Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Brainless schreef:Kaus schreef:Wat een leukerd! Weet je waarom ze nu GI voer krijgen? Vind dat een erg bijzondere keuze voor pups... Zou daar wel m'n vraagtekens bij hebben.
Husky's zijn sneller gevoelig op de darmen.
19marjo90 schreef:Leuk dat jullie binnenkort een pup krijgen! Wij hebben de puppycursus gedaan bij Hond-Kat in Nijkerkerveen. Ik vond het een fijne cursus en er waren ook vervolgen mogelijk. Ze hebben ons en onze Bassethound (die ook niet bekend staan als makkelijk opvoedbare honden) prima geholpen
StonedRomy schreef:Als ze van jongs af aan al op GI voer staan zullen ze de juiste darmbalans ook niet kunnen ontwikkelen. Wanneer ze ouder zijn en daadwerkelijk last hebben van de darmen snap ik het. Maar nu is het voorbarig.
Daarnaast vind ik meteen in dezelfde week beginnen met een cursus wel erg snel. Ben bang dat een hond dan overprikkeld raakt en juist bij rasgroep 5 honden is dat een aandachtspunt.
paardje87 schreef:19marjo90 schreef:Leuk dat jullie binnenkort een pup krijgen! Wij hebben de puppycursus gedaan bij Hond-Kat in Nijkerkerveen. Ik vond het een fijne cursus en er waren ook vervolgen mogelijk. Ze hebben ons en onze Bassethound (die ook niet bekend staan als makkelijk opvoedbare honden) prima geholpen
Super leuk! Wij gaan daar dus ook heen. Fijn om te horen dat je daar goede ervaringen had! Hoe pikte ze bij jou alles op en vond je de afwisseling qua locaties fijn?
KarmaChansy schreef:Mijn hussen doen het goed op RC gastro high fibre maar in mijn nest toen kregen ze goede KVV en later andere brok, zou zelf ook niet zo jong op gastro zetten maar das persoonlijk.
ziet er uit als een leuke pup, ga je er ook mee werken later?
Tinkermuts schreef:Wat een schatje, een rooie, prachtig.
Ik heb ook een rode erbij gehad, zo mooi en lief.
https://myalbum.com/photo/JwGC8bmUdu8h/1k0.jpg
noox schreef:Ik zou met loslopen eigenlijk gewoon een goede 10 meter biothane (sleep)lijn kopen en daar aan los laten lopen. Voor jezelf makkelijker om hem terug te pakken, maar mocht ie echt wegrennen ook voor een voorbijganger makkelijker om de hond te pakken. En altijd een tag met telefoonnummer erop aan zn tuig hangen
akishino schreef:Laten loslopen kan in mijn ogen alleen als je hond goed reageert op de recall. Puppytijd is een fijne tijd om daar al aan te beginnen omdat de meeste puppy's nog aanhankelijk zijn.
Bij het ene ras zal de recall bevestigen makkelijker zijn dan het andere. Wat ook meespeelt, oa bij een husky uit een werklijn, dat de hond op goede manieren zijn energie kwijt kan, samen met de baas, zodat je tegelijkertijd ook een goede band opbouwd. Een werklijn husky wil werken!
Persoonlijk vindt ik het fijn om een hondenfluitje te gebruiken. Ik heb een zelfstandig ras, niet het makkelijkste, maar vind het fijn dat ze los kunnen lopen op sommige plekken. Omdat veel honden "gevoelig" zijn voor intonatie gebruik ik dus een fluitje, daar zit geen emotie achter.
_classic schreef:Recall hangt van veel factoren af, maar vooral ook veel trainen.
Dat de ouders sledehonden zijn, betekend overigens niet dat hij een werklijn is. Showlijnen wordt ook wel mee gesport, of werk x show.
Is het een stamboom hus of? Anders is het sws lastig te achterhalen wat voor lijnen het is.
Overigens zou ik wel gaan werken met je hond, een husky wordt over het algemeen niet heel gelukkig als just huishond
paardje87 schreef:_classic schreef:Recall hangt van veel factoren af, maar vooral ook veel trainen.
Dat de ouders sledehonden zijn, betekend overigens niet dat hij een werklijn is. Showlijnen wordt ook wel mee gesport, of werk x show.
Is het een stamboom hus of? Anders is het sws lastig te achterhalen wat voor lijnen het is.
Overigens zou ik wel gaan werken met je hond, een husky wordt over het algemeen niet heel gelukkig als just huishond
Vader heeft een stamboom maar de moeder niet voor zover ik heb begrepen. Wat voor’n werk raad je dan aan om genoeg uitdaging te bieden?