Roodvos schreef:Autumnn schreef:Laat de boom eerst even een paar dagen zonder ballen staanen uiteraard zijn plastic ballen het geheim tot succes
Dit is ook mijn eerste advies. Laat ze eerst even wennen aan de boom, en ontdekken dat het een saai ding is waar niets aan is te beleven. Bij mijn katten is na een paar dagen het nieuwtje van de boom eraf en laten ze het ding redelijk met rust.
Ik doe aan pluche en plastic in de boom. En zeker op de lagere takken bindt ik de ballen vast aan de takken met een stukje leuk kerstlint. Want ook plastic ballen kunnen stuk (been there).
Je kan een plantenspuit gebruiken om de katten te corrigeren als ze ondeugende dingen willen doen (al dan niet met een kerstboom). Dat gezegd hebbende: mijn Noorman is gek op water en veel Main Coon's ook. Dus het kan zijn dat jouw schatjes dat alleen maar als leuk ervaren en niet als straf. In dat geval werkt blazen vaak wel.
(Gezellig de compressor met perslucht in de kamer naast de bank)
Oh ja, en nog een tip: denk om je handen bij het optuigen en leeg halen van de kerstboom. Mijn Noorman vindt dat eigenlijk nog het leukste van de hele kerstboom. En als ik niet oplet waar mijn lieverd zit heb ik zomaar een goed bedoelde maar flinke jaap over mijn handen.
Sansa is geobsedeerd door water, dat zal hier helaas dus niet werken

Ik kan niet eens normaal naar de wc haha. Ze krabt de deur open, en komt dan achter me op de bril zitten

Ik ga idd de boom eerst een paar dagen kaal laten staan. En de saaie ballen onderaan hangen daarna. De hele dure of emotioneel belangrijke laat ik er dit jaar misschien uit.
Helaas vinden ze echt alles interessant haha. En van hoogtes zijn ze niet bang - Sansa maakte gisteren nog een rotsmak vanaf de bovenkant van mijn boekenkast

Ik ga dus echt gewoon moeten afwachten hoe ze op de boom reageren. Worst care moet ik hem terug opbergen.
Ze kunnen altijd in elke kamer hier, de etens- en waterbakken en de kattenbakken staan ook verspreid in meerdere kamers. Kerstboom zal gewoon in de woonkamer komen staan, en daar zitten ze 80% van de tijd. Snoeren moet ik idd in de gaten houden, hoewel ze meestal wel al doorhebben dat ze daar moeten afblijven. Maarja, met al die leuke lampjes...