Een hond als je niet ver kunt wandelen ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

office

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-21 19:26

Er waren zelfs mensen die een hond van 13 adopteren prachtig .Je heb dierenliefhebbers in alle soorten en maten .
Wat honden boven alles nodig hebben is tijd ,geduld en liefde.De buitenlandertjes die ik ken zijn juist heel erg zacht en dankbaar.Misschien hebben ze wat extra tijd nodig maar dat heeft een pup ook.Ik stel me voor dat als je niet zo goed kan lopen dat je dan veel thuis ben voor de hond.Hondjes van ace van m’n familie zijn echt heel leuk .Dus voor mij is een buitenlandertje juist wel een aanrader.

Eline91

Re: Een hond als je niet ver kunt wandelen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-21 19:30

Niemand in je buurt die eventueel kan helpen met het uitlaten van de hond?

Mijn bomma kan echt niet meer lopen maar er hangt in de hal van het flatgebouw een lijstje en bijna elke dag is er iemand om de hond uit te laten. Wij als familie springen ook bij waar nodig :)

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-21 02:04

office schreef:
Stichting ace -charity heeft een hondje ter adoptie wat slecht kan lopen.Banzai heet ze.
Prima stichting familie van me heeft twee hondjes geadopteerd.Als je ze mailt kunnen ze je vast helpen.Sommige hondjes komen uit de hel soms letterlijk vrij gekocht uit een dodings station.Kunnen ze beter lekker naast jou op de bank liggen naar mijn idee.

Wat een mooi hondje is Donny (pagina 10). Het lijkt mij echt een superhondje. Weet niet of hij teveel beweging nodig heeft voor Maris? Hondje past zich wel goed aan lijkt het en het is een echte knuffel.

Taz (pagina12) lijkt ook wel geschikt.

anoukwendy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-21 06:37

Ik weet natuurlijk niet wat de reden is dat je niet kan wandelen maar rij je wel paard of men je? Ik weet dat het met lang niet alle honden kan maar als mn moeders hond (pumi) hier logeert gaat ie graag mee. Door het bos loopt ie gewoon los en over het asfalt is ie aan de (longeer)lijn. Het lijkt me dat zoiets wel te trainen is?

Afbeelding
Afbeelding

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-21 06:51

Misschien kijken naar een ouder hondje uit het asiel? Eentje die wegens ouderdom misschien ook niet meer zo ver hoeft of kan. Zou super fijn zijn als zo'n hondje nog een gouden mandje krijgt.

Kairos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-21 07:22

Maris schreef:
Ik ben al aan het oefenen met wandelen. Maar hoe saai is dat in je eentje ! Maar goed, ik oefen.
Klein hondje hoeft dus niet speciaal minder te lopen. Hmmm. Komt wel goed uit, want ik houd wel van wat grotere honden ( als ik die keuze heb ). Maar een kleinere hond is wel gemakkelijk te houden aan de lijn natuurlijk.
Bulldoggen zijn niet echt mijn soort honden. Ik hoef overigens ook geen rashond. Hond uit het asiel is mijn eerste keuze.

Misschien een oproepje plaatsen op Facebook of iemand samen met je zou willen wandelen?

Ik vraag me inderdaad ook wel af wat de klachten zijn. Heb je alleen last met lopen of bv ook van je handen? Want als dat het geval is moet je sowieso al op zoek naar een ras wat van zichzelf niet snel trekt. Verder is het doen van trainingen, zoals gehoorzaamheidstraining geen verplichting, maar wel heel erg aan te raden! Als je problemen hebt kun je het je instructeur vragen & je leert allemaal dingen die handig zijn.

Ik zou ook eens bij Ik Zoek Baas kijken (de website van de dierenbescherming). Diverse asiels hebben best leuke honden zitten :)

mvdbijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-21 07:42

Iedereen roept wel het asiel maar ik denk toch dat die ook terug houdend zullen zijn als je niet met een goed plan komt.

Mijn zus werkt in de horeca met wisselende tijden en kreeg al geen kat.

Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-21 08:00

Wat kun je wel?
Een goede uitlaatdienst is fijn, dan kan de hond even lekker zijn energie kwijt.
Voor een hond is het belangrijker om onderweg hondendingen te doen dan in hoog tempo zoveel mogelijk kilometers te maken. Hondendingen als snuffelen, even in of om een sloot rondkijken, even ergens liggen rondkijken. Zo hou je ze tevreden, alleen maar dol rondrennen krijg je geen ontspannen hond van.

Verder weg blijven van ongezonde honden / rassen, daar heb je alleen maar zorgen van en da-kosten. Zorg voor een zieke hond is intensief.

Wat zijn je mogelijkheden qua lopen/afleiding geven?

SjonnieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-21 08:49

luuntje schreef:
Ik heb een scootmobiel.
Op de voetplaat staat een kistje met een stukje tapijt erin.
Mijn Cocker Spaniel heeft geleerd om in het kistjete gaan zitten. Dan rijden we naar het uitlaatgebied.
Hij mag los en ik rij achter hem aan.

Hij kwam bij ons als pup. En het kistje is zijn veilige plek.
Hij komt keurig als ik hem fluit/roep.

Zo doet mijn buurman het ook.. ook al moet zijn hond het zonder kistje doen.
S avonds laat ik de hond uit en af en toe neem ik hem het bos mee in voor een klauterrondje.
Hij heeft een boomer.

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-21 09:15

mvdbijl schreef:
Iedereen roept wel het asiel maar ik denk toch dat die ook terug houdend zullen zijn als je niet met een goed plan komt.

Mijn zus werkt in de horeca met wisselende tijden en kreeg al geen kat.

Asiels zijn idd 'moeilijker' geworden met het plaatsen van dieren. Geen tuin of full time werken? Dan krijg je geen hond mee.
Ergens wel te begrijpen, die willen het dier een goede plek geven en niet hem binnen een aantal weken/maanden moeten terugnemen.
Maar goedbedoelende mensen vissen zo wel naast het net.

On topic: ik zou kijken naar een kleiner formaat hond, type salonhondjes. Boomer, Lhasa apso, Shi tzu of een kruising in die aard. Zijn vaak rustige hondjes die niet veel nood aan rennen hebben, zolang ze maar bij hun baas zijn.
Vriendin van me had vroeger een pekingnees, die haatte wandelen. Na een km of 2 liet die zich neerploffen en deed een perfecte imitatie van platte dweil :') . Dan wilde mevrouw gedragen worden. Die hond was nu wel extreem lui, andere exemplaren konden best wel een rondje wandelen.
Neem wel beter geen jack (of andere terrier) of chi, die staan vaak toch hoger in energie.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-21 09:32

Zijn bij ons in de buurt meer mensen die hun hond(en) uitlaten en op een scootmobiel zitten.
Wat te denken van assistentie honden.
Pas je tempo aan aan de hond.
Zorg dat je hond goed kan terugkomen.

Loopfiets voor ts zou ook een optie zijn. Maar bespreek dat met een ergotherapeut.

Mischa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-21 10:21

Bij deze vraag moet ik meteen denken aan de Basset :') grote honden op lage pootjes die liever de hele tijd met hun neus over de grond lopen dan kilometers willen maken. Maar ook binnen dit ras zal je ongetwijfeld fanatiekelingen hebben.
Zo lag mijn eerste Beagle het liefst de hele dag een beetje te luieren en is de tweede de hele dag door wel in voor een flinke wandeling.
Mijn dwergkees hoeft ook niet zo nodig afstand af te leggen, hij sjokt gewoon met mij mee, of ik nu een wandeling van 5 km maak, hem de hele dag mee heb ergens naar toe of even 5 minuten op het grasveld, hij gaat braaf mee, maar echt dat wandelen hoeft van hem niet zo.
Dus ja, het ene formaat of het andere, dat ras of een dit ras, je kan je er eigenlijk niet op vastpinnen. Dus goed bedenken wat je de hond kan bieden en wat jij verwacht van de hond en verder lekker je ogen open houden :) Er komt vast een keer een leuke hond voorbij die ideaal voor jouw situatie is :j

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-21 10:43

Toen ik in het gips zat ging ik met de scootmobiel ik weet niet of jij die ook hebt? En ik denk hoe kleiner de hond des te minder beweging hebben ze nodig.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-21 10:44

Mijn moeder kon vroeger door een ongeluk (met een paard) niet meer zo lang wandelen. Die ging toen fietsen met de hond.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-21 10:49

Fietsen kan maar dan moet het geen klein ras zijn.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-21 10:51

marleen_usar schreef:

Dat lijkt me best gevaarlijk,want als de hond opzijspringt trekt hij je toch om?

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-21 10:59

anjali schreef:
marleen_usar schreef:

Dat lijkt me best gevaarlijk,want als de hond opzijspringt trekt hij je toch om?

Onze hond liep altijd los mee met de fiets. Maar dat moet wel kunnen. Maar je kan je hond gewoon opvoeden toch? Als ik met 150 kilo Shetlander aan een los touwtje kan fietsen kan dat ook met een hond. :P

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-21 13:59

Anastasia24 schreef:
Ts, heb je een tuin? Dat scheelt al veel als de hond daar lekker in mag rond rennen. Als jij meedere keren per dag 10 minutjes gaat een blokje om zie ik het probleem niet. Eens met de auto weg en bij het water gaan zitten waar de hond wel lekker los kan, kan zwemmen en spelen met andere, misschien een rondje fietsen? Hier mogen ze alle 4 soms mee naar de weide, vinden ze fantastisch. Beetje het land beschermen tegen passerende mensen. :')

Ik had het nog nergens geschreven, maar meerdere malen 10 minuten per dag gaat hem niet worden. Ik ben al blij dat ik dat 1 maal per dag kan ..... Wel een tuintje die met wat aanpassingen ( goed hek ) natuurlijk wel voor buiten tijd kan zorgen. Bij water gaan zitten kan ook, maar zie ik me in de winter nog niet doen :+

Luuntje , een loopfiets is misschien wel een idee ! Dan kom je toch wat verder dan alleen met wandelen.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-21 14:04

Ik ben niet al te best ter been maar mijn honden krijgen toch meer dan voldoende beweging en uitdaging. Zeker toen ze ouder werden ging dat gemakkelijker. Maar mijn kleine dame is nu 15 en moet toch meer per dag er uit dan een keer 10 minuten. En zeker meer buiten. Al kun je op een heel interessante plek waar ze lekker van alles te snuffelen of te zwemmen hebben zelfs als heel slecht ter bener best een tijd buiten bezig zijn.

Maar zelfs in de periode dat ik niet kon lopen kwamen ze genoeg buiten. Met scootmobiel (op de treeplank of ernaast), aan de rolstoel met de auto en dan op een groot losloop veld stokken of ballen gooien. Er was altijd wel iets te verzinnen. Samen met in de tuin spelen,

Of in het bos van boomstam naar boomstam. En van bankje naar bankje Daar rusten en weer een stukje lopen. Dan deed ik er wel een uur over een kort stukje maar tussendoor konden ze aan de lange lijnen heerlijk snuffelen en onderzoeken, ook in de winter dik aangekleed. Voordeel van de loop rust zit manier is dat je ongemerkt je loopconditie en afstand vergroot. En je hond toch fijn lang buiten is

Het asiel heeft best wel wat ongecompliceerde oudjes zitten of honden die niet willen of kunnen wandelen en alleen aan een tuin genoeg zouden hebben. Daar zou je misschien wat kunnen vinden

Maar je moet alleen aan een hond beginnen als je die echt wilt hebben en aandacht wil geven, niet alleen om mee te wandelen zodat je niet alleen hoeft te lopen. Voor dat laatste kun je beter naar een loopmaatje op zoek gaan of een hondje van iemand die een keer met je mee mag wandelen.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-21 14:15

Als je echt maar 10min per dag kunt wandelen, en zelfs dat niet altijd red...dan denk ik niet dat dat eerlijk is naar een hond. Een tuin is fijn maar biedt niet de prikkels en beweging van een wandeling. Nu kun je stilstaand bijv. apporteerspelletjes doen, maar de honden die dat leuk vinden zijn vaak juist weer niet de honden die genoegen nemen met weinig uitdaging.

Ook kleine hondjes willen 'hond' kunnen zijn, lekker rennen, nieuwe geurtjes opsnuiven, contact met andere honden hebben. Oude honden hebben misschien minder beweging nodig maar wel vaker een poep- en plasrondje. Plus dat ze vaker gewrichtsproblemen hebben en dan is regelmatige beweging juist belangrijk.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-21 14:22

Maris schreef:
Anastasia24 schreef:
Ts, heb je een tuin? Dat scheelt al veel als de hond daar lekker in mag rond rennen. Als jij meedere keren per dag 10 minutjes gaat een blokje om zie ik het probleem niet. Eens met de auto weg en bij het water gaan zitten waar de hond wel lekker los kan, kan zwemmen en spelen met andere, misschien een rondje fietsen? Hier mogen ze alle 4 soms mee naar de weide, vinden ze fantastisch. Beetje het land beschermen tegen passerende mensen. :')

Ik had het nog nergens geschreven, maar meerdere malen 10 minuten per dag gaat hem niet worden. Ik ben al blij dat ik dat 1 maal per dag kan ..... Wel een tuintje die met wat aanpassingen ( goed hek ) natuurlijk wel voor buiten tijd kan zorgen. Bij water gaan zitten kan ook, maar zie ik me in de winter nog niet doen :+

Luuntje , een loopfiets is misschien wel een idee ! Dan kom je toch wat verder dan alleen met wandelen.

Heel eerlijk, denk ik dat het dan wel weinig wordt. Ook voor een kleine hond. Kom weleens chihuahua's tegen bijvoorbeeld die ook lekker door het bos rennen of gek doen aan het strand.

In de tuin kan leuk zijn, maar alleen is dat echt wel saai. Dan moet je toch wel iets kunnen aanbieden, spel, snuffelen.

En kan je de tuin schoonhouden? Als je hond daar een aantal keren per dag plast en behoefte doet, gaat het echt stinken.

Ik vind zelf dat een hond echt 4-5x uit moet verdeeld over de dag. Veel mensen komen daar niet aan, maar dan vervang je 2 korte loopjes door 1 lange loop.

Als 1x 10 minuten al veel is, wordt hondenschool ook te zwaar.

Wat denk je van een kat? Wij hebben altijd HTK katers en poezen en nu ook een main coon poes. Meestal denken onze katten dat ze ook hondjes zijn. Luisteren naar hun naam, kennen een trucje, liggen lekker bij je.
Tuin hadden we bij vorige huis goed afgezet en konden ze nooit uit. Met wat klim en speel spullen vermaken ze zich al snel goed.

Zitten er genoeg in het asiel die bijv niet bij andere katten en of honden kunnen en een baajs evoor zich alleen zoeken.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-21 14:23

Maris schreef:

Heb je er zelf over nagedacht hoe de hond uitgelaten gaat worden dan?
Ik vind het heel rot om te zeggen, maar op deze manier kun je echt geen hond houden.
Tenzij je dus dagelijks voor een uitlaatservice zorgt en buren etc die meerdere keren een wandeling gaan maken.

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-21 14:38

Als je niet meerdere malen 10 minuten naar buiten kan, is een rolstoel dan geen optie?

Ik ben rolstoelgebruiker en mijn labrador kan ik prima vanuit de rolstoel uitlaten.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-21 14:44

Maris schreef:
Anastasia24 schreef:

Ik zou dan idd geen hond nemen. Een hond moet ook meer zien dan een stukje rond het huis. Zijn genoeg honden die niet in de tuin willen poepen, dus dan moet je sowieso meerdere keren uit.
Misschien kun je op een hondje gaan passen? Bijvoorbeeld een hondje dat niet lang alleen kan zijn en dat mensen die dan af en toe naar je toe brengen.

jojoleinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-21 14:54

Misschien heel gek gedacht maar is een kat geen optie? <<) Ook daar kun je buiten mee wandelen als je ze daarop traint. Je hebt van die wandelwagens waar je ze in kunt doen of in een rugzak/zelf lopen. Ze hoeven niet perse mee wandelen dus als je een dag niet kan is het ook geen drama.
Zelf loop ik met 2 katten en als ze even niet meer willen open mogen ze in/op mijn rugzak (er zijn ook wandelwagens). Is dat dan geen handigere oplossing dan een hond die, zoals hierboven benoemd, naar buiten mòèt. Het is alsnog heel gezellig!

Afbeelding