Anna79 schreef:KimD schreef:Nee absoluut niet want je gebruikt een halti aan de fiets. Een halti is een wandelhulpmiddel wat gebruikt dient te worden met dubbele riem.
Jouw probleem op de fiets is dat er niet voldoende getraind is op het negeren van omgeving en dus katten. Dat kan ook niet op de fiets maar ernaast. Meer gaan trainen op focus dus en niet aan de stang.
Ik gebruik een dubbele riem
Eens wat betreft afleren, lang geprobeerd niet gelukt. Hond is met mijn katten opgegroeid maar had gelijk als pup al een geobserdeerde focus erop. Heb dit af kunnen leren (je wilt niet weten hoe). Op straat blijft het lastig met name als de kat er ineens onverwacht is. Als ik de kat eerder heb gezien is er geen probleem. Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe jij het onverwachte zou trainen?
Dan zou ik juist stoppen als je een kat ziet en je houdt de hond niet. Ik heb een reactieve hond waarmee ik fiets, maar als ik een hond moet passeren dan stop ik en neem ik voldoende ruimte,waardoor dit vrijwel altijd goed gaat.
Ik blijf erbij dat het onverstandig en gevaarlijk is om met een hond te gaam fietsen mèt een halti (domste idee ever!) omdat je hem anders niet kan houden. Ga dan niet fietsen.