Wat moet ik doen? Kat terug in huis nemen of niet..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Duhelo

Re: Wat moet ik doen? Kat terug in huis nemen of niet..

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 12:49

Desnoods haal je alvast even de kat + kattenbak op en haal je de andere spullen een andere keer. afhankelijk hoe snel ze effectief weg moet of dat er wel een paar dagen tijd voor is...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 12:53

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 14-05-23 19:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 13:00

Ook ik zou direct mijn kat terug nemen. Misschien klikt het nu beter tussen die twee. Mocht het uiteindelijk echt niet gaan, kun je alsnog zelf een nieuw huisje zoeken, maar dan heb je het tenminste in eigen hand.

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 13:34

Annet_Dottie schreef:
Matheno schreef:
Van waar naar waar moet je gaan TS? Misschien kan ik of een andere bokker met auto wel helpen.

Ik woon in Groningen stad. Mijn moeder in een dorpje bovenin de provincie, plaatsnaam zet ik er even niet bij is zo'n regio ons kent ons en gigantisch roddeldorp dus anders graag pb. Het is 25 km van mij naar haar.

Ik woon in Friesland, werk dinsdags en donderdags in Sellingen dus er kan altijd wat geregeld worden als je een taxi nodig hebt.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 13:40

Ik zou haar ook terug nemen en inderdaad, zoek even naar Jackson de katten fluisteraar, hij heeft heel vaak goede dingen.

Ik denk wel dat het handig is als er een neutraal persoon met je mee gaat als je de kat+spullen gaat ophalen als ik dit zo lees, en als je moeder komt brengen dat je ook een neutraal persoon bij je in huis hebt om drama te voorkomen?

Wesseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 13:54

Ik zou Puck terugnemen, mocht het echt niet gaan heb je zelf een vinger in de pap waar ze terecht komt.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 13:57

EmptyWords schreef:
Puck terughalen, kijken hoe het gaat. Gaat het niet kun je zelf weer een plekje zoeken

Dit zou ik idd doen.

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 13:59

bonnielau schreef:
Wat een lastige situatie. Ik ga proberen je een derde optie te geven. Voor nu je plan om Puck terug te nemen en ze eerst gescheiden te houden en te kijken hoe het gaat. Als het dan echt niet gaat kan je altijd nog op zoek naar een fijne plek waar je Puck wel nog kan zien. En wie weet gaat het wel goed doordat ze alle twee ouder zijn?

Dit zou ook mijn advies zijn. Sterkte!

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 14:10

Eigenlijk is iedereen voor terughalen en van daaruit kijken hoe het gaat. Ik sluit me hierbij 100% aan. Veel sterkte en succes. Hoop dat het allemaal goed verloopt tussen de katten en dat je iemand vindt om je naar je moeder te brengen.
Ik weet uiteraard niet wat er is voorgevallen tussen jou en je moeder en dat hoef ik niet te weten, maar wat een verdrietige situatie. Succes

Sourire

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 14:36

Ik ga ook mee met de rest, terughalen. En waarom moet de kattenbak, krabpaal etc. mee? Die kan je toch altijd opnieuw kopen als het echt daarom gaat?

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 14:41

Sourire schreef:
Ik ga ook mee met de rest, terughalen. En waarom moet de kattenbak, krabpaal etc. mee? Die kan je toch altijd opnieuw kopen als het echt daarom gaat?

Wat vertrouwde geuren zouden anders wel positief zijn :)

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 16:15

Poekkie schreef:
Sourire schreef:

Wat vertrouwde geuren zouden anders wel positief zijn :)

Dat kan ook door enkel een kleedje, mandje, speelgoed oid mee te nemen ipv de hele uitzet vd kat. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 16:36

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 14-05-23 19:27, in het totaal 1 keer bewerkt

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 16:50

Ik zou Puck ook terughalen en kijken hoe het gaat, gaat het niet kan je zelf een nieuw huisje zoeken.

Als het even kan zou ik de regie in eigen handen nemen en op zoek gaan naar iemand met auto die met je mee kan gaan om Puck op te halen. Dan heb je iemand bij je en bepaal jij hoelang je bij je moeder bent. (inladen en klaar zou mijn advies zijn). Als ze naar jou toekomt is dat lastiger als ze eenmaal binnen is (zie haar dan maar het huis uit te krijgen)

Succes

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 16:55

Ook ik zou de kat ophalen en kijken of en hoe het gaat na zo'n ultimatum. Vooral nu ze ouder en stabieler zijn. Zelf ophalen, misschien met de hulp van een bokker want anders geef je je moeder weer de touwtjes in handen.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 17:03

Annet_Dottie schreef:
lor1_1984 schreef:
Dat kan ook door enkel een kleedje, mandje, speelgoed oid mee te nemen ipv de hele uitzet vd kat. :)

De hele uitzet is wel een klein beetje overdreven vind je zelf ook niet? Zoals hierboven al aangegeven is het niet mijn keuze dat Puck hals over kop hierheen terug moet dus ik weet niet waarom ik dan ook direct mag opdraaien voor een nieuwe kattenbak (voor tijdelijk), krabpaal etc? Ik zit ook in de uitkering en heb het momenteel net als velen financieel niet makkelijk. Daarnaast zoals hierboven ook aangegeven heeft ze de kattenbak van mij mee gekregen en zal Puck toch echt een kattenbak nodig hebben zolang ze gescheiden van Diola zit. Verder is de hele uitzet alleen een basic krabpaal en een mandje hoor ;) Het is ook iets wat ik verwacht dat ik dat mee krijg, niet iets wat ik eis dat ik het mee krijg maar mijn moeder heeft altijd gezegd mocht Puck er niet meer zijn komt er geen nieuwe kat, dus telt daarin ook mee dat zij niet zoveel aan een krabpaal etc heeft om te bewaren. Maar als zij die liever op marktplaats zet dan aan mij mee geeft is dat aan haar. Alleen de kattenbak en haar vertrouwde mandje zou vooral handig zijn.

Ik zei niet dat je alles moet achterlaten ofzo he. ;)
Enkel dat het vertrouwde geurtje meenemen ook kan door bijv enkel een mandje, speeltje(s) of kleedje mee terug te nemen wanneer je Puck ophaalt. :)
Uiteraard is de kattenbak geen overbodige luxe maar ik weet natuurlijk niet wat je moeder verder voor spullen heeft voor Puck, vandaar de term 'volledige uitzet'.

Kn8rretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 17:12

Zoals zoveel mensen hierboven aangeven, ik zou Puck ook ophalen. Diola en jij zijn allebei gegroeid de afgelopen jaren en misschien gaat het wel beter dan dat je van tevoren nu denkt.

Ook ik dacht eerst waarom heb je alle spullen nodig, maar nu je het zo uitlegt snap ik je helemaal. Indien het toch lastig is om vervoer te krijgen en je toch Puck graag wilt halen (even afhankelijk van wat je moeder vanavond zegt) dan zou je ook contact kunnen opnemen met een dierenasiel.

Het dierenasiel waar mijn moeder vrijwilliger is heeft gebruikte spullen te koop voor vaak kleine prijsjes, misschien is dat wel voor je te doen.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 18:21

Wat een nare situatie TS. Voel je vooral niet schuldig je doet wat je kan.

Wat betreft de situatie met je moeder: ik zou me idd gewoon focussen op de kat en er niets maar dan ook niets van de situatie tussen jullie bij halen. Het gaat nu niet om jullie maar om de kat en zo zou ik er ook in gaan: dat je gewoon daarvoor een oplossing zoekt.

Of terughalen gaat werken is niet zeker, maar je kunt dan iig samen met een opvang oid een oplossing zoeken. Vervoer is hopelijk te regelen met een bokker of zo!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 19:44

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 14-05-23 19:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 19:46

hou het gesprek kort, zeg dat je alleen mbt de kat belt en als ze dramt dan maar zeggen dat je een afspraak hebt en geen tijd hebt om te praten. Assertief blijven en afkappen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 19:47

.

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 19:59

De situatie van jou en je moeder lijkt op dezelfde hier tis om de huisdieren dat ik nog sporadisch contact heb.

Haal je kat eerst terug in huis en probeer 't een tijdje om te kijken of ze toch samen kunnen leven bij je. Een ander huisje kan altijd nog plus dat jij niet blijft zitten met de eeuwige vraag : wat als. Of had ik maar. Mocht t niet gaan en je alsnog haar herplaatst dan heb je daar in ieder geval alles aan gedaan dat in je macht lag en hoef je je daar niet schuldig over te voelen.

Ik zie dat er ook aanbiedingen zijn voor vervoer dus ook daar zal een oplossing voor te vinden zijn. We 's ik je enkel nog veel sterkte met het contact hierover met je moeder. Iets zegt me dat tot 10 tellen de boel onderschat

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 20:09

.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 21:24

Stuur gewoon een berichtje: hoi kom jij hem brengen of moet ik vervoer regelen?

En dan enkele tijden erbij wat jou uitkomt.

Komt goed TS!

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 21:33

Veel sterkte TS.
Mocht je er wat aan hebben. Ik heb best nog wat natvoer wat mijn katten niet lusten. Dat wil ik wel naar je opsturen.