaien - geen last van. Ja, ze krijsen.
Eksters - geen last van. Ja, ze krijsen.
Gaaien - geen last van. Ja, ze krijsen ook al. En ze jatten de mezenbollen als ze de kans krijgen. Jammer dan.
Buizerds - geen last van. Ja, ze miauwen.
Steenuilen - maken een tyfusherrie midden in de nacht. Geen last van, ik vind het leuk wakker te worden. Dan weet ik tenminste dat ze er nog zíjn.
Reigers. Geen last van. Ze kijken of er vis in de vijver zit (nope) en ze krijsen. Ook al.
De kieviten zijn terug - hoera! Ze baltsen miauwend midden in de nacht, tyfusherrie. Hoera, ze zíjn er tenminste nog. Ondanks intensieve veehouderij, maisteelt, vroeg maaien etc.
De spreeuwen, merels, vinken, mezen, mussen en weetikveel wat voor KBKtjes (kleine bruine poedersuiker) beginnen al een uur voor het licht wordt paasei te maken, want het wordt voorjaar. Who gives a oliebol, ze zíjn er tenminste. En díe vreten de mest uit elkaar (nou ja, de mezen niet, de rest wel). Nou en. Mest verteert, het hóeft niet uit de paddock. Laat staan uit de wei.
De vossen blaffen ook al midden in de nacht. Ja, worden we ook wel eens wakker van.

Als je dat allemaal niet wilt, ga in de stad wonen, kan je je aan de herrie van de groene halsbandparkiet ergeren, en aan de duivenpoep :+

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 19:15

De roep van de vos,dat klinkt zo spookachtig in het donker.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 19:17

Hier zitten bosuilen snachts zo spookachtig te roepen dat het een soort van semi-permanent Halloween lijkt... :')

Kimley

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 19:18

Nou wat dacht je van een kerk uil snachts :')

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 19:19

Mooie post ibbel.
Al zaten een paar jaar terug hier zoveel kauwen of kraaien dat je bijna geen andere vogels meer zag. Dat vond ik minder. Waar ze nu zijn? Geen idee. Maar de diversiteit is weer terug.

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 19:22

Ibbel schreef:
Welcome to the great cycle of nature. Waar wij onderdeel van uit maken.

Wij hebben hier kraaien - geen last van. Ja, ze krijsen.
Eksters - geen last van. Ja, ze krijsen.
Gaaien - geen last van. Ja, ze krijsen ook al. En ze jatten de mezenbollen als ze de kans krijgen. Jammer dan.
Buizerds - geen last van. Ja, ze miauwen.
Steenuilen - maken een tyfusherrie midden in de nacht. Geen last van, ik vind het leuk wakker te worden. Dan weet ik tenminste dat ze er nog zíjn.
Reigers. Geen last van. Ze kijken of er vis in de vijver zit (nope) en ze krijsen. Ook al.
De kieviten zijn terug - hoera! Ze baltsen miauwend midden in de nacht, tyfusherrie. Hoera, ze zíjn er tenminste nog. Ondanks intensieve veehouderij, maisteelt, vroeg maaien etc.
De spreeuwen, merels, vinken, mezen, mussen en weetikveel wat voor KBKtjes (kleine bruine poedersuiker) beginnen al een uur voor het licht wordt paasei te maken, want het wordt voorjaar. Who gives a oliebol, ze zíjn er tenminste. En díe vreten de mest uit elkaar (nou ja, de mezen niet, de rest wel). Nou en. Mest verteert, het hóeft niet uit de paddock. Laat staan uit de wei.
De vossen blaffen ook al midden in de nacht. Ja, worden we ook wel eens wakker van.

Als je dat allemaal niet wilt, ga in de stad wonen, kan je je aan de herrie van de groene halsbandparkiet ergeren, en aan de duivenpoep :+

Of aan een poging tot nest maken in de badkamer. En in de ochtenden heel hard ROEKOEE horen. Euh, ik denk dat er even een hor geplaatst moet worden. Ik moest er wel om lachen. Meneer en mevrouw duif vonden het wel een mooi plekje. Ik minder. Gelukkig op tijd bij, maar zelfs de kat wist niet wat ie ermee aanmoest toen ie de bende zag. _O-

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 19:32

Kauwen, Kraaien, Roeken, ik vind ze allemaal leuk! Van mij mogen ze ook blijven. Helaas merk ik wel dat de groep dit jaar toch minder groot is dan vorig jaar. Al zitten ze ook veelal iets verderop, maar zelfs dan merk ik het dat de groep overduidelijk kleiner is. Zonde. Wat ze zijn zo leuk en zo slim! Ze weten inmiddels dondersgoed wie ik ben en mag er gerust tot op een paar meter afstand benaderen. Lopen ook gewoon rond terwijl ik in de wei bezig ben en vliegen niet meer op wanneer ik voorbij loop.
Geniet echt van hun aanwezigheid <3 .
Het zijn ook echt mijn favoriete foto modellen om op de foto te zetten. En met mest wegvliegen heb ik ze hier nog nooit zien doen en anders mogen ze dat gerust doen van mij hoor :j . Ze zijn ook altijd heel dankbaar wanneer ik de pony's borstel in de verharingsperiode. Hun maken dan weer gebruik van de haren en nemen ze mee als nestmateriaal voor hun nesten.

Voor wie het verschil wilt leren herkennen:
Kauw

Afbeelding

Kraai

Afbeelding

Roek

Afbeelding

Hoodie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 19:58

Degene die zei, ga terug naar de stad.. kijk dan maar uit met platte daken, want stel je hebt een nest schooleksters boven je hoofd hangen, dat gaat HARD :+
Enorm veel slapeloze nachten van gehad vorige zomer.
Ze hebben nu een dak aan de overkant gekozen (gelukkig := )

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 20:04

__Toverbal schreef:
Degene die zei, ga terug naar de stad.. kijk dan maar uit met platte daken, want stel je hebt een nest schooleksters boven je hoofd hangen, dat gaat HARD :+

Scholeksters heb je ook op het platte land :D . We hebben een koppel in de omgeving wonen, maar inderdaad. Die kunnen behoorlijk veel geluid maken! Al geniet ik daar stiekem dan ook weer van :j .
* Ik ben het type dat van alles in de natuur geniet *

Wist trouwens niet dat Scholeksters ook in de stad voor komen. Weer wat geleerd!

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 20:05

__Toverbal schreef:

Die zijn niet stil idd.

Doet me denken aan toen ik beveiliger was bij een pand in de avond. Ik liep een sluit ronde en liep 3 inbrekers tegen het lijf.
Ondanks je beroep schrik je behoorlijk.

Week later pand leeg. Loop weer mijn ronde. Ineens een hard getik. Schrik me kapot. Kijken waar het vandaan komt. Zit er een scholekster op het raam te tikken :D

Kimley

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 20:21

Wij hebben hier achter grutto's in het land. Ik vind dat geluid zo gezellig <3

Oh en de boeren zwaluwen komen straks ook weer!

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 08:29

Hier pesten de Scholeksters de “kleinere” vogels in de weide.
De Kievitjes weer helemaal over de zeik.
Een paar jaar terug en stel kleintjes gered die in de beek waren gevallen.
Even opdrogen en weer volgas de goede kant op.
De kraaien/kauwen of weet ik wat ruimen de uitgevallen/ uitgeroste wintervacht op.
Er is een irritante die uren achter elkaar met zn snavel tegen een raam zit te tikken en naar zichzelf roept.
Kan echt uren kijken naar t spul. Vooral als er na een regenbui een stel mussen een bad komt nemen in de plassen.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 08:50

Zo zullen we lekker met zn allen gerdien even affakkelen. Wat een vriendelijkheid zeg. -O-

Wellicht heeft het meer invloed om zoiets te onderbouwen en normaal uit te leggen.

Het is onwijs goed voor je mest, vooral in het weiland, om uit elkaar gepikt te worden. Door kevers zou dit nog beter zijn.

Wij hebben hier veel kauwtjes in de tuin, die krijgen op een aparte plek voer zodat de musjes enzo gewoon uit de vogelhuisjes kunnen eten.

Dit gaat prima!

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 08:56

Kauwen zitten hier ook in onze stadstuin. De mussen krijgen voer in van die beschermbollen, daar kunnen de kauwen niet bij. Maar de mussen zijn zeer kieskeurig met wat ze willen eten en gooien heel veel zaden uit de voerbol op de grond. Dat ruimen de kauwen en de woudduiven op, iedereen blij. Omdat onze tuin ommuurd is zien we nooit meeuwen en kraaien in de tuin, die willen een open ruimte. Er zitten wel volop meeuwen en kraaien in onze wijk.

Op het werk is het in het voorjaar uitkijken op 1 locatie als de meeuwen jongen hebben, zeker wanneer die jonkies het nest verlaten en over de milieustraat gaan wandelen. Dat vinden de ouders niet zo leuk, die willen wel eens lelijk doen naar de mensen, maar dat is misschien twee weken per jaar.