Als je wilt dat het muizenvangers worden, is het misschien ook wel een idee om ze KVV te geven. Dan wennen ze al aan rauw vlees.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Pandora2 schreef:Mooi stel is het![]()
Zitten ze nu altijd in die bench in een trailer ? Daar zou ik toch wat mee opletten voor tocht en weinig daglicht.
Ook voor hun behoeftes te doen lijkt me dit niet echt ideaal.
Is er geen mogelijkheid dat ze ergens in huis bij iemand kunnen opgroeien ?
Daihyo schreef:Wat een dotjes
Als je wilt dat het muizenvangers worden, is het misschien ook wel een idee om ze KVV te geven. Dan wennen ze al aan rauw vlees.
wisja schreef:Je hebt speciale kitten kattenbakken die zijn wat kleiner en open. Maar die zal je wel vaker dan 1 keer per dag schoon moeten maken.
Maar zoals de rest ook aangeeft zou het voor de kittens het beste zijn als je op zoek gaat naar een geschikte plek. Kittens zolang in een (kleine) bench houden is ronduit zielig. Ik ben gastgezin voor een kittenopvang en ook bij ons beginnen de hele bange kittens in een bench. Maar dat is een tijdelijke korte oplossing en ook dan gaan ze regelmatig los in een aparte kamer zodat ze hun energie kwijt kunnen. Daarbij is een trailer helemaal geen plek om ze in te houden.
Ze hebben ruimte nodig en een warme veilige plek waar ze beschutting kunnen vinden. Daarbij genoeg ruimte om zich fatsoenlijk te kunnen ontwikkelen.
KittyDylan schreef:Ja ik ontworm, ontvlooi, vaccineer en chip ze. En ook castreren. Over korte plaatsing ga ik contact zoeken.
Nee, ze blijven echt geen 2 maanden in de trailer.
Dat de dierenarts nodig is als ze niet lekker zijn is vanzelfsprekend. Dat is zo bij de paarden, bij de geiten en dus ook bij de katten, stalkat of niet
De meneer bij de dierenwinkel was erg behulpzaam en heb voer, kattengrind en speeltjes
StellaMay schreef:wisja schreef:Je hebt speciale kitten kattenbakken die zijn wat kleiner en open. Maar die zal je wel vaker dan 1 keer per dag schoon moeten maken.
Maar zoals de rest ook aangeeft zou het voor de kittens het beste zijn als je op zoek gaat naar een geschikte plek. Kittens zolang in een (kleine) bench houden is ronduit zielig. Ik ben gastgezin voor een kittenopvang en ook bij ons beginnen de hele bange kittens in een bench. Maar dat is een tijdelijke korte oplossing en ook dan gaan ze regelmatig los in een aparte kamer zodat ze hun energie kwijt kunnen. Daarbij is een trailer helemaal geen plek om ze in te houden.
Ze hebben ruimte nodig en een warme veilige plek waar ze beschutting kunnen vinden. Daarbij genoeg ruimte om zich fatsoenlijk te kunnen ontwikkelen.
Ik weet dat dit niet is wat je wilt horen TS, maar dit is echt het beste voor die kleintjes. Een gastgezin om daar in verder te ontwikkelen. Ze zijn nu nog veels te jong, zeker zonder een mamma die ze nog alles had moeten leren. Ga jij ze ontwormen, ontvlooien, vaccineren en chippen als ze oud genoeg zijn? En met 3 maanden scheiden en castreren? Er komt veel meer aan te pas dan je denkt. Ik weet niet precies waar je woont, maar ken veel mensen in de zwerfkatten wereld en wil best een balletje voor je opgooien.