Welk kattenluik met chip ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

callippo

Re: Welk kattenluik met chip ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-22 16:21

Wij hebben de gewone sureflap, al ruim 6 jaar, 2x batterijen vervangen, nooit problemen. Ik vind hem weinig tochten, maar het luik zit bij ons op een plek in de luwte.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-22 22:11

Maar ook bij die sureflap, moet de kat bij het luik zijn op moment van aanmelden of kun je katten in het systeem zetten door hun chip code in te voeren?

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-22 06:43

Kat moet door het Luik om de chip te registreren.

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 15:51

Of in de buurt van het luik....
Mijn ene kat kan ik alles mee, de andere is ook errug schuw... Die heb ik zo'n vloeibaar snackje gegeven en terwijl hij die at, heeft mijn vriend dat luikje bij hem in de buurt gehouden en zo is hij ingelezen....

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 15:59

Ik heb ook een hele schuwe kat die niet vast te pakken is. Ik heb het klepje open gezet met een baksteen eronder en zo eerst de kat aan het luik/de doorgang laten wennen. Toen ze dat zonder moeite deed heb ik de chipdetectie aangezet en met wat lekkers de kat door het gat gelokt.
Terwijl de klep dus op die baksteen lag.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 16:16

Sodera schreef:
Of in de buurt van het luik....
Mijn ene kat kan ik alles mee, de andere is ook errug schuw... Die heb ik zo'n vloeibaar snackje gegeven en terwijl hij die at, heeft mijn vriend dat luikje bij hem in de buurt gehouden en zo is hij ingelezen....

Is dat een meter? Of dichterbij?

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 22:28

Wel dichterbij dan een meter vrees ik.. hij moet er behoorlijk dichtbij in de buurt komen.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 06:29

Het luik moet niet open gaan als er een kat buiten langs loopt. zo kan elke andere kat naar binnen glippen.
Bij die van Sureflap moeten ze hun kop echt in de tunnel steken om het slot los te krijgen.

Kikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 07:11

Wij hebben een Petsafe en die tocht. Voor ons niet zo erg, want hij zit in de garagedeur.

Het inlezen van de chip is wel even een dingetje. Ik had ook verwacht dat ik gewoon de code in kon toetsen, maar wij moesten de kat ook met zijn kop in het luik houden voordat 'ie de chip pakte.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 07:19

Mijne tocht ook een klein beetje hoor.
Vraag me af of dat echt te voorkomen is. Ik bedoel, het luik moet naar twee kanten open kunnen dus je zal altijd een randje hebben waar wind doorheen kan.

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 13:20

Needje schreef:
Het luik moet niet open gaan als er een kat buiten langs loopt. zo kan elke andere kat naar binnen glippen.
Bij die van Sureflap moeten ze hun kop echt in de tunnel steken om het slot los te krijgen.

Ja maar dit gaat om het inlezen van de kat voor de 1e x...

Mijn ene kat zijn chip zit bijna tussen zn schouderbladen & het is een grote kat (6.5 kg). Die moet zich altijd een soort van opvouwen om gelezen te worden :')

Die van ons tocht idd ook wel een beetje maar het is te doen vind ik. Hij zit bij ons in de (glazen) deur van de keuken.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 13:26

Sodera schreef:
Needje schreef:

Mijn ene kat zijn chip zit bijna tussen zn schouderbladen & het is een grote kat (6.5 kg). Die moet zich altijd een soort van opvouwen om gelezen te worden :')

Die van ons tocht idd ook wel een beetje maar het is te doen vind ik. Hij zit bij ons in de (glazen) deur van de keuken.

Daarom heeft mijn Noorman een 2e chip gekregen. "Het zit nu tussen zijn oren" aldus de dierenarts :') .

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 13:28

Sodera schreef:
Needje schreef:

Het lezen blijft toch hetzelfde? Dus voor de eerste keer inlezen zal je dus ook net zo dichtbij moeten zijn. Anders reageert ie gewoon niet.