Wat zouden jullie doen met de katten?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Eatshay

Re: Wat zouden jullie doen met de katten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 13:25

TS benader anders Kleinvosje eens. Zij is een aantal jaren geleden ook naar Canada geëmigreerd en heeft vast goede tips voor je.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 13:27

Ik zou de katten mee nemen. Je wil niet weten wat er allemaal aan beestenspul de oceaan over gevlogen word. Ze zijn met z’n 2 en dat is ook al een voordeel

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-22 13:38

Eatshay schreef:
TS benader anders Kleinvosje eens. Zij is een aantal jaren geleden ook naar Canada geëmigreerd en heeft vast goede tips voor je.

Oh dat is een goed idee dankjewel.

Ik wil sowieso iedereen bedanken die meedenkt. Naar Canada verhuizen zal sowieso niet makkelijk zijn. En ookal gaat dit vooral even over de katten, het heeft al wel wat baat en het is fijn om andermans mening te zien.

Mijn vriend had er vanmorgen heel veel moeite mee namelijk dat de katten Misschien achter gelaten moeten worden, wat ik wel begrijp. Gelukkig zijn onze vrienden in Canada een grote hulp en denken ze goed mee

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 13:59

Gewoon meenemen. Drie weken pension overleven katten ook. Ze hebben elkaar en het is geen gevangenis.

Puppetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 14:05

Ik ben met 2 honden en 2 katten naar Sint Maarten gevolgen, omdat we daar 3 jaar gingen wonen.
Op de terugreis was het een vlucht van 12 uur. We kwamen terug met onze 2 honden, 2 katten, een hond van iemand anders en 3 puppy's en die hebben de reis allemaal heel goed doorstaan.
Zelfs de puppy's hebben niet gepoept of geplast in de kennel. Ze hebben allemaal in het ruim gezeten.
De vlucht zou ik me echt niet druk om maken en de quarantaine eigenlijk ook niet.
Ik zou ze dus lekker meenemen. Wat is nu 13 uur vliegen en 3 weken quarantaine op de rest van hun leven....

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 14:16

Persoonlijk zou ik dus mijn ventilatie systeem niet aanpassen omdat er mogelijk iemand (tijdelijk) komt wonen met katten. Maar goed.

Ik zou zeggen, ga daar oplossingen voor vinden als er een datum staat en je weet waar je terecht komt. Je maakt je nu druk om dingen die best nog wel kunnen wachten. Komt tijd komt raad.
Wat te doen met de katten is echt niet iets waar je nu al een oplossing voor hoeft te hebben.

Je hebt al opties en kies de beste als jullie gaan vertrekken.

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 14:20

ingvdh schreef:
Persoonlijk zou ik dus mijn ventilatie systeem niet aanpassen omdat er mogelijk iemand (tijdelijk) komt wonen met katten. Maar goed.

Ik zou zeggen, ga daar oplossingen voor vinden als er een datum staat en je weet waar je terecht komt. Je maakt je nu druk om dingen die best nog wel kunnen wachten. Komt tijd komt raad.
Wat te doen met de katten is echt niet iets waar je nu al een oplossing voor hoeft te hebben.

Je hebt al opties en kies de beste als jullie gaan vertrekken.

Dit mag ook niet. Die ventilatiesystemen zijn volgens de bouwkundige wetten, daar mag je niks aan versleutelen want dan zijn ze niet meer goedgekeurd volgens de norm.

JewEmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 14:29

Meenemen die katten!
Wij hebben bij onze verhuizing naar het midden oosten toe onze kat niet meegenomen, vanwege de stress en quarantaine. Binnen een half jaar was hij van stress overleden in Nederland.
Met het terug reizen naar Nederland wel een kat vanuit het midden oosten mee terug verhuisd. Vooruit gestuurd, zodat ze minder van de verhuizing mee zou krijgen. Perfect! Die heeft nog jaren met veel plezier bij ons geleefd.
Mocht ik om wat voor reden nog eens emigreren gaan de katten absoluut mee!

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 14:33

Wij hebben familie die 40 jaar geleden al zijn geëmigreerd.

Als ik het zou doen zouden de dieren mee gaan. De vlucht van 13 uur dat is eenmalig en ik zou dan idd bij een maatschappij boeken dat ze mee kunnen als handbagage. Eenmaal daar dan vinden ze echt hun draai wel weer.

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 14:40

Een vriendin van me heeft 2 jaar in Canada gewoond, haar kat is gewoon mee gegaan. Is hier in NL gewend om naar buiten te gaan maar dat kon daar niet en dat gaf eigenlijk ook geen problemen.

Ik zou wel uitkijken met zo afhankelijk zijn van vrienden. Hoe goed de vriendschap ook kan zijn, als zij ineens andere prioriteiten krijgen door omstandigheden zitten jullie met de gebakken peren.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 14:48

Op zich zal meenemen best gaan, maar om een allergische gastvrouw te belasten met 2 allergenenbronnen in een afgesloten huis... wat als mevrouw toch last blijkt te krijgen? Moet ze dan aan de medicatie vanwege jullie katten? En als ze last heeft van de medicatie, waar laat je dan je katten? Ik zou me knap bezwaard voelen als ik iemands gastvrijheid zó "misbruik".
Plus hoe lang gaat het duren, dat weten jullie niet. Ik zou alleen de katten naar Canada meenemen, als ze niet bij een ander in huis hoeven, dat is trouwens ook nog een extra verandering van omgeving, als jullie eerst voorlopig ergens zitten, en vervolgens nóg eens naar jullie eigen stek verhuizen. Ook erg onrustig voor katten. Dan zijn ze toch beter af in Nederland, bij een nieuw baasje, denk ik.

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 14:50

Als jullie in Canada een vaste woning hebben voor een langere periode dan zou ik ze meenemen. Ze zijn nog jong. Onze kat is met 12 jaar vanuit Oekraïne naar Nederland gekomen en heeft het fantastisch hier (inmiddels zelfs alweer twee keer met ons meeverhuisd). Kijk vooral ook naar je katten zelf. Zijn ze angstig aangelegd en snel van slag? Of zijn ze aardig relaxed en veerkrachtig?

MissAnnemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 14:50

Weet je zeker dat quarantaine nodig is? Bij onze praktijk zagen we vaak dieren die gingen vliegen, zag er altijd goed uit. Je hebt bedrijven die dat allemaal voor je kunnen regelen.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 14:51

Zoolgangster schreef:
Op zich zal meenemen best gaan, maar om een allergische gastvrouw te belasten met 2 allergenenbronnen in een afgesloten huis... wat als mevrouw toch last blijkt te krijgen? Moet ze dan aan de medicatie vanwege jullie katten? En als ze last heeft van de medicatie, waar laat je dan je katten? Ik zou me knap bezwaard voelen als ik iemands gastvrijheid zó "misbruik".
Plus hoe lang gaat het duren, dat weten jullie niet. Ik zou alleen de katten naar Canada meenemen, als ze niet bij een ander in huis hoeven, dat is trouwens ook nog een extra verandering van omgeving, als jullie eerst voorlopig ergens zitten, en vervolgens nóg eens naar jullie eigen stek verhuizen. Ook erg onrustig voor katten. Dan zijn ze toch beter af in Nederland, bij een nieuw baasje, denk ik.

Dat scheelt me veel typewerk :j
Ik zou ze niet meenemen naar iemand toe met een allergie.

Misschien kun je ze tijdelijk bij je vriendin laten. Bevalt het en heb je een eigen woning ze dan pas over laten komen.

Maar zou nu eerst eens kijken of je binnen mag en of het bevalt.

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 14:53

Ik zou ze ook laten overvliegen naar een eigen woning. Tot die tijd bij je vriendin als dat kan.
Wat al gezegd is, ze hebben elkaar en het is voor ongeveer 3 weken en dan zijn ze voorgoed bij jullie.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 14:58

Ik had over die allergie heen gelezen.

Ik zou wel zorgen voor een eigen huur of koophuis. Koop is helemaal niet zo duur in Canada. Maar huur is in het begin misschien beter zodat je een beetje rond kunt kijken waar je wil wonen.

sanne1221

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 14:59

Een keer heb ik met een kat gevlogen. Van de VS naar Nederland.
Voorwaardes: gezondheidsverklaring, kat moest in de vrachtruimte in een goede reismand. In de reismand (cat crate) mocht geen eten of driinken en krantensnippers op de bodem. Verder mocht het alleen als het een rechtstreekse vlucht was.
Het was voor mijn kat bijzonder traumatisch en ik zou het niet gauw iemand aanraden.
In jouw geval zijn ze met zijn tweeen, dus ik denk dat dat wel scheelt, maar ik zou daar toch goed over nadenken.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 16:04

Vriendin ging voor een half jaar naar Canada en had de katten meegenomen. Ging prima! Ik wil ergens in de komende jaren ook weer die kant op en dan wil ik Minty ook meenemen. Moet alleen even kijken hoe dat zit met quarantaine dan, wist niet dat dat voor katten ook gold omdat die vriendin ze mee had voor een lange werk vakantie, maar daar zat dacht ik geen quarantaine aan vast

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 16:06

Misschien door corona aangescherpte regels omdat katten ook corona kunnen hebben?

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 16:56

BeFunny schreef:

Ik zou wel zorgen voor een eigen huur of koophuis. Koop is helemaal niet zo duur in Canada. Maar huur is in het begin misschien beter zodat je een beetje rond kunt kijken waar je wil wonen.

Ook in Canada zijn de huizen niet meer wat ze eerder gekost hebben.
De huizenprijzen zijn ook daar bizar omhoog geschoten.
Daarnaast moet je voor het aanvragen van een hypotheek een credit score hebben, die heb je niet als je Canada net binnenkomt/nog niet binnen bent. Zo eenvoudig is het allemaal niet.

Ook voor het huren van een huis willen ze van alles. Recensies van eerdere huur is niet raar, en een bepaalde inkomensgrens hoort ook bij het standaard rijtje. Ook daar zijn huizen schaars en je moet vaak de gunfactor hebben. Zowel bij koop als bij huur.

Maar goed, in 2 jaar kan veel veranderen ;)

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 17:01

LoveGlove schreef:
Chichika schreef:
heb je al werkvisum voor canada? dat kan heel lang duren . ik zal erst ff afwachten om katten weg te doen

Nee, we zijn nog aan het onderzoeken hoe alles daar werkt. We zijn nu gewoon alle voor en nadelen aan het afwegen en alle risico's etc etc. De katten zijn daar ook een deel van. Het kan nog makkelijk 10 jaar duren voordat we hier weg zijn. Maar dan zijn de katten er waarschijnlijk ook nog.

Waar begin je aan
Over 10 jaar heb je betere band met je katten, ze kunnen dood zijn en ook je vriendschap kan dood zijn.
Zal eerst maar het noodzakelijkste uitzoeken of je daar wel naar toe mag, je visums en werk, woonhuis.
Maar vooral of je binnen mag komen.

Jullie beroepen zijn niet echt een must voor daar sorry.

En wat betreft de katten mocht het zover komen, meenemen en zoeken waar ze bij je mogen in reismagazine.
Je bent die verplichting aangegaan

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 17:34

JudithO schreef:
BeFunny schreef:

Daarnaast moet je voor het aanvragen van een hypotheek een credit score hebben, die heb je niet als je Canada net binnenkomt/nog niet binnen bent. Zo eenvoudig is het allemaal niet.

Ook voor het huren van een huis willen ze van alles. Recensies van eerdere huur is niet raar, en een bepaalde inkomensgrens hoort ook bij het standaard rijtje. Ook daar zijn huizen schaars en je moet vaak de gunfactor hebben. Zowel bij koop als bij huur.

Natuurlijk, de markt heeft daar ook niet stil gelegen. En het ligt er ook nog aan waar.

Maar hier staan toch wat betaalbare woningen tussen onder de ton.

https://www.properstar.nl/canada/koop/huis

Deze bijvoorbeeld
https://www.properstar.nl/listing/76059649

Dat kun je hier echt niet vinden. En ja de staat dat zal heus tegen vallen maar daar is ook wel weer wat van te maken.
Laatst bijgewerkt door BeFunny op 15-02-22 17:36, in het totaal 1 keer bewerkt

xU_Blinghx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 17:35

Als de katten nog zo jong zijn zou ik nu al beginnen met trainen voor reismanden en langzaam aan de lengte daarvan oprekken. Zodat ze daar al gewend aan raken.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-22 19:54

@Tita nee hoor enige bouwvakker lasser, houtbewerker etc is daar heeel gewild. Ze komen echt tekort. Heb tig websites doorgezocht daarvoor en ik denk dat mensen die zelf in Canada wonen dat beter weten dan wij, gezien zij hetzelfde zeggen :=

En enig werk wat met dierenarts te maken heeft is ook heel gewild. In hun gebied waar ze wonen hebben ze over een oppervlakte die op zijn minst net zo groot is als Limburg, één hele dierenarts. Ook voor de veedieren. En ja het is minder dichtbevolkt dan hier. Alsnog is dat heel weinig. Hier heb je zo'n beetje per dorp een dierenarts of soms zelfs meer. Dus die twee banen zijn zeker gewild daar.

En dat betekend niet dat we puur daarom er in gaan komen. Maar dat maakt de kans wel een heel stuk groter.

Daarbij, ja alle vriendschappen kunnen kapot zijn tegen die tijd. Mijn vriend en ik zijn daar ook plannen voor aan het maken, mocht dat zo zijn. Ze zouden ons zo ook kunnen scammen en voor de gek houden en ons geld jatten ofzo. Ook daar zijn we voor aan het zoeken en plannen als dat mocht gebeuren. Dat zijn dingen die we nu niet kunnen weten, maar wel op vooruit kunnen plannen en voorbereiden als het mocht gebeuren.

We zijn niet stom hoor. We gaan niet zomaar even impulsief naar Canada verhuizen. Dit is iets wat we in de jaren dat we bij elkaar zijn al heel vaak hebben besproken wat we graag willen. En nu we nog jong zijn, zijn we even alle opties en mogelijkheden aan het bekijken en zien of her realistisch gaat zijn voor ons om het uiteindelijk te doen. Laat ik het zo zeggen: we weten waar we samen naartoe willen werken en bouwen. Dat vind ik belangrijk. En wat nou als het niet kan? Dan hebben we nog andere dingen die we in de plaats ervan zouden willen doen, maar dan hebben we wel al heel wat opgebouwd in de tussentijd.

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 20:09

BeFunny schreef:
JudithO schreef:

Natuurlijk, de markt heeft daar ook niet stil gelegen. En het ligt er ook nog aan waar.

Maar hier staan toch wat betaalbare woningen tussen onder de ton.

https://www.properstar.nl/canada/koop/huis

Deze bijvoorbeeld
https://www.properstar.nl/listing/76059649

Dat kun je hier echt niet vinden. En ja de staat dat zal heus tegen vallen maar daar is ook wel weer wat van te maken.

Ik zou ver weg blijven van deze website. Even afgezien van dat je het huis uit de 2e link incl. huurders overkoopt ligt dat huis ook nog eens in Cleveland USA, en niet in Canada. Had het wel in het Collingwood gelegen wat ik ken, dan was die prijs ook pure oplichterij geweest en had er wrs prima een nulletje achter de prijs gemogen. Wil je betrouwbare sites kun je beter kijken op realtor.ca of evt. Kijiji voor huren. Maar idd, ook daar zijn de prijzen behoorlijk over de kop gegaan. Situatie is daar niet veel beter dan hier in NL.

TS, toen ik nog in het proces zat van mogelijk emigreren toen was het idee dat ik mijn kat mee zou nemen. Die reis overleven ze echt wel en kijk anders idd naar een vlucht waarbij je ze als handbagage mee kunt nemen. Ik zou ze alleen denk ik niet zomaar meenemen naar die vrienden van jullie, maar dat ligt idd maar net aan de omstandigheden waar je tzt in zit. Zou ik me nu ook nog niet te druk om maken eigenlijk :)

Wat betreft jouw beroep zou ik dat wel goed even uitzoeken op de website van bijv. het CIC. Ik had als paraveterinair op basis van mijn opleiding namelijk geen mogelijkheid om te emigreren, maar ik zat ook in Ontario en niet in BC (was het toch?). Dat ze dierenartsen zoeken kan ik me wel voorstellen, maar paraveterinairen zou ik even goed checken. Dat ze het beroep van je vriend willen hebben kan ik me op zich wel voorstellen. Maargoed, de laatste keer dat ik die lijst met beroepen heb doorgespit is alweer een aantal jaar geleden en er staat me iets van bij dat die ook weer per jaar kan verschillen afhankelijk van wat er "binnenkomt" aan immigranten :)