julius_juut schreef:
Dat filmpje en vooral het einde

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Century schreef:Ik wil iedereen van harte bedanken voor hun reacties.
Ik heb er over nagedacht, en voor nu besloten geen geiten te nemen. Ik denk dat er teveel haken en ogen aan zitten op het moment. Daarbij ben ik nog niet 100% overtuigd dat ik geiten an sich leuk genoeg vind om te houden (zonder melk/vlees-opbrengst), of dat ze met name in mijn 'zelfvoorzienend' plaatje passen. En dat vind ik eigenlijk ook wel heel belangrijk, en dat is iets wat me duidelijker werd door dit topic. Dus dank
De stal die ik ga (laten) bouwen gaat dan eerst alleen voor kippen, kuikens en evt. eenden zijn.
Wie weet komen ze er later wel, maar voor nu is het goed zo.
Moestuin schreef:Maar schapen zijn weer gevoeliger aan -tig dingen
Century schreef:Geiten kan je ook prima eten
Voor schapen vind ik het echt veel te klein, ook voor een klein ras. Je moet dan minstens vijf hebben en dat vind ik al wat krap. Dus voor schapen ga ik zeker wachten op meer grond.
Schapenmelk is volgens mij ook wel echt anders dan geitenmelk toch? Geitenmelk vind ik in ieder geval heel lekker.
Century schreef:Geiten kan je ook prima eten
Voor schapen vind ik het echt veel te klein, ook voor een klein ras. Je moet dan minstens vijf hebben en dat vind ik al wat krap. Dus voor schapen ga ik zeker wachten op meer grond.
Schapenmelk is volgens mij ook wel echt anders dan geitenmelk toch? Geitenmelk vind ik in ieder geval heel lekker.
lizy29 schreef:Moestuin schreef:Maar schapen zijn weer gevoeliger aan -tig dingen
Daarentegen als een geit ziek toont is het 9 van de 10 keer gelijk hele foute boel en valt er niets meer aan te redden.
Het grootste probleem bij schapen is als ze zelf opgeven. Zolang ze zelf willen kun je een heleboel recht trekken.
Koeien zijn wat gezondheid betreft schijnbaar het makkelijkst al heb ik daar zelf geen ervaring mee.
Century schreef:Lukasje schreef:Ja waarom idd dan geen konijnen bij de kipjes? vlaamse reuzen zijn zo gezellig.
Met name de angst voor ontsnappen (graven onder de omheining). Dan zij ze hier zo plat (drukke weg).
En angst voor roofvogels, maar dat valt met Vlaamse reuzen wel mee.
imaudy schreef:Geiten kunnen ook goed ontsnappen![]()
Mensen die niet fokken, hebben jullie in het najaar geen last van geiten die om een bok gillen? Of heb je daar alleen last van met een bok in de buurt?