Muze schreef:Kan je daar wat meer over vertellen?
Dieren zijn behandeld nu .
Over kieselgur?
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Nicky91 schreef:Muze schreef:Uit interesse, hoe “ doen” jullie vlooien behandelingen bij jullie huisdieren?
Ik zag gisteren 1 vlo. Gelijk bij de dierenarts pipetjes gehaald ( advantage). Katten verder nagekeken maar het bleef er bij 1. Ook geen zwarte korreltjes, zie ze ook nooit krabben of wat dan ook
Jaren terug hebben we wel een pittige plaag gehad, toen hebben we t hele huis gesprayd, alles heet gewassen, dieren meermaals moeten behandelen en alles.
Naar mijn idee hoeft dat nu niet.
Maar was benieuwd hoe jullie dit doen?
Hond was voor de vakantie nog behandeld ( ook voor zandvliegen. Ging mee naar risico gebied).
Katten leven binnen.
Mijn jonge hond had ongeveer 3 weken geleden 1 vlo... ik had ook pipetten gehaald.. werkte voor geen meter en nu zit ik met een "plaag"
Nu katten en hond nog een keer behandeld maar dan met stronghold, alles in de kookwas.
En spray gehaald voor m'n huis.
Muze schreef:Overdrijven is ook een vak.
Muze schreef:Ja dat kieselgur. Dat vind ik wel heel interessant.
Ben geen fan van onnodig veel chemisch sprayen ( let wel: als t nodig is; doe ik dat uiteraard )
Muze schreef:Maar je zou dat dus bij de plintjes kunnen doen ofZo..
Niet giftig voor dieren?
[***] schreef:Tja, mij is verteld dat 1 vlo 30 eitjes per dag produceert.
Dus als je 1 vlo ziet weet je natuurlijk niet hoeveel eitjes hij al gelegd heeft. Ik behandel de honden elke maand met een pipet Stronghold en de kat draagt een Seresto band. Ik stofzuig elke dag en ik behandel het huis (de benedenverdieping) minimaal 1x per jaar meestal voor de zomer met spray.
Manden en kleden gaan elke week in de kookwas.
Twijfel ook over Bravecto, hoor nl dat het super werkt en vooral ook tegen teken.
xTammyy schreef:Mensen met binnenkatten, behandelen jullie die alsnog?
Ik ben daar mee gestopt omdat m’n kat steeds minder blij reageerde op de Pipet en nummer 2 is te bang om op die manier te ontvlooien..
[***] schreef:Een eitje kan tot een jaar blijven liggen, totdat er weer een geschikte gastheer voorbij komt
kiwiwitje schreef:xTammyy schreef:Mensen met binnenkatten, behandelen jullie die alsnog?
Ik ben daar mee gestopt omdat m’n kat steeds minder blij reageerde op de Pipet en nummer 2 is te bang om op die manier te ontvlooien..
Alleen als er vlooien zijn. Niet preventief. Mijn honden ook niet trouwens.