Blaffen naar de bel afleren.

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-21 11:11

Hoe leren jullie blaffen op commando als je hond alleen blaft naar de bel en verder niet want als je hem daarmee het commando leert dan leert hij eerst als de bel gaat en ik blaf dan word ik beloond

Licor

Re: Blaffen naar de bel afleren.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-21 13:33

Wat je ook kan doen is als de bel gaat koekjes strooien.. op een gegeven moment gaat je hond dan al koekjes zoeken zodra die de bel hoort ipv blaffen

Solistar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-21 13:45

Wij hadden de bel er ook altijd uit als de kindjes sliepen, en/of een briefje op de deur dat ze het pakketje naast de deur mochten zetten als ik wist dat er iets kwam. Ik weet niet of hij nog blaft als er geen bel afgaat en er wel iemand voor de deur staat? Anders is dat misschien een optie. Ik snap het wel, slaap van de kindjes was hier ook heilig en de stress die het met zich mee brengt dat zij mogelijk wakker worden brengt dan niet veel goeds.

Mjelleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-21 15:43

Zo te lezen zijn er veel wegen naar Rome.

Bij een hond die blaft uit opwinding moet je eerst die opwinding doorbreken. Wij hebben dat gedaan met een eierdoos met brokjes, snuffelmat oid werkt ook goed.

En dan oefenen met een helper (of geluid van de bel opnemen en afspelen op je telefoon). Bel -> meteen laten snuffelen (werkt kalmerend). Oefenen tot je merkt dat de opwinding weg blijft. Dan bel - even wachten - snuffelen.
Volgende stap kan dan zijn dat je plaats sturen toevoegt. Bel - rustig gedrag - plaats - beloning.

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-21 08:10

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-21 08:36

Ik heb jaren geen bel gehad. Was lekker rustig. Nu woon ik samen en wel een deurbel. De eerste keer dat ze wilden blaffen is er een pantoffel door de kamer gevlogen. Ze blijven keurig stil bij de deurbel tegenwoordig en pakken speelgoed in hun bek. Waken kan namelijk ook stil. Nu zijn deze honden geen blaffers van zichzelf dat scheelt ontzettend veel. Mijn vorige x lab hoorde zichzelf erg graag daar nooit het blaffen uit kunnen krijgen en deels moeten accepteren. Ook geen probleem hoor hij mocht blaffen tot ik aan gaf dat het genoeg was. Zo allebei ons zin.