Kat scheren met tondeuse?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pluisbeer

Re: Kat scheren met tondeuse?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-21 10:07

Ik heb met mijn lidl dierenscheerapparaat nog nooit in een velletje geschoren bij de katten. Ik pakte ze onder de okseltjes, daar omhoog tillen en met de andere hand kon ik zo wat onder de buik en achter de voorpootjes wegscheren, dan nog wat bij de achterpootjes waar klitren zaten. Zag er niet uit maar als ze liepen viel het best mee

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-21 10:45

Hier een x maine coon die zich vanaf kitten zich niet laat kammen. Je kan het proberen, maar je ligt zelf van onder tot boven open. Moet echt onder sedatie gebeuren.
Ook een goede trimmer krijgt het niet voor elkaar zonder sedatie.

En om hem nu iedere keer dat hij geborsteld moet worden onder een roesje moet is ook niet aan te raden.
Ja wij scheren hem nu gewoon 2x per jaar, en nadien is hij er super blij mee. Als hij dan weer van zijn enorme pak haar af is, is hij gelijk een stuk actiever.
Ik scheer hem met de Moser 45 max en dan met de 3mm messen. Gaat top.

LadyDaily

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-21 14:18

pluisbeer schreef:
Ik heb met mijn lidl dierenscheerapparaat nog nooit in een velletje geschoren bij de katten. Ik pakte ze onder de okseltjes, daar omhoog tillen en met de andere hand kon ik zo wat onder de buik en achter de voorpootjes wegscheren, dan nog wat bij de achterpootjes waar klitren zaten. Zag er niet uit maar als ze liepen viel het best mee

Helaas is deze niet meer te koop, ook niet online. Jammer want hij leek me wel ideaal na jouw beschrijving.

LadyDaily

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-21 14:22

[/quote]

Ik merk zo niet aan haar dat ze pijn heeft.
Eet en drinkt goed, ontlasting is ook goed.
Haar vacht ziet er verder ook goed uit behalve op haar borst dan.
Dit is de 2e x dat ze het heeft zodra het gaat vriezen, in de zomer nooit klitten en hoef ik haar nooit te kammen eigenlijk.
Ze slaapt dan ook wel meer dan anders.
Maar ik ga het in de gaten houden![/quote]
Klinkt alsof je kat al wat ouder is, klopt dat? Dan kan het best zijn dat ze gewoon wat slijtage/artrose heeft. De buik is een moeilijke plek, moeten ze best wat voor gymmen :Y) Een grove kam gebruiken om wekelijks mee te kammen kan ook helpen om klitten te voorkomen. (Niet te vaak en niet te fijntjes, anders haal je juist weer teveel weg en gaat het harder groeien.)

Bij mijn ouwe bes van inmiddels 18 begon het ook zo, ze krijgt sinds dit jaar novacam voor de artrose en ze heeft in geen jaren zo'n mooie vacht gehad zoals nu. <3[/quote]

Novacam ga ik even opzoeken.
Nee ze is niet oud maar wel een zorgen meisje. Zwaar verwaarloosd gekocht maar moet zeggen dat nu, met het juiste voer, het aardig goed gaat.
In de winter wel veel meer aan het slapen maar dat doet onze fitte reus ook.

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 12:50

Als trimster zijnde zeg ik; laat een trimster komen/breng haar naar een trimster.

Scheren kan echt fout gaan. Stukjes op de rug enzo gaat vaak wel, maar kom je rond de buik of bij oksels in de buurt, zit je zo in de huid.
Ik zou het dus aan een trimster overlaten :j