Rhodesian Ridgeback

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Timmie06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 18:51

Ik ga volgen :D :wave: mijn Ridgeback in nu ruim 5 maanden..ik zal hem weer even wegen, gok rond de 30 kilo. Echt een flinke reu. Geweldige hond maar wel m’n handen vol aan.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 18:57

Die lijkt qua bouw heel er op de eerste van mijn ouders, Busymissy. Niet eens grof qua breedte, maar hoog op de poten en alles flink. Hoe oud is hij/zij? Op die laatste foto vind ik het silhouette wel wat weg hebben van een Deen.

Dank je wel chanicha. En ze zijn gewoon al 11 he! Maar... Badu kan ook heel appelig kijken. Dit is zijn "lach" waar hij bekend om staat als hij buiten aan het spelen is en je roept hem :'). Ezeltje _O-
Afbeelding

Met dank aan mams facebook vond ik toch ook een foto van de andere. Héél ander type, qua karakter ook niet echt een RR. Veel te amicaal, maar hij is wel echt zó leuk. Mijn kneusje <3. Toen mijn ouders hem net hadden, moesten ze voor een voorval weg en kwam hij 2 weken bij mij in huis. Mijn huis is dus ook gewoon echt zijn huis, hij wil altijd maar meemeemee. Dan gaat die staart als een raket, breekt alles af uit enthousiasme :'). En wat doet hij hier? Slapen _O-
Afbeelding

lovelyfiefy

Re: Rhodesian Ridgeback

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 19:02

Ik kom volgen.
Ik vind deze honden helemaal geweldig!
Ik twijfel zelf nog tussen de Ridgeback of een duitse herder.
maar voorlopig komt er geen hond dus ik hoef nog niet te kiezen :+

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 19:27

Als ze rennen zijn het net gazellles :')
Die van mijn dochter raakte in het bos helemaal in paniek als hij mijn dochter niet zag, hij was altijd zo druk met naar China te graven dat hij haar even uit het oog verloor.
Ze ging meestal met haar vriendin en die haar hond wandelen maar ze moest die naam van haar hond echt niet noemen want hij werd helemaal waus.
Ze hebben prachtige karakters <3

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 19:54

Voor goede fokkers kijk op www.RRCN.nl

De RR is momenteel een zeer populair ras en daar zijn veel broodfokkers op in gesprongen. Bij de RRCN worden eisen gesteld aan de gezondheid, het welzijn en het exterieur van de honden. Daarnaast vindt er nestinventarisatie plaats als de pups een aantal weken oud zijn. Daarbij worden de omstandigheden waarin het nest ligt gecontroleerd, maar ook iedere pup individueel.
Ook heeft de RRCN eisen aan het maximale aantal dekkingen dat een reu mag doen en nesten dat een teef mag hebben. Er zijn hier in Nederland reuen die erg veel nesten hebben en teveel nesten van één reu is erg slecht voor de genendiversiteit binnen een ras.
Op www.dutchdogdata.nl kun je vinden hoeveel nesten/nakomelingen de ouderdieren al hebben gehad.

Mijn advies zou zijn om eens op een show te gaan kijken. Er zit best wat verschil in de types Ridgeback die je daar ziet en dan kun je mensen aanspreken die een type RR hebben waar jij van houdt.

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 20:10

Yv_ schreef:
Die lijkt qua bouw heel er op de eerste van mijn ouders, Busymissy. Niet eens grof qua breedte, maar hoog op de poten en alles flink. Hoe oud is hij/zij? Op die laatste foto vind ik het silhouette wel wat weg hebben van een Deen.

Dank je wel chanicha. En ze zijn gewoon al 11 he!

Dan zien jouw honden er nog super jong uit! De mijne wordt 12 in juni maar is het laatste jaar echt grijs geworden. Hij lijkt nu met zijn oudere lijf inderdaad best veel op een Duitse dog (zijn hoge buik is nu uitgezakt).

Ik vind het echt fantastische honden zodra ze opgevoed zijn, maar ik vind de eerste 3 jaar echt wel pittig. Dit is onze tweede Ridgeback maar er komt hier geen derde meer.

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 20:28

chanicha schreef:
[ [url=m/JgDjgg.png]Afbeelding[/url] ]

Dit vind ik een mooie reu!

Volgens Dutch Dog Data heeft deze reu al rond de 28 nesten. Veel te veel voor een reu in één land.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 20:36

Wat een heerlijk topic! Ik heb ook een Ridge gehad met een (brede kop). Een herplaatser en daarmee een project waar ik niet snel weer aan zou beginnen of niet met dit ras. Ik heb nog nooit zo'n diepe connectie gehad met een hond als met die hond.

Het leukste vond ik de echte wenkbrauwen en het gebruik daarvan (die blik met 1 wenkbrauw omhoog) en de anatomie die die dunne vacht biedt, je kan die aderen zo mooi volgen.

En qua gedrag, dat ze luisteren op basis van vriendschap. En het teleurgestelde gedrag als ze vinden dat ze onterecht gecorrigeerd worden :D

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 20:41

Toen mijn dochter weeen had kwam hij bij haar zitten en legde zijn hoofd op haar buik, zo lief!
Hij was ook een twee eenheid met haar en later met onze kleinzoon.

pipsqueak

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 21:01

Timmie06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 16:19

Mijn pup komt niet via de rrcn maar is van een gelegenheids nest. Via bekende bij deze mensen uitgekomen. Vanaf dag 1 betrokken bij de pups, gezondheidstesten van vader en moeder.
Ik denk dat je zelf ook echt wel goed kan inschatten of een nestje op een goede manier is gefokt.
Wij hebben heel veel plezier van de pup, contact met de andere nestgenootjes, contact met de fokker en volgens onze DA echt een op en top gezonde en vriendelijke reu. Het kan dus wel buiten de club om als je zelf ook je gezonde verstand gebruikt. Ik heb andere rashonden gehad en asielhonden en pech en geluk met beide dus ik hang zelf niet meer zo aan perse via een rasvereniging maar vooral zelf goed nadenken :-)

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 21:37

Ik kom even mn dames spammen hoor, wat is het toch een prachtig ras!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 21:41

<3
Geweldig!

xmichxrocky

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 10:21

Agossieee… smelt <3

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-22 11:33

ahhh super schattig! Doen ze het goed? En al verkocht?

Timmie06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 17:17

GEWELDIG!!! Ja echt een heel mooi ras!!

kiko

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 17:58

Herkenbaar. Wij hebben van de zomer helaas veel te vroeg afscheid moeten nemen van onze RR. Ze mocht maar 14 maanden worden. Ze had een agressieve vorm van lymfklierkanker.
Zij had een prachtige kop.
Ik houd zelf ook niet van die spitse neuzen en de lichte kleur. Wij willen graag een donkere.
Wij krijgen een pup van de reu Misha aankomende zomer.

Afbeelding
Afbeelding

kiko

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-22 08:42

Iemand die ik ken krijgt eind deze maand een nestje. Beide ouders zijn getest. Mocht je interesse hebben laat maar weten dan kan ik je in contact brengen. Groeien op in huis en hebben paarden. Ze is er super goed mee!

Afbeelding

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-22 08:56

Wat een beauty kiko, sterkte met het verlies :(:)

kiko

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-22 18:42

chanicha schreef:
Wat een beauty kiko, sterkte met het verlies :(:)

Dank je wel! Ze was inderdaad echt prachtig! Mis haar enorm. Het was een geweldige hond

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-22 19:02

Ze houden echt een plekje in je hart.
Mijn dochters RR Boots is helaas ingeslapen, hij werd erg dement en deed rare dingen, zo zielig en ze mist hem nog dagelijks.
Zelfs wij, ook al vervloekten we de haren weleens maar hij was zo enthousiast als wij kwamen en het was een enorme goedzak voor de kinderen.

BabiiVeeraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-22 20:13

Hier ook een grote brede RR <3
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Hij is nu 2 en heeft er inmiddels dus een JR zusje bij :+ Hij is 60 cm hoog en 41 kilo (4 kilo afgevallen door de JR _O- )

Hij is gefokt door Frans Fokkens, Bushveldhoeve. Binnen het paardenstamboek (AVS) is hij inmiddels hofleverancier haha, en allemaal zijn ze mooi, groot, breed en het belangrijkste, zo ontzettend sociaal en lief <3

koenlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-22 21:30

Ik heb ook zo’n mooie, grote, brede vent. Hij is bijna 12 jaar oud en een kleine 60 kilo. Bewust ook een oud type gekozen. Mijn vriend is helemaal fan van t ras en heeft mij er in meegesleept. Soms vind ik z’n eigengereidheid echt dodelijk vermoeiend maar ik ben vooral gek op hem :D

Hij komt van een gelegenheids fokker uit Putten. Volgens mij deed de fokker ook iets met paarden (hoefsmid ofzo?!) maar ik weet de naam niet meer. Helaas want als ze nog met deze lijn fokken zou ik er zo nog een willen <3

Afbeelding

su72

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 11:35

OOhhh de pijn als je je maatje moet laten gaan.... |(
Onze lieverd is er nu bijna een jaar niet meer maar ik kan er nog om huilen zo mis ik hem.
Hij had ook echt een prachtige kop en een stevig atletisch lichaam <3

Afbeelding

kiko

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 18:45

De pijn is inderdaad enorm en al helemaal als het veel te vroeg is. 14 maanden mocht ze maar worden. Ik kon na haar dood geen hond zien. Ik was zo boos. Vond zo oneerlijk. Heb er maanden over gedaan voordat ik weer naar foto’s en filmpjes van andere RR kon kijken.
Hopelijk krijgen wij van de zomer weer een pup. Dit zal een halfzus zijn van onze Nala. Haar vader is zo mooi en geeft topkarakters door!
Afbeelding