Hondje met vakantie overdag in de tuin met hok.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 13:04

Het gaat hier om een hondJE hè, geen Duitse Herder of Leonberger, maar dan nog.
Ik zou me super ongelukkig voelen als ik wist dan mijn kleine vriendinnetje alleen in de tuin zat. Zou geen rust hebben en ook geen fijne vakantie. TS schrijft dat meenemen met vakantie geen optie is, nou dan ging ik mijn vakanties zo aanpassen dat het diertje wél mee mocht en kon. Wij zijn 60+ en wilden na de dood van ons laatste viervoetertje eigenlijk geen hond meer. Maar dat ging toch weer kriebelen, net als bij jullie. Geen kinderen thuis, vriendin en ouders zijn weggevallen als oppas. Goed nagedacht en gekozen voor een leven mét hond. Ze gaat gewoon overal mee naar toe. Terras, familiebezoek, vakanties, uitjes. Wij passen ons erop aan en bij de zeldzame gelegenheid dat ze niet mee kan, bijv ziekenhuisbezoek, gaat ze naar een kennis die wel paar uurtjes incidenteel wil oppassen.
Lang verhaal, maar ik zou óf geen hond nemen, óf mijn leven en vakanties zo inrichten dat de hond lekker mee mag. Ga je dan een keer vliegen ofzo dan zijn er goede pensions genoeg

SweetVanille

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 13:10

Of geen hond, of gewoon lekker met de hond op vakantie.
Jouw plan, ik snap niet dat zoiets in je hoofd op kan komen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 13:19

Goof schreef:
Dus je dochter kan de hond gewoon uitlaten en het is voor maximaal een midweek (wat betekent dat je maandagochtend zelf nog thuis bent en vrijdagmiddag ook alweer)?
Dan kan de hond toch prima een keer dinsdag, woensdag, donderdag in de tuin of binnen verblijven?

Structureel lijkt me dat geen oplossing, maar die enkele keer vakantie is geen probleem hoor. Lekker doen.

Mee eens ja, ben verbaasd over de harde reacties hier.
Hoe vaak ga je nu helemaal op vakantie? 2 a 3x per jaar Max zou ik denken. Dan is de hond dus zeg 3x4=12 dagen per jaar overdag alleen in de tuin en wordt s avonds en s ochtends gewoon gekroeld en gewandeld.
Ik denk dat veel honden daar voorkeur voor hebben ten opzichte van uit hun eigen omgeving gehaald worden en bij onbekenden worden geplaatst.

Dat je dat niet doet als het zo guur is als nu kan je natuurlijk meenemen in je overweging als je vakantie boekt, maar het is lang niet altijd koud en nat.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 05-01-22 13:21, in het totaal 1 keer bewerkt

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 13:20

Luca03 schreef:
Onze buren hebben hun hond (Duitse staande) buiten in een ren zitten met een heel schuurtje aan vast. Die jankt, blaft en huilt heel de buurt bij elkaar de hele periode dat deze mensen op vakantie zijn. Vaak is dit hoog zomer en kunnen wij dus niet met onze ramen open slapen want je wordt gewoon wakker gehouden door het gehuil. En dit is dan een hond die het gewoon is om buiten te leven... kan me niet voorstellen wat het wordt met een binnenhuishond.
Ik vind dit dus echt geen diervriendelijke oplossing... zoals eerder aangegeven zijn er genoeg andere opties qua pension of iets in die aard. Heb je geen vrienden waar je dochter 's morgens de hond kan afzetten en 's avonds weer ophalen ofzo?

Nu noem je wél een ras wat eigenlijk héél aanhankelijk is naar zn mensen.

Het zijn officieel jachthonden, maar onofficieel zijn het eerder schoothondjes, al hebben ze zélf niet door dat dát eigenlijk niet past.... :+

De Duitse Staandes die ik ken, zijn allemaal hele grote knuffels.

Heb er zelf óók 1, Skip doet de hele dag niets liever dan kroelen en knuffels halen.

Brainless

Re: Hondje met vakantie overdag in de tuin met hok.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 13:28

Wij hebben nu nog maar 1 hond die 10+ is, na deze komt er geen nieuwe meer.
Nu wonen al mijn kinderen nog thuis en kunnen hem verzorgen als wij een dagje/weekendje weg en/of op vakantie gaan.
Maar ik weet niet hoe lang ze nog thuis blijven wonen en vandaar we na deze hondvrij zijn.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-22 13:35

Nog even goed nadenken.Het tuin plan gaat niet door.Dank je wel voor jullie mening.

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 13:38

Ik zou dan geen hond nemen. Zo als ik het interpreteer, ga je gemiddeld 3x per jaar op vakantie waarbij de hond niet mee kan. Wat is de reden dat de hond niet mee kan?
Als ik mijn hond als voorbeeld zou nemen (Australische herder) die zou dit niet kunnen hendelen. Die is zo gericht op aandacht, die zou spontaan depressief worden als ik dat plan zou doen.

Dus misschien is het heel kort door de bocht, maar kan je beter geen hond nemen als je geen aanpassingen in je leven wil doen voor de hond. :Y)

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 13:43

Het is voor een periode van 3 dagen he mensen, niet een hondenleven lang van 13 jaar :+

Een hond overleeft het heel prima als hij overdag 8 uur alleen is en verder vokdoende wordt uitgelaten. In de avond is er notabene gewoon iemand thuis.

Je mag op bokt tegenwoordig alleen bog maar een hond nemen als he werkloos, sportloos, paardloos, sociaal levenloos en hobbyloos 24/7 naar je hond op de bank zit te kijken. Houd eens op zeg.

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 13:44

Blijheid schreef:
Goof schreef:
Dus je dochter kan de hond gewoon uitlaten en het is voor maximaal een midweek (wat betekent dat je maandagochtend zelf nog thuis bent en vrijdagmiddag ook alweer)?
Dan kan de hond toch prima een keer dinsdag, woensdag, donderdag in de tuin of binnen verblijven?

Structureel lijkt me dat geen oplossing, maar die enkele keer vakantie is geen probleem hoor. Lekker doen.

Hoe vaak ga je nu helemaal op vakantie? 2 a 3x per jaar Max zou ik denken. Dan is de hond dus zeg 3x4=12 dagen per jaar overdag alleen in de tuin en wordt s avonds en s ochtends gewoon gekroeld en gewandeld.
Ik denk dat veel honden daar voorkeur voor hebben ten opzichte van uit hun eigen omgeving gehaald worden en bij onbekenden worden geplaatst.

Dat je dat niet doet als het zo guur is als nu kan je natuurlijk meenemen in je overweging als je vakantie boekt, maar het is lang niet altijd koud en nat.

Er zijn genoeg honden die weleens de hele dag alleen thuis zijn, het ligt er maar net aan waar je ze aan went en het karakter. Bij sommige honden kan het echt niet maar er zijn ook honden die lekker gaan liggen maffen. Ik zou er wel voor zorgen dat je ook op dagen dat je wel thuis bent de hond regelmatig naar de kennel in de tuin gaat zodat het een echte “hier hoor ik ook thuis “ plek wordt.
En is er iemand in de buurt die overdag eens kan komen kijken of wellicht met een camera de hond in de gaten kan houden? Of een HUS (honden uitlaat service) die de hond kan uitlaten?

StalDiefdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 13:47

Mijn 2 honden hebben een grote kennel (ws groter dan de gemiddelde Nederlandse achtertuin), thermohokken en eten en drinken en blijven -totdat het te koud wordt- overdag in de kennel als ik ga werken.
Gebeurt sinds het verplicht thuiswerken niet vaak meer, dat is dan wel weer lekker. :-)
Laatst bijgewerkt door StalDiefdijk op 05-01-22 13:48, in het totaal 1 keer bewerkt

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 13:48

Wij hebben ook o ze hond buiten in grote uitloop ren met geïsoleerd hok.

Maar dan hebben we het over een hond die praktisch nooit in huis komt en echt erf hond is.

Een hondje dat je normaliter gewoon bij je in huis hebt kan je niet wanneer het je ff niet uitkomt maar maar buiten mikken.... Sorry maar waarom gaat hij niet mee op vakantie? Of anders een goede oppas zoeken.

Borisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 13:49

Mijn honden zitten doordeweeks ook 1-3 dagen overdag (dus een uur of 8) in hun verwarmde kennel in de tuin, met uitloopje. Dat vinden ze fijner dan binnen in huis, en ik ook, want de jongste eet mijn huis op. :+
Ideaal? Nee, ik was liever minder op mijn werk geweest. Maar ze zijn verder bijna nooit alleen, krijgen meer beweging en uitdaging dan gemiddelde hond en zijn gezond en happy. Ik moet nu eenmaal ook werken voor mijn centen, anders is er geen geld voor hondenvoer. :D

Overigens gaan die van mij wel gezellig mee op vakantie, veel leuker!

Je verhaal staat er een beetje onduidelijk maar zo te lezen is je dochter gewoon thuis als jullie op vakantie gaan, dus dan zou het gaan om een paar keer 8 uur alleen in de kennel/tuin? Ik zie daar geen probleem in als de hond de rest van de dag gewoon gezelschap heeft, alleen zal je hem of haar wel langzaam moeten laten wennen aan buiten leven, anders is het wel een grote overgang. (en vanzelfsprekend kun je de hond met 30 graden niet buiten laten).

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 13:52

Blijheid schreef:
Goof schreef:

Katten worden niet graag uit hun eigen omgeving gehaald. Maar honden is wat anders,die hebben meer aandacht nodig.Enfin,het schijnt dat ts het hondentuinplan inmiddels heeft laten varen. Goed zo,ook namens de buren.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 13:52

Er zijn ook pensions (tenminste hier in de buurt wel) waarbij de honden niet in kennels zitten. Maar verschillende groepjes bij elkaar. En in die ruimte is een woonkamer nagebootst, incl banken waar ze lekker op kunnen liggen.
Overdag met speelveld waar ze altijd op kunnen, en nog een paar uur op de grote speelweide.

Een dier wat normaliter in huis is gan je naar mijn mening met vakantie niet opeens in de tuin doen.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 13:59

In een pension hebben ze ook een binnen kennel en is de situatie volledig anders dan thuis waardoor kennel gemakkelijker geaccepteerd wordt. Heb 15 jaar in pension gewerkt. Dat is absoluut niet te vergelijken met thuis in een ren zetten.

Lienboon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 14:01

Ik had een marktplaats advertentie geplaatst en een heel fijn opvang gezin gevonden, ik zag een pension niet zitten. Mijn hondje had het daar prima en kreeg alle aandacht in huislijke kring en hun eigen hond. Fijn om zo'n adresje om de hoek te hebben...lijkt me fijner dan (waar dan ook) in een kennel

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 14:02

Goof schreef:
Het is voor een periode van 3 dagen he mensen, niet een hondenleven lang van 13 jaar :+

Een hond overleeft het heel prima als hij overdag 8 uur alleen is en verder vokdoende wordt uitgelaten. In de avond is er notabene gewoon iemand thuis.

Je mag op bokt tegenwoordig alleen bog maar een hond nemen als he werkloos, sportloos, paardloos, sociaal levenloos en hobbyloos 24/7 naar je hond op de bank zit te kijken. Houd eens op zeg.

Mijn hond denkt na 3 minuten alleen in de tuin al dat de wereld vergaat en begint onnozel te blaffen.
3 dagen en de buren laten hem van miserie door de dierenbescherming ophalen.

En hij zou het helemaal prima vinden als ik 24/7 naast hem op de bank zou zitten. Helaas voor hem, ain't gonna happen :+ .

Honden kunnen best wennen aan een kennel maar dan moet dat opgebouwd worden, zoals alleen thuis blijven.

Als ik op vakantie zou gaan zonder hond, gaat hij op pension. Mogen zij het heerschap bezig houden zodat hij niet alles bij elkaar joelt :P .

Luca03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 14:08

mvdende schreef:
Luca03 schreef:
Onze buren hebben hun hond (Duitse staande) buiten in een ren zitten met een heel schuurtje aan vast. Die jankt, blaft en huilt heel de buurt bij elkaar de hele periode dat deze mensen op vakantie zijn. Vaak is dit hoog zomer en kunnen wij dus niet met onze ramen open slapen want je wordt gewoon wakker gehouden door het gehuil. En dit is dan een hond die het gewoon is om buiten te leven... kan me niet voorstellen wat het wordt met een binnenhuishond.
Ik vind dit dus echt geen diervriendelijke oplossing... zoals eerder aangegeven zijn er genoeg andere opties qua pension of iets in die aard. Heb je geen vrienden waar je dochter 's morgens de hond kan afzetten en 's avonds weer ophalen ofzo?

Nu noem je wél een ras wat eigenlijk héél aanhankelijk is naar zn mensen.

Het zijn officieel jachthonden, maar onofficieel zijn het eerder schoothondjes, al hebben ze zélf niet door dat dát eigenlijk niet past.... :+

De Duitse Staandes die ik ken, zijn allemaal hele grote knuffels.

Heb er zelf óók 1, Skip doet de hele dag niets liever dan kroelen en knuffels halen.

Ja klopt inderdaad... maar buurman heeft als hobby jagen en ziet de hond dus ook echt als "gebruiksvoorwerp" voor tijdens de jacht. Het beestje leeft altijd buiten in zijn ren maar is opvallend meer "aanwezig" zeg maar als ze op vakantie zijn

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-22 14:13

Het plan hondje zetten we voorlopig in de ijskast.Het is niet handig om nu een hondje te nemen.Ons vorige hondje ging naar mijn ouders maar dat kan niet meer.Ik mis het wel.We hebben ons hondje 17 jaar gehad.

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 14:17

Sterk van je dat je toegeeft dat het toch geen strak plan was en het onderwerp hond voor nu in de ijskast zet. Ik snap dat dat lastig is, want een hond verrijkt je leven enorm.

Maar er zijn legio mensen die hun besluit al genomen zouden hebben bij het posten van het topic en alleen op zoek zouden gaan naar steun. Dus vind het een teken van karakter dat je dat niet doet!

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 14:23

Britta31 schreef:
Het plan hondje zetten we voorlopig in de ijskast.Het is niet handig om nu een hondje te nemen.Ons vorige hondje ging naar mijn ouders maar dat kan niet meer.Ik mis het wel.We hebben ons hondje 17 jaar gehad.

Maar wat is het probleem nou eigenlijk om een hond tijdens vakanties niet gewoon naar een goed hondenpension te brengen? Dat doen legio mensen.

amber15

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 14:23

Ik weet niet waar je woont, maar ik ben dagelijks thuis en kan helaas geen hond nemen, omdat ik niet kan garanderen dat ik over tien jaar nog zoveel tijd heb. Ik ben met honden opgegroeid en vind het heerlijk om een hond in huis te hebben. Ik pas met alle liefde een paar dagen op.
Laatst bijgewerkt door amber15 op 05-01-22 14:27, in het totaal 2 keer bewerkt

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 14:24

Ik weet niet hoe jullie buitenaf wonen.
Maar wij hadden eerst dus een Herder als terrein hond.
Deze was dat al als pup gewend en wij kochten hem toen hij een jaar was.
Zat alleen in de kennel als er bezoek was die bang van hem was. Dus bijna nooit.
De rest van de tijd liep hij op het erf.
Kon in zijn kennel met nachthok slapen, in de paarden stal of veldschuur. Onder struiken uit de wind, of juist uit de zon.
Maar hij was ook veel zijn eigen ding aan het doen, er staat een stuk met struiken en bomen achter de veldschuur en hout opslag. Daar zit altijd ongedierte dus hij was daar vaak druk doende die op te sporen en vangen.
Ik weet niet of je een grote buiten hebt met niet alles netjes betegeld zeg maar, maar dus ook plekjes waar hij lekker zijn gang kan gaan.
Dan heb je een hond, maar die heeft er minder moeite mee als er tussendoor niemand thuis is. En ook gewend in de nacht buiten te zijn of met kouder weer.

ClauH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 14:27

Citaat:
Goof schreef:

Mijn hond denkt na 3 minuten alleen in de tuin al dat de wereld vergaat en begint onnozel te blaffen.
3 dagen en de buren laten hem van miserie door de dierenbescherming ophalen.

En hij zou het helemaal prima vinden als ik 24/7 naast hem op de bank zou zitten. Helaas voor hem, ain't gonna happen :+ .

Honden kunnen best wennen aan een kennel maar dan moet dat opgebouwd worden, zoals alleen thuis blijven.

Als ik op vakantie zou gaan zonder hond, gaat hij op pension. Mogen zij het heerschap bezig houden zodat hij niet alles bij elkaar joelt :P .

Onze hond zou dat ook niet kunnen. Die kan ook nog geen 3 minuten alleen zijn.

Dus je zou net zo'n hond treffen. Dan worden de buren echt gek van het gejank en geblaf.

Is 2 hondjes geen optie aangezien je toch buitenaf woont en een grote tuin met optie tot kennel hebt ? Met 2 is anders dan alleen (onze hond had dus vroeger het gezelschap van een kat. De paniek is ontstaan toen de kat er niet meer was na een paar jaar.)

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 14:55

Mijn husky (en hiervoor rottweiler) slaapt in een geïsoleerd nachthok met tochtflappen en een dichte uitloop. (Kenneldelen) Dit dan wel enkel snachts en wanneer wij even wegmoeten (maximaal 5u) zit ze in dat hok. Verder zijn ze gewoon bij ons of mijn ouders

Het is niet ideaal maar mits de hond de kou kan hebben en aan het hok gewent is (als haar huis beschouwt) zou het gewoon moeten kunnen. Er zijn best veel kennelhonden (op boerderijen bijv)