Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Anna79 schreef:Wat hebben ze precies gedaan qua onderzoeken?
Mijn hond had ook een slechte eetlust maar gezond gewicht, goede ontlasting en zat energie maar toch zat er wat meer achter. Toen de problemen aangepakt waren werd de eetlust ook veel beter.
Vandaar dat ik benieuwd ben naar wat er precies onderzocht is want er is veel te onderzoeken zeg maar...
veneri schreef:Ik ga het maar gewoon proberen. En dan ook echt niks anders geven de komende dagen en er geen aandacht aan besteden..... update volgt.
veneri schreef:Mijn hond eet wel dingen die ie lekker vind. Hij is niet zo van de snoepjes, maar een plakje ham, stukje frikadel of leverworst dat lust ie altijd.
Misschien vermenselijk ik het wel teveel hoor,kan best. Omdat ik me dan zorgen om hem maak,niet wil dat hij honger heeft, gal gaat spugen,mager wordt....maar aan de andere kant weet ik wel dat een hond zixh niet zal laten doodhongeren.we willen van dit gedrag af (er van uitgaande dat het een gedragsprobleem is) dus we zullen door moeten pakken: niks lekkers meer, geen kluifjes waar hij van kan eten (zoals een dentasick of runderkophuid ofzo) alleen een bak water, zn rawhide kluif, en brok.
Neerzetten en bij niet gaan eten na een kwartier weghalen hebben we al eens geprobeerd maar werkt niet. Hij heeft echt zn rust en regelmaat nodig voordat hij gaat eten.
(Wij moeten allebei in de kamer zijn,maar geen aandacht geven en rustig zitten, als we rondlopen dan is ie afgeleid en eet ie niet. Als wij eten, eet hij niet. Wij moeten eerst klaar zijn etc.) Hij heeft zo zn eigenaardigheden rondom eten. Is sowwieso een gevoelige introverte en onzekere hond, beetje teckel-eigen geloof ik ook.
Daarom dachten we aan bak neerzetten zodat hij op zn eigen moment kan eten. Maat misschien haalt hem dat juist weer uit zn regelmaat van 2x per dag eten waardoor ie dan weer niet eet....pfff....
We hebben eerder honden gehad,maar nooit zo gevoelig qua karakter en moeilijk met eten (waren geen teckels haha)
Meer teckeleigenaren hier die dit herkennen?
Zouden jullie voor 2x per dag 15min voer aanbieden gaan als je dit leest, of gewoon de hele dag beschikbaar?
veneri schreef:Lastig he. Omze vorige hpnd zou zoch letterlijk doodeten, en dan heb je er opeens een die niet eet. Zo moeilijk!ook qua karakter precies het tegenovergestelde. Is enorm wennen en zoeken geweest,maar dat gaat goed. Nu het eten nog....