Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
senna21 schreef:Het lijkt mij geen goed plan, om meerdere redenen. De belangrijkste:
Een kat kan wel 15 of 20 jaar worden. Blijf jij al die tijd voor de kat zorgen? Een kat op een boerderij is wel wat anders dan een kat ergens in een schuurtje.
En wat als er jonge hazen, vogels etc. in de buurt zijn? Je hebt geen garantie dat de kat de muizenplaag kan oplossen. Dat heeft meer met de manier van opslag te maken.
The_Cat schreef:Ik zou vooral niet vergeten met die eigenaar van de weide te spreken. Als jij dit kat daar haalt, vooral als ze halfwild gaat zijn, wat gaat er dan gebeuren? Ze moet terug gevangen kunnen worden. En ja kan nu wel zeggen, ik ga hier zeker nog niet weg voor de komende x jaar, but sometimes life happens. Zeker spreken met de persoon waar de weide van is, voor die opgezadeld zit met een kat die hij niet wil
Art_Ificious schreef:The_Cat schreef:Ik zou vooral niet vergeten met die eigenaar van de weide te spreken. Als jij dit kat daar haalt, vooral als ze halfwild gaat zijn, wat gaat er dan gebeuren? Ze moet terug gevangen kunnen worden. En ja kan nu wel zeggen, ik ga hier zeker nog niet weg voor de komende x jaar, but sometimes life happens. Zeker spreken met de persoon waar de weide van is, voor die opgezadeld zit met een kat die hij niet wil
Nou met katten heeft zij totaal geen probleem. Ze heeft er thuis ook lopen die niet van haar zijn. En met de kat die nu ook regelmatig op de weides zit vind ze ook totaal niet erg. Alleen maar leuk voor de muizen zegt ze, ze grapt wel eens dat die ook moet leren om ratten te vangen
En die hier soms zit is ook ene die niet naar je toe komt en het liefst zo snel mogelijk wegloopt als je probeert haar te benaderen.
_Tarzan schreef:Ik lees even mee. Ik heb ook elk voor en najaar een rattenplaag waar ik niet vrolijk van word! Ben serieus 'nt denken om er een kat neer te zetten
Stomme vraag misschien, maar als je op een weide een kat zet, kun je er dan niet beter 2 nemen zodat ze wel elkaar hebben? (Vraag die ik oprecht stel voor mijzelf en niet als aanval op TS)
_Tarzan schreef:Ik lees even mee. Ik heb ook elk voor en najaar een rattenplaag waar ik niet vrolijk van word! Ben serieus 'nt denken om er een kat neer te zetten
Stomme vraag misschien, maar als je op een weide een kat zet, kun je er dan niet beter 2 nemen zodat ze wel elkaar hebben? (Vraag die ik oprecht stel voor mijzelf en niet als aanval op TS)
herr_balou schreef:_Tarzan schreef:Ik lees even mee. Ik heb ook elk voor en najaar een rattenplaag waar ik niet vrolijk van word! Ben serieus 'nt denken om er een kat neer te zetten
Verwilderde katten leven niet samen, zover ik weet. Dus voor de kat lijkt het me niet van belang.
tamary schreef:cissy schreef:Alleen gaas tegen de wand gaat niet werken daar klimmen ze gewoon in en over. Bovenkant dicht moet dan ook.
Link die jij plaatst heeft het over draadkooien voor een veilige wenplek. Hoe groot zijn die en hoe zijn ze ingericht?
herr_balou schreef:_Tarzan schreef:Ik lees even mee. Ik heb ook elk voor en najaar een rattenplaag waar ik niet vrolijk van word! Ben serieus 'nt denken om er een kat neer te zetten
Verwilderde katten leven niet samen, zover ik weet. Dus voor de kat lijkt het me niet van belang.
pillow schreef:Het beste een lapjespoes, dat zijn de beste muizenvangers.