Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
sandorra schreef:Ik ga mee met de eerdere mensen die zeiden dat het een katertje is….. ben benieuwd wat de dierenarts er van zecht als je voor de inenting heen gaat…. Is het de planning om haar/ hem ook te chippen ?
Vjestagirl schreef:Nog één update: het monster is volledig los gekomen, en maakt sinds een paar dagen de woonkamer flink onveilig. Toen eenmaal bleek dat er hier geen honden zijn die je opeten was het goed. Vooral het hengel-met-vis speeltje moet het ontgelden, zo flink dat ik er nog vier heb gehaald; twee zijn nu een los visje om mee te kunnen slepen naar de aquariumkast, twee liggen er te wachten op het onvermijdelijke moment dat nummer één gesloopt is. Het enige wat nog echt spannend is, zijn mensen die op je af lopen, je weet immers nooit of die je gaan vangen, en dan kun je je maar beter even onder de bank verstoppen.
De twee grote jongens hier in huis zijn nog steeds niet helemaal overtuigd van de noodzaak van het frummel, maar ze negeren meer dan dat ze er iets op uit doen.
Al met al een succesverhaal. Bedankt voor all tips die ik hier gekregen heb!
7ofhearts schreef:En wat is een bang kitten?
Het lijkt me niet meer dan logisch dat dit kitten angstig is na haar spannende ervaringen.
Andere mensen, andere omgeving, andere dieren.......
En geen tijd om even te wennen.
Probeer de kitten een fijne ruimte te geven.
Desnoods de slaapkamer.
Als je het de kinderen goed uitlegt waarom ze daar even niet spontaan binnen kunnen komen ( omdat daar een klein bang poesje zit die erg moet wennen ) lijkt het mij dat ze dat heus wel snappen.
Een bange kat heeft tijd, geborgenheid en gepaste aandacht nodig.
Het van hot naar haar verhuizen is nooit goed.
Hoe zekerder de poes zich uiteindelijk voelt hoe makkelijker de introductie naar nieuwe dingen/ dieren.