Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Goof schreef:Dus je dochter kan de hond gewoon uitlaten en het is voor maximaal een midweek (wat betekent dat je maandagochtend zelf nog thuis bent en vrijdagmiddag ook alweer)?
Dan kan de hond toch prima een keer dinsdag, woensdag, donderdag in de tuin of binnen verblijven?
Structureel lijkt me dat geen oplossing, maar die enkele keer vakantie is geen probleem hoor. Lekker doen.
Luca03 schreef:Onze buren hebben hun hond (Duitse staande) buiten in een ren zitten met een heel schuurtje aan vast. Die jankt, blaft en huilt heel de buurt bij elkaar de hele periode dat deze mensen op vakantie zijn. Vaak is dit hoog zomer en kunnen wij dus niet met onze ramen open slapen want je wordt gewoon wakker gehouden door het gehuil. En dit is dan een hond die het gewoon is om buiten te leven... kan me niet voorstellen wat het wordt met een binnenhuishond.
Ik vind dit dus echt geen diervriendelijke oplossing... zoals eerder aangegeven zijn er genoeg andere opties qua pension of iets in die aard. Heb je geen vrienden waar je dochter 's morgens de hond kan afzetten en 's avonds weer ophalen ofzo?
Blijheid schreef:Goof schreef:Dus je dochter kan de hond gewoon uitlaten en het is voor maximaal een midweek (wat betekent dat je maandagochtend zelf nog thuis bent en vrijdagmiddag ook alweer)?
Dan kan de hond toch prima een keer dinsdag, woensdag, donderdag in de tuin of binnen verblijven?
Structureel lijkt me dat geen oplossing, maar die enkele keer vakantie is geen probleem hoor. Lekker doen.
Mee eens ja, ben verbaasd over de harde reacties hier.
Hoe vaak ga je nu helemaal op vakantie? 2 a 3x per jaar Max zou ik denken. Dan is de hond dus zeg 3x4=12 dagen per jaar overdag alleen in de tuin en wordt s avonds en s ochtends gewoon gekroeld en gewandeld.
Ik denk dat veel honden daar voorkeur voor hebben ten opzichte van uit hun eigen omgeving gehaald worden en bij onbekenden worden geplaatst.
Dat je dat niet doet als het zo guur is als nu kan je natuurlijk meenemen in je overweging als je vakantie boekt, maar het is lang niet altijd koud en nat.
Blijheid schreef:Goof schreef:Dus je dochter kan de hond gewoon uitlaten en het is voor maximaal een midweek (wat betekent dat je maandagochtend zelf nog thuis bent en vrijdagmiddag ook alweer)?
Mee eens ja, ben verbaasd over de harde reacties hier.
Hoe vaak ga je nu helemaal op vakantie? 2 a 3x per jaar Max zou ik denken. Dan is de hond dus zeg 3x4=12 dagen per jaar overdag alleen in de tuin en wordt s avonds en s ochtends gewoon gekroeld en gewandeld.
Ik denk dat veel honden daar voorkeur voor hebben ten opzichte van uit hun eigen omgeving gehaald worden en bij onbekenden worden geplaatst.
Dat je dat niet doet als het zo guur is als nu kan je natuurlijk meenemen in je overweging als je vakantie boekt, maar het is lang niet altijd koud en nat.
Goof schreef:Het is voor een periode van 3 dagen he mensen, niet een hondenleven lang van 13 jaar![]()
Een hond overleeft het heel prima als hij overdag 8 uur alleen is en verder vokdoende wordt uitgelaten. In de avond is er notabene gewoon iemand thuis.
Je mag op bokt tegenwoordig alleen bog maar een hond nemen als he werkloos, sportloos, paardloos, sociaal levenloos en hobbyloos 24/7 naar je hond op de bank zit te kijken. Houd eens op zeg.
mvdende schreef:Luca03 schreef:Onze buren hebben hun hond (Duitse staande) buiten in een ren zitten met een heel schuurtje aan vast. Die jankt, blaft en huilt heel de buurt bij elkaar de hele periode dat deze mensen op vakantie zijn. Vaak is dit hoog zomer en kunnen wij dus niet met onze ramen open slapen want je wordt gewoon wakker gehouden door het gehuil. En dit is dan een hond die het gewoon is om buiten te leven... kan me niet voorstellen wat het wordt met een binnenhuishond.
Ik vind dit dus echt geen diervriendelijke oplossing... zoals eerder aangegeven zijn er genoeg andere opties qua pension of iets in die aard. Heb je geen vrienden waar je dochter 's morgens de hond kan afzetten en 's avonds weer ophalen ofzo?
Nu noem je wél een ras wat eigenlijk héél aanhankelijk is naar zn mensen.
Het zijn officieel jachthonden, maar onofficieel zijn het eerder schoothondjes, al hebben ze zélf niet door dat dát eigenlijk niet past....![]()
De Duitse Staandes die ik ken, zijn allemaal hele grote knuffels.
Heb er zelf óók 1, Skip doet de hele dag niets liever dan kroelen en knuffels halen.
Britta31 schreef:Het plan hondje zetten we voorlopig in de ijskast.Het is niet handig om nu een hondje te nemen.Ons vorige hondje ging naar mijn ouders maar dat kan niet meer.Ik mis het wel.We hebben ons hondje 17 jaar gehad.
Citaat:Goof schreef:
Het is voor een periode van 3 dagen he mensen, niet een hondenleven lang van 13 jaar
Een hond overleeft het heel prima als hij overdag 8 uur alleen is en verder vokdoende wordt uitgelaten. In de avond is er notabene gewoon iemand thuis.
Je mag op bokt tegenwoordig alleen bog maar een hond nemen als he werkloos, sportloos, paardloos, sociaal levenloos en hobbyloos 24/7 naar je hond op de bank zit te kijken. Houd eens op zeg.
Mijn hond denkt na 3 minuten alleen in de tuin al dat de wereld vergaat en begint onnozel te blaffen.
3 dagen en de buren laten hem van miserie door de dierenbescherming ophalen.
En hij zou het helemaal prima vinden als ik 24/7 naast hem op de bank zou zitten. Helaas voor hem, ain't gonna happen.
Honden kunnen best wennen aan een kennel maar dan moet dat opgebouwd worden, zoals alleen thuis blijven.
Als ik op vakantie zou gaan zonder hond, gaat hij op pension. Mogen zij het heerschap bezig houden zodat hij niet alles bij elkaar joelt.