Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Jette schreef:Ik vind niet dat je met je hond in een losloop gebied moet lopen als hij mensen kan bijten. Je weet het nooit, een kind in een onbewaakt moment als je hond op een afstandje is. Net zoals dat je hem dan niet voor een winkel vast moet zetten, niet iedereen is even goed in zien of een hond zich wel/niet prettig voelt en dan vind ik het de verantwoordelijkheid van de baas om ook die situaties te mijden.
Aan de lijn, absoluut mee eens dan moet je gewoon overal kunnen komen. En ja, mensen moeten ook niet zonder toestemming met je hond aaien. Maar als je hond misschien bijt vind ik los laten lopen daarin wel een stap te ver.
mvdende schreef:Jette schreef:Ik vind niet dat je met je hond in een losloop gebied moet lopen als hij mensen kan bijten. Je weet het nooit, een kind in een onbewaakt moment als je hond op een afstandje is. Net zoals dat je hem dan niet voor een winkel vast moet zetten, niet iedereen is even goed in zien of een hond zich wel/niet prettig voelt en dan vind ik het de verantwoordelijkheid van de baas om ook die situaties te mijden.
Aan de lijn, absoluut mee eens dan moet je gewoon overal kunnen komen. En ja, mensen moeten ook niet zonder toestemming met je hond aaien. Maar als je hond misschien bijt vind ik los laten lopen daarin wel een stap te ver.
Kinderen horen in een losloopgebied trouwens NIET los te lopen! Neem je een kind mee het losloopgebied in, zorg er dan voor dat je je kind bij je houdt en dat het kind niet Gaat lopen rennen. Rennende Kinderen zijn als een rode lap op een stier voor vele honden.
Kinderen horen in een kinderspeeltuin, honden in een losloopgebied.
Daarnaast hoeft niemand aan mijn hond te komen, maar vele mensen willen dat gewoon niet snappen. En tja, als jij je vingers in een cabrio auto steekt om "hondje te aaien" dan kan het gebeuren dat je bijna een paar vingers kwijt bent.
In restaurants hetzelfde, vaak zat Kinderen die willen aaien, maar ik zeg altijd "doe maar even niet"
En ik hoop er altijd maar op dat Kinderen dat netjes aangeleerd krijgen. Want ik ben er niet altijd 100% van de tijd bij. Moet ook eens naar het toilet of bij sommige restaurants is het zelf service maar moet de hond aan het tafeltje blijven zitten.
Zolang mensen hem negeren en van hem af blijven, is er niets aan de hand, maar aandacht en aaien is ie niet van gediend.
Lijsken schreef:mvdende schreef:
Kinderen horen in een losloopgebied trouwens NIET los te lopen! Neem je een kind mee het losloopgebied in, zorg er dan voor dat je je kind bij je houdt en dat het kind niet Gaat lopen rennen. Rennende Kinderen zijn als een rode lap op een stier voor vele honden.
Kinderen horen in een kinderspeeltuin, honden in een losloopgebied.
Daarnaast hoeft niemand aan mijn hond te komen, maar vele mensen willen dat gewoon niet snappen. En tja, als jij je vingers in een cabrio auto steekt om "hondje te aaien" dan kan het gebeuren dat je bijna een paar vingers kwijt bent.
In restaurants hetzelfde, vaak zat Kinderen die willen aaien, maar ik zeg altijd "doe maar even niet"
En ik hoop er altijd maar op dat Kinderen dat netjes aangeleerd krijgen. Want ik ben er niet altijd 100% van de tijd bij. Moet ook eens naar het toilet of bij sommige restaurants is het zelf service maar moet de hond aan het tafeltje blijven zitten.
Zolang mensen hem negeren en van hem af blijven, is er niets aan de hand, maar aandacht en aaien is ie niet van gediend.
Hier ligt de speeltuin dus middenin het hondenlosloopgebied, en dat zal op nog wel meer plekken zo zijn.
Jette schreef:Ik vind niet dat je met je hond in een losloop gebied moet lopen als hij mensen kan bijten. Je weet het nooit, een kind in een onbewaakt moment als je hond op een afstandje is. Net zoals dat je hem dan niet voor een winkel vast moet zetten, niet iedereen is even goed in zien of een hond zich wel/niet prettig voelt en dan vind ik het de verantwoordelijkheid van de baas om ook die situaties te mijden.
DuoPenotti schreef:Nee.
Ik ga toch ook niet ineens een kind een aai over de bol geven.
Mijn hond is braaf, maar zal dat zeker niet waarderen.
Ik heb de hond overigens altijd aan de lijn en bij andere mensen in de buurt dus ook kort.
Nu heb ik wel ervaren dat hij er blijkbaar ook uitziet dat niet iedereen op hem afvliegt.
Vroeger toen ik nog thuis woonde had mijn moeder een dwerg pincher en als je die rustig benaderde was deze door iedereen te aaien.
Maar daar ineens op af vliegen niet. Wat dat kleine gespuis zonder opvoedkundige ouders dus vaak doen.
En als je dan aangaf dat het niet kon waren de moeders nog gepikeerd ook. Donder op joh, mijn hond afblijven.
ChristaMoor schreef:Ongevraagd zeker niet. maar ik vind niet dat een hond mag uitvallen wanneer het wél gebeurt.
mvdende schreef:Kinderen horen in een losloopgebied trouwens NIET los te lopen! Neem je een kind mee het losloopgebied in, zorg er dan voor dat je je kind bij je houdt en dat het kind niet Gaat lopen rennen. Rennende Kinderen zijn als een rode lap op een stier voor vele honden.
mvdende schreef:En ik hoop er altijd maar op dat Kinderen dat netjes aangeleerd krijgen. Want ik ben er niet altijd 100% van de tijd bij. Moet ook eens naar het toilet of bij sommige restaurants is het zelf service maar moet de hond aan het tafeltje blijven zitten.
Goof schreef:ChristaMoor schreef:Ongevraagd zeker niet. maar ik vind niet dat een hond mag uitvallen wanneer het wél gebeurt.
Dat!
Een hond moet zeker niet altijd maar geaaid kunnen worden, maar mag mijns inziens ook nooit bijten en uitvallen als het wel gebeurt. Het kan in een ongezien moment altijd een keer gebeuren.
Jette schreef:Flubberboot: dat is het wel een beetje uit context trekken. In een normale situatie, dus iemand steekt hand uit naar hond in een losloop gebied en jouw hond bijt, dan vind ik inderdaad dat je daar niet had moeten lopen. Ik heb het hier niet over oren trekken, stenen gooien, achteraan rennen etc.
Flubberboot schreef:Jette schreef:Flubberboot: dat is het wel een beetje uit context trekken. In een normale situatie, dus iemand steekt hand uit naar hond in een losloop gebied en jouw hond bijt, dan vind ik inderdaad dat je daar niet had moeten lopen. Ik heb het hier niet over oren trekken, stenen gooien, achteraan rennen etc.
Niemand moet een hand uitsteken naar een vreemde hond. Jij gaat toch ook geen vreemde mensen knuffels geven? Waarom zou je dat dan wel bij een hond willen doen? Ik kan je zeggen dat als een vreemde meent mij zomaar aan te mogen raken, ik ook wel van me af sla hoor. Waarom zou een hond niet hetzelfde mogen doen?