Help.. mijn lammetje van weken wil niet aan de fles!!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-21 09:42

cashje schreef:
het gaat.... hij drinkt niet uit zicht zelf. geef 4x per dag de fles. dan laat ik het in zijn bekje lopen en dan slikt hij... Hij oogt verder wel gezond maar hij oogt vooral doodongelukkig!! hij volgt zijn maatje wel in de wei maar darteld niet en is niet op onderzoem uit.
ik denk dat ik toch de dierenarts even ga vragen om advies...
moet er misschien een ooi bij die lammeren heeft? of een maatje van eigen leeftijd.... of toch gewoln doorzetten en kijken...
lastig hoor. je wilt alles goed doen maar twijfeld bij elke zet die je doet.

inmiddels ontwormd. en aan de vitaminestoot na advies van een schapenkenner in de buurt...

Chapeau ts. Ik versta uit jou berichten dat je niet zelf de kweker bent. Ik kweek zelf ook schapen en geen haar op mijn hoofd zou er aan denken dit probleem door te schuiven naar iemand anders.

Buiten vitaminen zou ik hem ook glucose toe dienen. Kans zit er dik in dat hij al te verzwakt is na het weinige eten. Glucose kan hem de nodige boost geven. Ik weet niet van weer je bent maar je mag hem naar mij komen brengen (belgisch limburg) Ik heb een geit waar ik hem kan proberen aan koppelen en nog wat jonge lammeren waar hij mee kan samen lopen tot hij zelfstandig genoeg is.

Rocco_Love12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-21 12:05

cashje schreef:
het gaat.... hij drinkt niet uit zicht zelf. geef 4x per dag de fles. dan laat ik het in zijn bekje lopen en dan slikt hij... Hij oogt verder wel gezond maar hij oogt vooral doodongelukkig!! hij volgt zijn maatje wel in de wei maar darteld niet en is niet op onderzoem uit.
ik denk dat ik toch de dierenarts even ga vragen om advies...
moet er misschien een ooi bij die lammeren heeft? of een maatje van eigen leeftijd.... of toch gewoln doorzetten en kijken...
lastig hoor. je wilt alles goed doen maar twijfeld bij elke zet die je doet.

inmiddels ontwormd. en aan de vitaminestoot na advies van een schapenkenner in de buurt...

Of gewoon terug brengen? Aangezien de moeder helemaal niet dood! De vork zit blijkbaar wat anders in de steel dan dat je hier doet overkomen.

Mariska_28

Re: Help.. mijn lammetje van weken wil niet aan de fles!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-21 12:10

Huh? Waar haal je dat vandaan?

Rocco_Love12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-21 13:37

Mariska_28 schreef:

Van de fokker van de desbetreffende dieren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-21 13:39

Hoe zit het dan wel in elkaar? Is de moeder zwaar ziek od? Want ik zie geen reden waarom een fokker anders een lam van 4 weken mee geeft.

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-21 18:37

In de openingspost staat dat moeder overleden is.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-21 18:38

Rocco_Love12 schreef:
Mariska_28 schreef:

Van de fokker van de desbetreffende dieren.

Maar TS zegt dat de moeder dood is?