Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Flux schreef:Gewone Jumbo Houtkorrels. Heerlijk eenvoudig en weg te gooien in de groene biobak!
pmarena schreef:Na jaren allerlei kattenbakvullingen gebruikt te hebben en vooral fan te zijn geweest van de 6x klontvormende die in veel supermarkten wel te vinden zijn (deze is echt vanwege het vormen van stevigere klonten echt de meerprijs waard vergeleken met de 2x of 4x klontvormende variant) zijn we vorig jaar overgestapt op de PeeWee houtkorrels met bijbehorende bak.
Deze bevalt echt super. Waar je met grit toch steeds best veel uitloop van korreltjes blijft houden, hebben we met de PeeWee geen last daarvan want dat zijn grote houtkorrels, die blijven dus niet aan de pootjes hangen want daar zijn ze te groot / zwaar voor
Door de speciale bakken met een dubbele bodem met gaatjes, krijg je het effect dat korrels waarop gepiest wordt, uit elkaar vallen tot zaagsel. En dat zaagsel valt door de gaatjes naar beneden, onderin de bak.
Drollen blijven gewoon bovenin de bak liggen (waar de katten ze een beetje kunnen begraven tussen de houtkorrels) en kun je er gewoon uitscheppen.
Maar doordat het zaagsel onderin valt en door het materiaal van de korrels, zit je niet met die vieze kattenzeiklucht. En dus ook geen uitloop van korrels![]()
De korrels zijn duur, maar werken wel heel economisch vind ik, gaat super lang mee en dan is het op de lange duur helemaal niet zo duur juist.
ryukapple schreef:Flux schreef:Gewone Jumbo Houtkorrels. Heerlijk eenvoudig en weg te gooien in de groene biobak!
Dit mag dus niet honden en kattenpoep (in iedergeval in nederland) mag niet in de groenbak ivm bepaalde bacteriën. Zelf vind ik houtkorrels ook niet fijn werken en mijn katten hebben er een hekel aan. Dat laatste hoor ik heel vaak dus altijd even goed opletten als je wisseld naar houtkorrels
Memories schreef:Ik lees ook even mee. De Biokat korrels die hier veel aangeraden worden ben ik zelf absoluut niet tevreden over. Het vormt slecht klonten waardoor de plasjes helemaal uit elkaar vallen in de bak en ik hem alsnog vaak in z'n geheel moet leegkiepen. Anders blijft er echt zo'n vieze kattenpies geur hangen en gaan m'n katten er ook niet meer van harte op. Ook absorbeert het de geur niet al schep ik 2x per dag de bak uit, maar ik durf nog niet goed te zeggen of dat echt aan dit grit ligt of aan het dieet van m'n katten.
En de groene versie (de classic fresh) daar zit me toch een heftige parfumlucht aan, mijn hemelIk hou er normaal wel van als dingen lekker fris ruiken maar dit is echt geen fijne geur, mijn katten gaan er zelf gewoon helemaal naar stinken (de parfumlucht hangt letterlijk in hun vacht) en ik kan me niet voorstellen dat zij het zelf nou zo prettig vinden ivm gevoeliger voor geur dan mensen.
Peewee korrels zijn idd ook nog wel interessant maar dat is echt hit or miss met of de kat die grove korrels accepteert of niet, veel katten vinden het heel onprettig.
pmarena schreef:Wat je ook kiest: Het moet ook bij je passen
Die silicia korrels vond ik super klinken maar hier liep de pis er deels gewoon doorheen en werd helemaal niet opgenomen, stinken die rommel, bah.....
De houtkorrels moesten ze even aan wennen, maar nu weten ze niet beter meer
Dagahra schreef:
Snadrem schreef:Ik ben juist fan van silica korrels, van die glasachtige kristalletjes. Ik doe met 1 kat ongeveer een maand met 1 zak, drolletjes kan je er makkelijk uitscheppen zonder dat er grit mee komt en die spoel ik gewoon door de wc. Geen last van geurtjes hier en qua prijs vind ik het erg vriendelijk!
Met klontvormend kattengrit was mijn ervaring dat er vaak nat stof aan de pootjes van m'n kat bleef hangen en gingen haar pootjes ook stinken omdat ze zoveel er in graaft. Peewee korrels ook een tijdje gehad met bijhorende bak maar daardoor had ik vaak veel stoffige pootjes op de vloer.
Ik hou het bij de silica!
Ladygiroc schreef:Snadrem schreef:Ik ben juist fan van silica korrels, van die glasachtige kristalletjes. Ik doe met 1 kat ongeveer een maand met 1 zak, drolletjes kan je er makkelijk uitscheppen zonder dat er grit mee komt en die spoel ik gewoon door de wc. Geen last van geurtjes hier en qua prijs vind ik het erg vriendelijk!
Met klontvormend kattengrit was mijn ervaring dat er vaak nat stof aan de pootjes van m'n kat bleef hangen en gingen haar pootjes ook stinken omdat ze zoveel er in graaft. Peewee korrels ook een tijdje gehad met bijhorende bak maar daardoor had ik vaak veel stoffige pootjes op de vloer.
Ik hou het bij de silica!
En de plasplekjes? Hoe haal je die eruit?
maralyn schreef:Dagahra schreef:
Dit is de enige waar ik blij van word ook qua geur!!
Qua uitloop heb ik een andere oplossing bedacht.
Ik heb grote bakken met twee halve deksels gekocht bij de action voor 7.95 per bak![]()
Het was een experiment. Geslaagd experiment.
Het is groter, katten verkiezen ze boven de kleine normale kattenbakken en een stuk minder uitloop!