Arme schat dat ze toch even was geschrokken, daarna was ze gelukkig weer wat rustiger.
Het zal ook wel even wennen zijn, maar nu zal ze wel voorzichtiger zijn denk ik.
Beterschap!
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
luuntje schreef:Pb bokker Eileen eens.
Zij is dierenarts en heeft een jonge kat met geamputeerde poot.
In het topic, show je nieuwe kattenaanwinst, plaatst zij regelmatig mooie foto’s.
Heel veel sterkte.

de eerste dag was ze wel zielig. Ze had een rompertje aan en wilde alleen maar slapen door de narcose. Dus dat hebben we lekker gedaan.

maar ben blij met hoe het gaat, ze is alweer haar eigen en kroelt de hele dag. Nu hopen dat ze snel mee naar beneden kan overdag en in elk geval de bank af kan
maar dat zal nog wel even duren en tot dan zit ik lekker boven bij haar
zo trots op hoe ze het nu al doet

Dimphyl schreef:Het enige waar wij 'last' mee hadden was dat hij in het begin soms echt pijn had, incl grote brullen en paniekerig verstoppen, er was niks aan de hand, da kon ook niks vinden, en het is vanzelf gestopt, dus waarschijnlijk fantoompijn.
Nu bijna een jaar later zie je er niks meer aan, veel mensen hebben in eerste instantie niet eens door dat er een poot mist. Wél lachen we hem dagelijks uit als hij tijden spelen probeert zijn speeltje te vangen met 'de verkeerde poot'
en met achter uit lopen. Dan tilde hij zijn niet bestaande poot heel hoog op, beetje als een plassende reu, maar hoger, hoger, hoger. Soms zo hoog dat zijn achter poot van de grond kwam, en heel soms ging hij zelfs over de kop
. Hij was altijd alleen maar verbaast over de onhandige beweging, hierbij nooit tekenen van pijn gegeven.
.
. maliejane schreef:Dimphyl volgens mij is het bot wel tot de schouder weggehaald. Het flapje vind ik dus ook wat apart, maar heb geen idee of dat echt zo groot is of dat er ook wat vocht in zit. Gisteren was het mij ook niet echt opgevallen en op de foto lijkt het nog wel iets erger. Ik ga je topic in elk geval even doorlezen
Dimphyl schreef:Oh het zou inderdaad ook goed kunnen verrekenen en huid kunnen zijn, geloof wel dat Jekyll dat ook had. Heb helaas geen foto's meer van net na amputatie ivm gechrashte telefoon.

Bizar hoe snel ze al weer 'normaal' zijn he.
Dimphyl schreef:Fijn dat het zo goed gaat.Bizar hoe snel ze al weer 'normaal' zijn he.
Hou rekening met evt spierpijn, dat had onze Jack na de eerste paar dagen ook duidelijk, die hebben we dus echt moeten afremmen na een paar uur spelen/lopen, al het gewicht en beweging komt toch opeens op die ene poot terecht.

MirandaMalik schreef:Ahh wat fijn om te lezen!
Goed aangepakt ook, super dat ze op de slaapkamer kon, die rust is het belangrijkste.![]()
Blijf het bijzonder vinden dat ze zo sterk zijn.
jammer genoeg mag ze nog niet haar kap af.. de wond is nog vrij kwetsbaar dus met even wassen had ze alweer een wondje (expres nog even onder begeleiding laten wassen). De dierenarts had gezegt dat hij vanavond af mocht, maar ik wacht dan liever toch nog even tot het goed dicht is. Achja, die paar dagen is ook weer niet zo erg
achteraf denken we dat ze dus toch meer last had dan ze liet merken.
het enige wat we merken is dat ze soms te hoog springt en dan niet meer naar beneden durft
maar met het thuiswerken nu kunnen we daar altijd bij helpen en er is niks hoger dan 2 m wat ze moet springen, dus de keren dat ze wel springt gaat het ook goed maar vind ze het duidelijk niet fijn
maar dat zal ze nog wel leren. Hoe ze moet landen of tot hoe hoog ze kan springen en ze ook nog naar beneden kan