Vlooien na stronghold pipet??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Luca03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-21 11:53

Nou even een update
Ik heb Noega vanmorgen nog eens helemaal uitgekamd en geen vlo meer gevonden :? . Hij heeft in samenspraak met de dierenarts toch nog een credelio tablet gehad en we hebben heel het huis gestofzuigd en behandelt met omgevingsspray.
Ook onze hond en andere kat nog eens gecontroleerd maar daar heb ik ook echt niks gevonden.

De dierenarts vond het heel vreemd want ze hebben dit nog nooit meegemaakt met de stronghold plus pipetjes, ze zijn hier altijd heel tevreden van.

Vanaf oktober blijven de katten binnen en volgend voorjaar toch maar weer een seresto band :D

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 15:06

Ik gebruikte ook ooit Seresto maar ook die werkte niet, ik heb toen mijn geld terug gehad.

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 16:17

marleen_usar schreef:
Ik gebruikte ook ooit Seresto maar ook die werkte niet, ik heb toen mijn geld terug gehad.

Van Seresto zijn er ook gigantisch veel "nepperds" in omloop , zelfs laatst nog bij een dierenwinkel

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Vlooien na stronghold pipet??

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 16:20

De echte Seresto werkt als een trein!

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 16:54

Nee hier bij 2 honden niet bij de 3e wel.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 17:46

Hier werkte seresto ook niet bij 2 katten en de hond..man man. ik had er stress van!

Druppels ook niet.. beetje huis op zijn kop gehad, meerdere keren.. dagelijks zeker 5-6 x gezogen maar de tabletjes van de DA laarzen de klus. Daar ga ik dus voorlopig mee door. Poppen van vlooien kunnen wel 1,5 jaar blijven leven. Zolang zal ik dus de tabletjes geven!

different1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 18:08

Seresto band werkte hier ook absoluut niet bij een half langharige chihuahua.
De moeder, kort haar, heeft nooit vlooien maar de half langhaar krabt zich helemaal kaal.
Allerlei pipetten en spuitbussen geprobeerd, 100en euro's lichter, de o zo befaamde seresto band maar niks hielp.
Nu geven we een vlo kill tabletje, dat is het enige wat werkt hier.

Freekieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 19:02

Ik heb vandaag hier gewassen met shampoo van beaphar hopelijk werkt dat..

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 19:06

1 vlo op het dier = 99 in de omgeving. Dus die moet je ook rigoreus aanpakken.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 19:07

Freekieee schreef:

Dat helpt alleen voor de vlooien op dat moment op je dier. Maar die op je dier is maar 10% van wat er in je huis zit.. dus in notime zullen die weer op je dier springen.
Die tabletjes doden elke vlo die bijt. Ze krijgen niet de kans om zich voort te planten.

Ook wij hebben alle plinten ingespoten met omgevingspray. Meerdere keren. Met 3 weken.. ja echt toen pas waren wij er vanaf.

Je loopt de eitjes aan je sokken mee door je huis etc.. je stapt in bed nou ja.. je begrijpt het.

Wij waren echt 300 armer.. eerst de verkeerde dingen gekocht helaas.

Oh en... ze zaten dus ook in en om onze container.. want daar leegde ik de zakloze dyson -O-

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 19:41

Hebben jullie de seresto band dan wel strak genoeg zitten?
Als hij er maar los omheen zit zal hij niet werken.
Hij moet contact maken met de huid.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 19:54

Ja hij zat strak genoeg, dwijlen met schoonmaakazijn werkt ook goed.En die diatomeeenaarde kan je ook in kieren en zo strooien.

Freekieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 20:01

IMJ schreef:
Freekieee schreef:

Dat helpt alleen voor de vlooien op dat moment op je dier. Maar die op je dier is maar 10% van wat er in je huis zit.. dus in notime zullen die weer op je dier springen.
Die tabletjes doden elke vlo die bijt. Ze krijgen niet de kans om zich voort te planten.

Ook wij hebben alle plinten ingespoten met omgevingspray. Meerdere keren. Met 3 weken.. ja echt toen pas waren wij er vanaf.

Je loopt de eitjes aan je sokken mee door je huis etc.. je stapt in bed nou ja.. je begrijpt het.

Wij waren echt 300 armer.. eerst de verkeerde dingen gekocht helaas.

Oh en... ze zaten dus ook in en om onze container.. want daar leegde ik de zakloze dyson -O-

Ja heb voor de rest alles ingespoten met omgevingspray. Is dat dan ook niet genoeg ?? Of dat wel?

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 20:32

Ik hoop het!
Hier was dat niet het geval!

Azijn werkt ook niet. Ik heb mijn hond zijn vacht ingesopt met pure natuurazijn. Hij heeft een uur stinkend door het huis gelopen. Ik spoelde er daarna wel wat vlooien uit naar die waren niet dood! Zijn vacht was overigens wel zijde zacht daarna.

Freekieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 20:41

IMJ schreef:
Ik hoop het!
Hier was dat niet het geval!

Azijn werkt ook niet. Ik heb mijn hond zijn vacht ingesopt met pure natuurazijn. Hij heeft een uur stinkend door het huis gelopen. Ik spoelde er daarna wel wat vlooien uit naar die waren niet dood! Zijn vacht was overigens wel zijde zacht daarna.

Ik ga het xien! En anders dan nog maar een tablet. Heb nog genoeg spray.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 21:07

Succes! Wat een gezeik met die vlooien hè!

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 21:11

Ik zweer ook echt bij deatomeenaarde.
Niet dweilen. Strooien en laten zitten.

Hier werkt seresto gelukkig wel.
Voor de katten heb ik een simpele vlooienband. En afkloppen. Door regelmatig het huis te behandelen, hebben wij nog geen vlooien gehad. Tenminste, niet merkbaar.
En ze vreten mij als eerste op. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 21:33

Onze katten hebben ook vlooien gehad. Helaas meegekregen als kitten van uit het nest. Met Stronghold steeds behandeld maar kwamen er moeilijk van af. Pas nadat we verhuisd zijn zijn we er van af. Toeval?

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 21:33

Klopt die aarde werkt echt super.

Luca03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-21 22:22

Onze hond heeft ook een serestoband om en die had niks van vlooien dus die werkt alleszins goed. De katten hebben beide in het verleden al een serestoband gehad en die werkte bij hun allebei ook goed. Enkel kreeg Lowie (de niet-vlooienbal :D ) er een vreemde vachtstructuur en witte haren van, dus die houden we sowieso op pipetjes.

Bij deze een foto van kat in kwestie :Y) Afbeelding

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 22:28

Ahhhh ik zie het al.

Een knap lekkere kat! Daar zou ik als vlo toch ook mijn tanden in zetten.
Hij is gewoon te "lekker".

Nee grapje!!

Maar lastig is het zeker!
Hier zie ik het ook! De meest witte is het meeste de Sjaak. Of het aan haar vacht ligt. Ik weet het niet. Maar de andere twee, een tabby en een rooie, nergens last van.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 21:27

Volgens ons is een paard het beste anti-vlooienmiddel. Herkennen jullie dit ook:
Zolang wij thuis paarden op stal hadden, was er nooit een vlo te bekennen bij onze katten en hond(en).
Zodra het laatste paard weg was, moesten we ineens vlooienmiddel gebruiken.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 21:51

Renske_W schreef:
Hebben jullie de seresto band dan wel strak genoeg zitten?
Als hij er maar los omheen zit zal hij niet werken.
Hij moet contact maken met de huid.

Dit dus.

Mijn poedel draagt ook een seresto band. Wandelt regelmatig door hoog gras en nog nooit een vlo of teek gehad sinds die bandjes.
En die vacht is dikker dan dat van een halflangharige chihuahua.

Wel werkt seresto 6 maanden. Dus zeker zien dat je ze tijdig een nieuwe om doet.

Ons naakthondje draagt geen band, maar goed die is naakt en wordt elke week gedouched, gescrubd en ingesmeerd voor de huid.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 22:47

Onze doodle had 'm echt op de huid. De katers ook. Maar ze gingen niet dood.. niet genoeg iig. Na 3 weken opgegeven en door met de tabletten. Na 6 uur lagen er meerdere dooie vlooien om hem heen.

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 22:56

Resistentie is nagenoeg een verzonnen verhaal!
Wat mensen vergeten of gewoon niet weten is dat vlooien eitjes tot wel een half jaar in huis kunnen liggen voordat de omstandigheden zo perfect zijn dat de eitjes uit komen.
Wij hebben een winkel, met meerdere verschillende merken en adviseren elke klant om bij een flinke besmetting vooral niet te denken dat je er na 2 weken vanaf bent.
30% van de vlooienplaag zit op het dier, 70% zit in huis.
En je hebt wel tot min 8 weken nodig om de plaag volledig de baas te zijn.

Als je je dier nu zou behandelen, vervolgens in een steriele ruimte zou zetten, dan vind je 24 uur later allemaal dode vlooien. Er is een aantal jaar geleden een onafhankelijk onderzoek in Utrecht geweest, en daar bleek vrijwel geen resistentie te zijn tegen vlooienmiddelen.
Zelf zou ik nog eerder voor een seresto band gaan, dan pillen ín je hond te stoppen waarbij het gif maanden door het lichaam gaat en een deel opgeslagen wordt door de lever.

En vooral vol houden.
2 jaar terug ben ik vergeten mijn honden een pippet te geven (daarom nu een band) en enkele weken later hadden we feest.
Ik heb elke dag intensief stof gezogen, elke week alle kiertjes in huis behandeld en elke dag mijn honden gekamt.
Wat mooi was om te zien (en gewoon goor haha) was dat de vlooien die ik vond op de honden steeds kleiner waren. Zo wist ik dat we het juiste spoor qua aanpak hadden.
Na 2 maanden waren we er volledig vanaf.