Welk voer voor roedeltje honden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Plausibel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-22 23:14

Mindim schreef:
Plausibel schreef:
Wij hebben twee grote honden en voeren enkel vlees in van die worsten.
Allebei krijgen ze 500 gram per dag en soms voeren we 250 gram extra bij als ze veel energie hebben verbruikt.

Ik denk dat ik niet veel goedkoper uit ben daarmee en je moet een beste opslag hebben, lijkt me?

Even nagevraagd aan de chef. Wij betalen ongeveer 90 euro per hond per maand.
En wij hebben tweedehands een extra vriezer ervoor gekocht.
Groot voordeel is wel dat er veel minder ontlasting uitkomt en ze stinken minder uit hun smoel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-22 23:35

Plausibel schreef:
Mindim schreef:

Ik denk dat ik niet veel goedkoper uit ben daarmee en je moet een beste opslag hebben, lijkt me?

Groot voordeel is wel dat er veel minder ontlasting uitkomt en ze stinken minder uit hun smoel

Dan zit ik op bijna 400 euro per maand, ik wilde juist iets goedkoper :D

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-22 23:36

Hier 4 honden op acana,daar doen ze het allemaal goed op maar het is wel een zoektocht geweest!
Daar voor stonden ze alle 3 later 4 op verschillend voer.
Nu scheelt het wel dat ik kleine honden heb dus voer minder als een hond van 30 kilo.
Heb ook een tijdje wolfsblut gevoerd en was er wel te spreken over maar over gegaan op acana vanwege de pup toen.

Machie

Re: Welk voer voor roedeltje honden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-22 00:09

Ik voer vlees. Kosten: zo’n 2 euro per kilo. Ik heb 5 honden (goed voor zo’n 75 kilo aan hond) en ze eten zo’n 1.5 kilo per dag. Met 3 ervan wordt aardig fanatiek gesport.
Goedkoper dan dit kan ik ze niet voeren.

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-22 00:37

Heb ook goede ervaringen met Bitiba.
Verder kan ik je geen advies geven, ben ook nog een beetje zoekende voor onze 4 honden.

Kn8rretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-22 00:42

Ik ben zelf heel tevreden over Wolf of Wilderness, ook omdat mijn ene teef soms kieskeurig is na de loopsheid. Ze hebben meerdere smaken waardoor ik na de loopsheid een andere variant kan geven.

Ik heb een roedel van 3, waarvan 2 Leonbergers en daar gaat dus ook aardig wat voer in. Hiervoor altijd RC Max Adult en Giant gegeven maar daarbij was de ontlasting vaak wisselend. Met deze brokken is de ontlasting echt gewoon netjes.

Ik koop de zakken bij Zooplus en daar zijn ze heel vaak in de aanbieding.

Volgens mij is Bitiba een onderdeel van Zooplus, aangezien ik een keer die naam als afzender in mijn Postnl app zag staan en ik toch echt bij Zooplus had besteld.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-22 00:54

Ik geef Lily's kitchen en Edgard en Cooper.
Lily's kitchen is ook heel duur. Edgard en Cooper zal voor jou wel schelen in prijs. Allebei glutenvrij ook.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-22 01:00

Myfairytale schreef:
Heb ook goede ervaringen met Bitiba.
Verder kan ik je geen advies geven, ben ook nog een beetje zoekende voor onze 4 honden.

Lastig he, ik wil het ook graag goed voor allemaal. Dat ze het er allemaal goed op doen, ik zie de bomen door het bos niet meer :')

veranadautje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-22 01:48

Klopt die ook vaker bitiba en Zooplus gecombineerd staan. 2 dingen bij bitiba besteld 2 pakketen gekregen een via bitiba en q via Zooplus <<)

Ik voor verse worsten kvv hond van 23 kilo en die eet voor een 30a35 euro per maand aan vlees(350 gram per dag)

Gewoon uitproberen wat bij je past en wat je honden lekker vinden

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-22 01:55

Wij voeren dogloversgold.
Doen al onze honden het goed op, andere dingen geprobeerd maar kwamen steeds hierop terug.

Plausibel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-22 02:13

Mindim schreef:
Plausibel schreef:

Dan zit ik op bijna 400 euro per maand, ik wilde juist iets goedkoper :D

Maar ik las ergens de gewichten van je honden. Mijne zijn 40 en 70 kg. Dus wellicht kun je het af met minder haha.

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-22 02:26

Ik heb zelf een zeer kieskeurige eter met een gevoelig maag/darmstelsel. Enige voer wat hier goed gegeten wordt en weinig maar goede ontlasting geeft is de Prins Protection Croque Super Performance.
Zit fantastisch in de vacht, geen scheten of geur uit de mond.

Voor grotere groep honden voeren zou je ook eens naar het voer van Husse kunnen kijken. Wordt binnen de hondensport veelal naar tevredenheid gevoerd en ook aan grotere groepen verschillende honden. De samenstelling is prima evenals de prijs. En bij grotere afname kan je vaak ook wel wat leuks afspreken met het bedrijf zelf en komen ze het ook zelf afleveren.
Je kunt er overigens ook gratis proefzakjes bestellen.

eveline_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-22 08:14

In ons hondenhotel voeren we Dog Lovers Gold (en Cat Lovers Gold). Ik ben erg tevreden over de prijs-kwaliteitsverhouding.

viphorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-22 08:41

Machie schreef:
Ik voer vlees. Kosten: zo’n 2 euro per kilo. Ik heb 5 honden (goed voor zo’n 75 kilo aan hond) en ze eten zo’n 1.5 kilo per dag. Met 3 ervan wordt aardig fanatiek gesport.

Wat voor merk voor je en voeg je zelf nog wat toe ?
Ik wil hier ook over op helemaal vers vlees vandaar mijn vraag.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-22 09:00

viphorse schreef:
Machie schreef:

Ben ook wel benieuwd gezien zelfs smuldier ruim boven 2 euro de kg zit haha. Of wordt je gesponsord vanuit de sport die je doet of kun je heel erg groot inkopen?

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-22 09:04

viphorse schreef:
Machie schreef:

Ik voer lotgering. Ik voer 3x per week groente bij van naturavetal. Maar dat is niet nodig het is gewoon compleet voer.

beauty1love

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-22 09:04

Wij hebben altijd kvv gevoerd aan onze honden (9 & 15kg) en zaten op zo’n €100 per maand maar dit waren niet de goedkoopste vlees rollen. Hebben het op een ander merk ook op €60 per maand kunnen redden.
Hierna overgestapt op barfen en dus zelf de menu’s samengesteld, echter doet 1 van de honden het hier erg slecht op en houdt hij helaas niet veel binnen.
Wij zijn nu bezig met overstappen op Orijen en dan de Red Dog Whole Prey variant, deze vond ik kwa ingrediënten het beste aansluiten op wat ik zoek. We moeten nog even afwachten wat hun behoefte gaat zijn om op een mooi gewicht te blijven maar verwachten dat de kosten rond de €65 per maand liggen..

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-22 09:20

Omdat de dierenwinkel geen Acana heeft, ben ik op hun advies Primordial gaan voeren. Geen slecht voer volgens voerwijzer.

Dit bevalt goed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-22 10:12

smurffie schreef:
Wij voeren dogloversgold.
Doen al onze honden het goed op, andere dingen geprobeerd maar kwamen steeds hierop terug.

Heb ik ook aan gedacht idd, komt op voerwijzer ook goed er uit op prijs kwaliteit verhouding, er waren ook wat aanmerkingen. Maar ik houd deze in het achterhoofd!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-22 10:13

Julia schreef:
Ik heb zelf een zeer kieskeurige eter met een gevoelig maag/darmstelsel. Enige voer wat hier goed gegeten wordt en weinig maar goede ontlasting geeft is de Prins Protection Croque Super Performance.
Zit fantastisch in de vacht, geen scheten of geur uit de mond.

Voor grotere groep honden voeren zou je ook eens naar het voer van Husse kunnen kijken. Wordt binnen de hondensport veelal naar tevredenheid gevoerd en ook aan grotere groepen verschillende honden. De samenstelling is prima evenals de prijs. En bij grotere afname kan je vaak ook wel wat leuks afspreken met het bedrijf zelf en komen ze het ook zelf afleveren.
Je kunt er overigens ook gratis proefzakjes bestellen.

Husse ga ik even googlen, dank!

tinkergirl89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-22 10:14

wij voeren de roedel van 8 nu nog Greenheart, wordt fanatiek mee gesport, dus de sportline.\
We hebben echter twee hondjes welke niet dikker willen worden dus daar zijn we nu aan het experimenteren met Calibra.
Moet zeggen, dat is niet verkeerd!
Goede ontlasting en goede opname (poepen minder en harder) en deze mieperts die niet makkelijk eten, lusten dit vooralsnog wel!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-22 10:27

Machie schreef:

Ik heb dan zo een 78 kilo vlees nodig, maar ik zie enkel rollen van rond de 3,5 euro p/s minimaal?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-22 10:30

tinkergirl89 schreef:
wij voeren de roedel van 8 nu nog Greenheart, wordt fanatiek mee gesport, dus de sportline.\
We hebben echter twee hondjes welke niet dikker willen worden dus daar zijn we nu aan het experimenteren met Calibra.
Moet zeggen, dat is niet verkeerd!
Goede ontlasting en goede opname (poepen minder en harder) en deze mieperts die niet makkelijk eten, lusten dit vooralsnog wel!

Jaa, geweldig voer, kregen we ook van de fokker mee, de Summerstyle. Onze vorige boxer deed het daar fantastisch op, helaas raakt onze huidige boxer daar constant van aan de dunne, wij voerden dit normaliter ook voor de acana. En aangezien hij de grootste eter is, eet de rest met hem mee. De Acana doet hij wel goed op, alleen de anderen dan weer niet. Geen gestink, maar ze krijgen er harde ontlasting van.

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-22 10:39

Wij voeren ook vers vlees, pas een zak brokken (Naturalis Fresh) gekocht voor nood en toen schrokken we wel even van het verschil in prijs, het laatste zou veel duurder uit komen. Wij kopen worsten van 1 kg voor een dwergpincher (6kg) en een kruising labrador (20kg). We voeren ongeveer 20 worsten in de maand. Kosten zijn 2,90 p stuk maakt het € 54,- in de maand. Wij bestellen bij Trent Dierenvoer maar deze bezorgt enkel diepvries lokaal (brok en houdbare worsten verzend ze wel), wel heeft ze enorm veel merken en kan ze wellicht je wel helpen aan een adres bij jou in de buurt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-22 10:48

boeflover schreef:
Wij voeren ook vers vlees, pas een zak brokken (Naturalis Fresh) gekocht voor nood en toen schrokken we wel even van het verschil in prijs, het laatste zou veel duurder uit komen. Wij kopen worsten van 1 kg voor een dwergpincher (6kg) en een kruising labrador (20kg). We voeren ongeveer 20 worsten in de maand. Kosten zijn 2,90 p stuk maakt het € 54,- in de maand. Wij bestellen bij Trent Dierenvoer maar deze bezorgt enkel diepvries lokaal (brok en houdbare worsten verzend ze wel), wel heeft ze enorm veel merken en kan ze wellicht je wel helpen aan een adres bij jou in de buurt?

Ik zit daar eens te kijken, maar welk merk geef jij dan? Het enige wat ik daar in de buurt van die prijs zie komen is "budget meat"?
Of bedoel je 2,90 voor een worst van 500 gram