Welke gedragstherapeut voor hond?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-21 19:02

Ik heb je een pb gestuurd en de quote verkloot.

_Cathalijne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-21 19:04

Zucchero schreef:
Helma Polman van Dogwise "Home - De website van DogWise!" https://www.dogwise.nl

Helma kan ik ook aanraden. Train met inmiddels 2 honden bij dogwise. Zeer fijne en bekwame trainster!! Veel geduld, geen quick fixes. met veel respect voor de hond om samen met de eigenaar tot een oplossing te komen (maw, wat is het karakter van de hond, wat is het doel van de eigenaar, en hoe kunnen we samen dit doel bereiken).

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-21 19:21

Ceetje_bokt schreef:
Ik heb je een pb gestuurd en de quote verkloot.

Ik zag het, dank je wel!

_Cathalijne schreef:
Zucchero schreef:
Helma Polman van Dogwise "Home - De website van DogWise!" https://www.dogwise.nl

Helma kan ik ook aanraden. Train met inmiddels 2 honden bij dogwise. Zeer fijne en bekwame trainster!! Veel geduld, geen quick fixes. met veel respect voor de hond om samen met de eigenaar tot een oplossing te komen (maw, wat is het karakter van de hond, wat is het doel van de eigenaar, en hoe kunnen we samen dit doel bereiken).

Dank je wel!
Ik laat mijn vriendin alles lezen, alle ervaringen, aan- en afraders.

Michelle_

Re: Welke gedragstherapeut voor hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-21 19:30

Ik heb ook twee privé consulten en een roedelopname gehad bij anniek winters.
Probleem is niet opgelost (angst) maar zeker een hele grote stap in de goede richting gezet! Ik ben erg blij dat we dit gedaan hebben.

Wij zijn 4 jaar geleden begonnen volgens een positief gedrag belonen en slecht gedrag negeren methode ( Martin gaus school ) maar dat werkte voor onze hond absoluut niet.

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-21 19:45

Michelle_ schreef:
Probleem is niet opgelost (angst) maar zeker een hele grote stap in de goede richting gezet! Ik ben erg blij dat we dit gedaan hebben.

Wij zijn 4 jaar geleden begonnen volgens een positief gedrag belonen en slecht gedrag negeren methode ( Martin gaus school ) maar dat werkte voor onze hond absoluut niet.

Ik heb snel even op de site gekeken (omdat ze hier meerdere malen genoemd werd), maar ik denk niet dat het echt bij mijn vriendin past. Uiteraard laat ik haar alles lezen en moet ze zelf beslissen!
En wellicht werkt de ene methode niet, dan kan ze alsnog naar Anniek kijken. :j

Myfairytale

Re: Welke gedragstherapeut voor hond?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-21 09:00

Heeft iemand nog ervaring met Chantal Oudt van hondenschool Albergen?
Die werd namelijk door een van de genoemde mensen aangeraden, omdat die persoon nu op vakantie is.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 23:48

Lisse van de groep zou je eens kunnen opzoeken.
Ik vind haar denk- en doe wijzes echt enorm prettig! Ze legt alles ook echt super fijn uit en begeleid heel goed van wat ik zo zie en hoor. Denk dat zij misschien heel erg goed aansluit bij wat je vriendin zoekt/nodig heeft.

Heb zelf een verkorte cursus gevolgd bij dr en houd ook haar blogs en social media in de gaten waar ze heel duidelijk haar visie en werkwijzen mooi in beeld brengt. Ik ben fan!

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-21 18:05

Myfairytale schreef:
Michelle_ schreef:

Ik heb snel even op de site gekeken (omdat ze hier meerdere malen genoemd werd), maar ik denk niet dat het echt bij mijn vriendin past. Uiteraard laat ik haar alles lezen en moet ze zelf beslissen!
En wellicht werkt de ene methode niet, dan kan ze alsnog naar Anniek kijken. :j

Ik zou haar zeker niet aanraden.
Ik heb goede ervaringen met Sam Turner (Zevenaar)
Zij is gedragswetenschapper.
Marion Dellemijn (Apeldoorn) zit misschien wat meer in jouw regio?

http://www.hobbydogs.nl/home/

https://paws4fun.nl/

Sam Turner heeft ook goede boeken geschreven.