Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Eatshay schreef:TS benader anders Kleinvosje eens. Zij is een aantal jaren geleden ook naar Canada geëmigreerd en heeft vast goede tips voor je.
ingvdh schreef:Persoonlijk zou ik dus mijn ventilatie systeem niet aanpassen omdat er mogelijk iemand (tijdelijk) komt wonen met katten. Maar goed.
Ik zou zeggen, ga daar oplossingen voor vinden als er een datum staat en je weet waar je terecht komt. Je maakt je nu druk om dingen die best nog wel kunnen wachten. Komt tijd komt raad.
Wat te doen met de katten is echt niet iets waar je nu al een oplossing voor hoeft te hebben.
Je hebt al opties en kies de beste als jullie gaan vertrekken.
Zoolgangster schreef:Op zich zal meenemen best gaan, maar om een allergische gastvrouw te belasten met 2 allergenenbronnen in een afgesloten huis... wat als mevrouw toch last blijkt te krijgen? Moet ze dan aan de medicatie vanwege jullie katten? En als ze last heeft van de medicatie, waar laat je dan je katten? Ik zou me knap bezwaard voelen als ik iemands gastvrijheid zó "misbruik".
Plus hoe lang gaat het duren, dat weten jullie niet. Ik zou alleen de katten naar Canada meenemen, als ze niet bij een ander in huis hoeven, dat is trouwens ook nog een extra verandering van omgeving, als jullie eerst voorlopig ergens zitten, en vervolgens nóg eens naar jullie eigen stek verhuizen. Ook erg onrustig voor katten. Dan zijn ze toch beter af in Nederland, bij een nieuw baasje, denk ik.
BeFunny schreef:Ik had over die allergie heen gelezen.
Ik zou wel zorgen voor een eigen huur of koophuis. Koop is helemaal niet zo duur in Canada. Maar huur is in het begin misschien beter zodat je een beetje rond kunt kijken waar je wil wonen.
LoveGlove schreef:Chichika schreef:heb je al werkvisum voor canada? dat kan heel lang duren . ik zal erst ff afwachten om katten weg te doen
Nee, we zijn nog aan het onderzoeken hoe alles daar werkt. We zijn nu gewoon alle voor en nadelen aan het afwegen en alle risico's etc etc. De katten zijn daar ook een deel van. Het kan nog makkelijk 10 jaar duren voordat we hier weg zijn. Maar dan zijn de katten er waarschijnlijk ook nog.
JudithO schreef:BeFunny schreef:Ik had over die allergie heen gelezen.
Ik zou wel zorgen voor een eigen huur of koophuis. Koop is helemaal niet zo duur in Canada. Maar huur is in het begin misschien beter zodat je een beetje rond kunt kijken waar je wil wonen.
Ook in Canada zijn de huizen niet meer wat ze eerder gekost hebben.
De huizenprijzen zijn ook daar bizar omhoog geschoten.
Daarnaast moet je voor het aanvragen van een hypotheek een credit score hebben, die heb je niet als je Canada net binnenkomt/nog niet binnen bent. Zo eenvoudig is het allemaal niet.
Ook voor het huren van een huis willen ze van alles. Recensies van eerdere huur is niet raar, en een bepaalde inkomensgrens hoort ook bij het standaard rijtje. Ook daar zijn huizen schaars en je moet vaak de gunfactor hebben. Zowel bij koop als bij huur.
Maar goed, in 2 jaar kan veel veranderen
BeFunny schreef:JudithO schreef:
Ook in Canada zijn de huizen niet meer wat ze eerder gekost hebben.
De huizenprijzen zijn ook daar bizar omhoog geschoten.
Daarnaast moet je voor het aanvragen van een hypotheek een credit score hebben, die heb je niet als je Canada net binnenkomt/nog niet binnen bent. Zo eenvoudig is het allemaal niet.
Ook voor het huren van een huis willen ze van alles. Recensies van eerdere huur is niet raar, en een bepaalde inkomensgrens hoort ook bij het standaard rijtje. Ook daar zijn huizen schaars en je moet vaak de gunfactor hebben. Zowel bij koop als bij huur.
Maar goed, in 2 jaar kan veel veranderen
Natuurlijk, de markt heeft daar ook niet stil gelegen. En het ligt er ook nog aan waar.
Maar hier staan toch wat betaalbare woningen tussen onder de ton.
https://www.properstar.nl/canada/koop/huis
Deze bijvoorbeeld
https://www.properstar.nl/listing/76059649
Dat kun je hier echt niet vinden. En ja de staat dat zal heus tegen vallen maar daar is ook wel weer wat van te maken.