Hond bang voor schapenvachten, iemand een idee?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BeFunny

Re: Hond bang voor schapenvachten, iemand een idee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 10:43

Hier ook iets geks met echte schapenvacht. Ik had er een kleed van maar daar ging ons teefje op plassen. Teefje is 100 procent zinderlijk, kleed weg gehaald later weer terug gelegd later als in maanden later, ik was nog bezig met neerleggen en hoppa daar ging ze weer. We hebben het schapenvacht je maar vaarwel gezegd.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 19:15

Wat apart, nooit van gehoord. Er zit, zeker in het begin, wel een bijzonder geurtje aan. Misschien kan hij het niet helemaal plaatsen? Als hij er verder geen hinder van ondervindt in het dagelijks leven en jij geen vachtjes in huis hebt/wilt zou ik er niet teveel aandacht aan schenken.

Onze heeft er in ieder geval geen last van :')
Afbeelding

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 20:07

Mijn paard is vrij nuchter, eigenlijk nergens echt bang voor. Tot er een schapenvachtje in de buurt komt. Ze is er echt panisch voor. Echt zo dat ze gewoon niet in de buurt wil komen.
Ik dacht een keer de hele avond het vachtje over de staldeur te hangen. Paard stond de hele avond in de verste hoek van de stal met grote ogen…
Het zit hem echt in de geur.
Bij nep schapenvachten geen last.

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-22 20:08

Bijzonder hè..?

lovelance

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 09:14

Caira schreef:
De hond van Lovelance op bokt had hetzelfde, inmiddels is hij er overheen, met training.

Doodsbang inderdaad, vluchtgedrag in blinde paniek. Vriendinnetje maakt schapenvachten voor over zadels, de eerste vachten bij ons thuis gemaakt en zo kwamen we erachter. Later werd de angst zo erg dat wanneer hij haar auto al zag dan wilde hij al weg. Bij haar in de buurt komen was ook niet te doen. Zenuwachtig door het huis draven als ze even binnen was om wat te drinken. Ook al had ze al weken geen vacht meer mee genomen naar ons.
Als hij in de rijbak los liep en hij zag haar auto komen dan probeerde hij zich zowat door de omheining te gooien..

Ik heb kleine stukjes wol/vacht in huis gelegd, reepjes dus. En later een groter stuk.
Hij zal nog steeds niet op een schapenvacht gaan liggen, maar de blinde paniek is weg. Dat is voor mij het belangrijkste, dat ik contact met hem kan houden wanneer hij een vacht ruikt.

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-22 11:09

Wow Lovelance, dat is wel heel heftig! Fijn dat hij er nu beter mee om kan gaan! Wat voor ras is jouw hond? En wat is zijn achtergrond ?

lovelance

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 15:56

Anna79 schreef:
Wow Lovelance, dat is wel heel heftig! Fijn dat hij er nu beter mee om kan gaan! Wat voor ras is jouw hond? En wat is zijn achtergrond ?

Ik heb een laag content wolfhond met veel herder. Nepwolf dus, bang voor schapenvachten :D
Heb hem vanaf pup, maar angst speelt snel op bij deze types.

Afbeelding

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 14:29

Wel een prachtig mooie hond!