Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Amber_anne schreef:Dit is de link van Catmoneo https://www.catmoneo.nl/beste-kattenbrokken/
Voorr 'natuurlijke katten' zul je dit even bij Facebook moeten intypen en dan lid worden van de pagina. De lijsten mogen namelijk niet buiten de pagina gedeeld worden.
Daar kun je ook je eventuele vragen stellen en krijg je goed onderbouwd advies
SimoneeM schreef:Koolhydraten staan niet genoemd, die kun je wel herleiden (100%-eiwit-vet-vocht-ruwe as). Wat je overhoudt is koolhydraat.
Daarbij komt dat je eigenlijk niet eens puur kunt kijken naar die percentages, maar moet rekenen met hoeveel kcal uit eiwet, vet en koolhydraat komt.
De Facebook groep Katten Weetjes is ook een aanrader. Daar zit een vd schrijfsters achter catmoneo ook in, evenals de oprichter van catmoneo zelf. Die kunnen dat perfect uitleggen. Al staat er ook veel uitleg in de blogs van catmoneo.
Muze schreef:Nou precies dat. En nog maar eens, Ookal is dat heel raar maar de dierenartsen geven echt ook aan dat een nierdieet kat uiteindelijk beter íets eet, dan niets.
En als ze geen speciaal voer lusten dan is het nog altijd het belangrijkste DAT ze eten dan WAT.
MarloesHJ schreef:Ik bedoel het niet als verwijt maar heeft de da ook gezegd waarom de andere katten geen nierdieet mogen hebben? Ik vraag het namelijk omdat ik al jaren een kat op nierdieet heb en de andere kat zonder nierfalen eet gewoon dezelfde brokjes mee (al 3-4 jaar). Onze DA geeft aan dat het geen enkel probleem is maar daardoor ben ik nu wel nieuwsgierig waarom een gezonde kat geen dieetvoer zou mogen. Het dient enkel om de nieren te ontlasten en dat kan geen kwaad als een kat geen nierziekte heeft aldus onze da.
Ze krijgen hier wel ander natvoer en dat wordt in surefeed bakken gevoerd zodat het niet opgegeten wordt door de kat die het niet mag hebben. Die bakken zijn echt ideaal.
Hannanas schreef:MarloesHJ schreef:Ik bedoel het niet als verwijt maar heeft de da ook gezegd waarom de andere katten geen nierdieet mogen hebben? Ik vraag het namelijk omdat ik al jaren een kat op nierdieet heb en de andere kat zonder nierfalen eet gewoon dezelfde brokjes mee (al 3-4 jaar). Onze DA geeft aan dat het geen enkel probleem is maar daardoor ben ik nu wel nieuwsgierig waarom een gezonde kat geen dieetvoer zou mogen. Het dient enkel om de nieren te ontlasten en dat kan geen kwaad als een kat geen nierziekte heeft aldus onze da.
Ze krijgen hier wel ander natvoer en dat wordt in surefeed bakken gevoerd zodat het niet opgegeten wordt door de kat die het niet mag hebben. Die bakken zijn echt ideaal.
Meestal worden ze er dan dik van (de gezonden). Vaak bevat nierdieet meer dan 4000 kcal per kg. De gemiddelde huiskat wordt daarmee een oliebolletje. Zeker als je dat onbeperkt neerzet wat je bij een nierfaler graag hebt.
Hannanas schreef:MarloesHJ schreef:Ik bedoel het niet als verwijt maar heeft de da ook gezegd waarom de andere katten geen nierdieet mogen hebben? Ik vraag het namelijk omdat ik al jaren een kat op nierdieet heb en de andere kat zonder nierfalen eet gewoon dezelfde brokjes mee (al 3-4 jaar). Onze DA geeft aan dat het geen enkel probleem is maar daardoor ben ik nu wel nieuwsgierig waarom een gezonde kat geen dieetvoer zou mogen. Het dient enkel om de nieren te ontlasten en dat kan geen kwaad als een kat geen nierziekte heeft aldus onze da.
Meestal worden ze er dan dik van (de gezonden). Vaak bevat nierdieet meer dan 4000 kcal per kg. De gemiddelde huiskat wordt daarmee een oliebolletje. Zeker als je dat onbeperkt neerzet wat je bij een nierfaler graag hebt.