Klachten van de nieuwe buren over mijn blaffende teckel...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Summerdreams

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 16:13

Kan je niet praten via je camera? Wij hadden zo'n babyfoon met camera en toen de kat lekker in de wieg ging liggen toen wij er niet waren, zei ik haar naam :') ze voelde zich super betrapt :')
Maar ook om gerust te stellen zou dit misschien kunnen werken?

nuscaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 16:39

Op welke manier maak je de hond moe. Lichamelijk moe maken zullen ze steeds sneller van herstellen en meer van nodig hebben. Mentaal moe maken kan heel weinig tijd kosten maar een hele dag werken.

Ter vergelijking, gister heb ik en meerdere wandelingen met spelen erbij gedaan en in de avond getraind op appel. Is ze op zich wel rustig maar niet echt moe erna.
Vanochtend om 10 uur wezen sporen, spoortje liep ze in 3 a 4 minuten. Ze is nu nog aan het bijkomen ervan. Net even gauw eruit geweest voor plas/poeprondje. Waar ze normaal wil spelen en doen is ze nu blij om weer terug te gaan om verder te slapen.

Mandarijn12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-21 13:21

troi schreef:
Poe, als je mijn buurvrouw was zou ik er stapelgek van worden. Je kan je buren echt geen uren geblaf aandoen..

Ik hoop dat m'n bericht niet impliceert dat ik niet van plan ben om er iets aan te doen...

Sannert schreef:
Deze heb ik ooit zelf als tip gekregen, zet de radio aan als je weggaat. Dan is het niet compleet stil/geluiden van buiten horen ze niet/minder goed mochten ze daar op reageren.

Hij raakt zo in een bubbel, dat hoort ie niet meer. Maar het helpt inderdaad tegen omgevingsgeluiden, hij slaat minder snel aan.

Voor nu wilde ik een bunker bouwen, 10 cm dik, geïsoleerd, ombouw om de ren heen. Wel met zuurstof uiteraard, helemaal uitgetekend. Blijkt toch een flink klusje te zijn. Ik bedoel: als iemand een muziekstudio kan bouwen waarbij buren het gedrum niet horen, moet ik vast iets kunnen maken wat geblaf tegenhoudt.

Dus ik googlen op mogelijkheden, kwam ik een ultrasoonantiblafding tegen met best goede recensies. Aangezien dat makkelijker is dan een bunker bouwen, ga ik die eerst eens uitproberen. 6 september moet ik weer werken, dus ik heb nog even. Als dat ding niet werkt, kan ik volgende week aan de klus haha.

Amandavd

Re: Klachten van de nieuwe buren over mijn blaffende teckel...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 13:25

Zoals een andere bokker al aanhaalde, verlatingsangst bestaat in vele vormen. Een andere bokker haalde Nina van Tilbeurgh al aan, zij heeft laatst een post geschreven op facebook over verlatingsangst en zijn vele vormen. Ik raad haar echt aan maar net zo goed Danielle van Paws in Touch. Ik zou je toch eens wat verdiepen daarin, al is het maar om er zelf wijzer van te worden.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 13:27

Mandarijn12 schreef:
Hij raakt zo in een bubbel, dat hoort ie niet meer. Maar het helpt inderdaad tegen omgevingsgeluiden, hij slaat minder snel aan.

Voor nu wilde ik een bunker bouwen, 10 cm dik, geïsoleerd, ombouw om de ren heen. Wel met zuurstof uiteraard, helemaal uitgetekend. Blijkt toch een flink klusje te zijn. Ik bedoel: als iemand een muziekstudio kan bouwen waarbij buren het gedrum niet horen, moet ik vast iets kunnen maken wat geblaf tegenhoudt.

Dus ik googlen op mogelijkheden, kwam ik een ultrasoonantiblafding tegen met best goede recensies. Aangezien dat makkelijker is dan een bunker bouwen, ga ik die eerst eens uitproberen. 6 september moet ik weer werken, dus ik heb nog even. Als dat ding niet werkt, kan ik volgende week aan de klus haha.

Dit is allemaal leuk en aardig maar je snapt zelf ook wel dat dit symptoombestrijding is en geen oplossing he? Het blaffen heeft een oorzaak, die moet je aanpakken want ook je hond wordt hier doodongelukkig van.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 13:34

Sinds ik ben verhuisd heeft mijn hond ook verlatingsangst ontwikkeld, vanalles geprobeerd maar hij is ook te slim hij trapt nergens in (praten via webcam, huis via andere weg verlaten etc). Nu regel ik altijd oppas als ik langer dan 2 uur weg moet, gelukkig werkt mijn man regelmatig thuis en ik 4 dagen per week. Dit is dus vanaf zijn 7e, hij is nu 12...

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-21 14:37

Die ultrasone blafband zou ik achterwege laten, want daar straf je de andere hond ook mee al doet ie niks.

Een hond die niet ophoudt met blaffen tot je thuis bent mag je gerust de stempel verlatingsangst geven. Je hond voelt zich dus angstig wanneer je weg bent.
Dat die angst contextueel is en niet overal is heel gunstig. Dat betekent dus dat je in die nieuwe context, nieuwe patronen zult moeten ontwikkelen die geen angst in de hand werken. En dan ben je klaar.

Ken de triggers van je hond: is het de schoenen aantrekken? De sleutels pakken? Jas aan? Naar de deur lopen? Stel het begint bij je schoenen. Daar bouwt de hond al spanning op, begint misschien contact met je te zoeken (hoopt wellicht op een wandeling) of je wordt vanuit de hoek nauwlettend in de gaten gehouden. Dan ga je dus 10x, 100x of 1000x je schoenen aantrekken om iets compleets anders te gaan doen (op de bank zitten. stofzuigen).
Zo wordt de associatie van schoenen = weggaan of schoenen = wandelen (en vervolgens alleen gelaten worden als de hond helemaal op jou gefocust is en hoog in energie) weggenomen. Dit spelletje herhaal je / breid je uit met alle triggers totdat je gewoon de deur in en uit kunt lopen zonder dat de honden überhaupt naar je kijken of spanning opbouwen.

Ikzelf strooi ook altijd brokjes voor ik de deur uit ga. Zie ik dat mijn hond van plan is mee te gaan dan ga ik dus nog extra dingen tussendoor doen totdat ze zich met de brokjes bezighoudt ipv mij. Maar je kunt ook kiezen voor een kong vullen met iets lekkers, een voerbal, snacksnake of andere speeltjes die hiervoor ontworpen zijn.

Je hebt een camera dus je kunt de honden mooi observeren. Zorg dat je altijd terug de deur inloopt als ze rustig zijn. Het liefst wil je onrustig gedrag voor zijn. Maar ben je een keer te laat wacht dan of de rust terug keert voor 3 seconden.
Ik raad ook aan bij binnenkomst weinig aandacht aan ze te besteden. Het is normaal. no biggie dat jij even weggaat en terug komt. Een hoi en een aaitje is echt genoeg. Als de rust teruggekeerd is, is er altijd nog tijd voor een uitgebreide kroelsessie.

Je idee lijkt nu gefocust te zijn op geluid tegengaan, wat ik begrijp met buren. Echter vergeet je hierbij wel je hond. Want die voelt zich nog steeds even angstig, zo niet angstiger. Elke keer dat je weggaat en het een onprettige ervaring is, wordt het moeilijker om het gewenste gedrag aan te leren. En dat is wat er bedoelt wordt met aanleren 'als een pup'. Die laat je ook niet zomaar 4 uur alleen. Je leert hem stapsgewijs de vaardigheden om op zichzelf thuis te kunnen blijven en dat begint bij bovenstaande desensibilisatie en als je zover bent begin je met minuten buiten de deur blijven.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-21 07:23

Ik heb veel teckels in de opvang gehad en blaffen hoort echt bij een teckel. Het is moeilijk om ze dat af te leren.

Vleddertje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-21 08:10

Zoals hierboven beschreven ga werken aan de oorzaak..daar heb je op termijn veel meer plezier van dan symptoombestrijding..

Want idd een antiblafband ( ultrasoon) is erg gemeen als er 2 dieren zijn...( bij 1 zou ik er overigens ook niet voor kiezen)
Ultrasoon wordt je andere teckel ook gestraft voor zijn geblaf...

StellaMay

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-21 14:24

marleen_usar schreef:
Ik heb veel teckels in de opvang gehad en blaffen hoort echt bij een teckel. Het is moeilijk om ze dat af te leren.

Ja, en dat verschilt dus ook weer in wát voor teckel. De ruwharen staan er om bekend een grotere mond te hebben, wat moeilijker af te leren is, maar ik heb een langhaartje en die blaft lang zo veel niet. Nou ligt het er ook wel aan dat ik dat vanaf het begin de kop in heb gedrukt. Geen keffer aan mijn lijn. :+

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-21 14:30

marleen_usar schreef:

Moeilijk. Maar niet onmogelijk. Onze ruwhaar blaft namelijk niet wanneer wij weg zijn :).

Mandarijn12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-21 13:43

Ik heb een apparaat gekocht die ultrasoon geluid uitzend zeg maar. Niet als halsband maar een doosje. Na 1x blaffen was het probleem opgelost :+

De teckel keek op (zag ik op de camera), keek echt zo van: "ooooo je wil dat ik stil ben? Zeg dat dan!" Gaat languit liggen in coma, tot ik thuis ben. Dat gaat al een week zo. Als ik thuis ben staat ie gewoon uit.

Teckel 2 blafte overigens rustig mee met teckel 1 als ik wegging, dus de een werd niet 'gestraft' door niks te doen. Was wel even een risicootje inderdaad.

Maar waar ze voorheen vaak alert waren als ik weg was, liggen ze nu gestrekt in coma :+ Volgens mij was dit een goede move.

Buurvrouw: "heb je die honden nog?"

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-21 18:34

Mandarijn12 schreef:
Ik heb een apparaat gekocht die ultrasoon geluid uitzend zeg maar. Niet als halsband maar een doosje. Na 1x blaffen was het probleem opgelost :+

De teckel keek op (zag ik op de camera), keek echt zo van: "ooooo je wil dat ik stil ben? Zeg dat dan!" Gaat languit liggen in coma, tot ik thuis ben. Dat gaat al een week zo. Als ik thuis ben staat ie gewoon uit.

Teckel 2 blafte overigens rustig mee met teckel 1 als ik wegging, dus de een werd niet 'gestraft' door niks te doen. Was wel even een risicootje inderdaad.

Maar waar ze voorheen vaak alert waren als ik weg was, liggen ze nu gestrekt in coma :+ Volgens mij was dit een goede move.

Dat is fijn! Fijn ook dat ze gaan liggen slapen, dat is dan ook wat je wil.

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-21 17:57

Mandarijn12 schreef:

Haha en zo zie je maar weer dat honden zelf niet 'volgens het boekje' leven.
Fijn dat het zo opgelost is!

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-21 18:00

Oh zo'n apparaatje zouden mijn Jacks ook kunnen gebruiken :)
Fijn dat het werkt

Mandarijn12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-21 18:11

mag

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-21 18:24

Is dat hetzelfde als deze? Scheelt nogal veel
€ 22,67 26% Off | Bark Control Apparaat Anti-Bark Dog Training Apparatuur Anti-Blaffen Apparaat Voor Hond Indoor Outdoor Hot Dog Supplies hond Trainingen
https://a.aliexpress.com/_ve6j26

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 07:29

Hoeveel halsbanden zitten er bij?

Mandarijn12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-21 07:58

mag schreef:
Is dat hetzelfde als deze? Scheelt nogal veel
€ 22,67 26% Off | Bark Control Apparaat Anti-Bark Dog Training Apparatuur Anti-Blaffen Apparaat Voor Hond Indoor Outdoor Hot Dog Supplies hond Trainingen
https://a.aliexpress.com/_ve6j26

Yes, alleen zo lang kon ik niet wachten :D

Mandarijn12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-21 07:58

marleen_usar schreef:
Hoeveel halsbanden zitten er bij?

Mandarijn12 schreef:
Ik heb een apparaat gekocht die ultrasoon geluid uitzend zeg maar. Niet als halsband maar een doosje.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 09:55

Oh oke ja ze hebt ze ook met een halsband er bij vandaar.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 10:04

Vooral in gesprek blijven met je buren wat je allemaal doet... en hopen dat het gaat helpen.
Ik heb bovenburen bij wie de hondjes altijd als ze weg zijn regelmatig blaffen. Gelukkig heb ik dus zelf ook honden die nogal wat lawaai kunnen maken als ik ze ga uitlaten :P dus ik heb zoiets van blij dat zij boven me wonen.

Maar als ik een persoon was die zelf geen hond(en) had denk ik dat ik een stuk minder coulant was...

Maar laat je buren dus weten wat je allemaal doet etc. denk dat dat voor hun erg fijn is.

Mandarijn12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-21 10:52

VanHuisUit schreef:
Vooral in gesprek blijven met je buren wat je allemaal doet... en hopen dat het gaat helpen.
Ik heb bovenburen bij wie de hondjes altijd als ze weg zijn regelmatig blaffen. Gelukkig heb ik dus zelf ook honden die nogal wat lawaai kunnen maken als ik ze ga uitlaten :P dus ik heb zoiets van blij dat zij boven me wonen.

Maar als ik een persoon was die zelf geen hond(en) had denk ik dat ik een stuk minder coulant was...

Maar laat je buren dus weten wat je allemaal doet etc. denk dat dat voor hun erg fijn is.

Uiteraard! Maar ze zijn erg blij nu ;-)