Mijn hond knaagt niet

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 16:55

Dimphyl schreef:
kiwiwitje schreef:
Mijn volwassen reu knaagt ook zelden. Die is wel helemaal weg van die dental sticks van edgard en cooper. En soms, zo af en toe, is een botje van barkoo, of een bullepees of een stukje kophuid met vacht interessant.

Maar t grootste deel van wat ik mee naar huis neem moet ie niet _O-
Al vind ie de blauwe nylabone(soort kruis) wel helemaal geweldig.
Mijn meiden vreten alles wat ik ze voorschotel.

Dentasticks, kophuid, oren met/zonder vacht... allemaal niks hier..
Ik denk dat ik maar een hond erbij moet nemen om haar afdankertjes op te eten :')

De gewone dentastix ook echt niet. En als ie die pakt gaat ie aan de race.
Maar die van edgard en cooper daar breekt ie bijna zn nek voor. Die vind ie geweldig.

Maarja dan heb je een eigen webshop en kun je hem met weinig blij maken :') soms nog runderuier of een konijnenoor met vacht. Maar vacht was in t begin helemaal een “neeeeee”

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 16:59

Die van mij knaagt ook nauwelijks. Kophuid heel af en toe. Dentasticks dan wel weer. En gedroogde kipfilet, daar is ze gek op.
Ik neem haar wel eens mee naar de boerenbond, dan mag ze zelf wat uitkiezen. En wat kiest mevrouw dan meestal? Van die geperste kauw-tandenborstel figuurtjes :')

Dimphyl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-21 17:08

8nnemiek schreef:
Die van mij knaagt ook nauwelijks. Kophuid heel af en toe. Dentasticks dan wel weer. En gedroogde kipfilet, daar is ze gek op.
Ik neem haar wel eens mee naar de boerenbond, dan mag ze zelf wat uitkiezen. En wat kiest mevrouw dan meestal? Van die geperste kauw-tandenborstel figuurtjes :')

Die van mij is vorige week mee geweest naar de groenrijk, en ipv wat lekkers te kiezen, vloog ze naar de overkant van het gangpad en kwam terug met een (water) speeltje.. een heel schattig zeepaardje, dat dan weer wel :')

sterregoud

Re: Mijn hond knaagt niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 17:11

Wat een bijzonder beestje is het !

_coquette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 17:15

Hier zijn kalfshoefjes en bullepees favoriet! De kluiven moeten vooral niet te groot zijn, maar goed in de poten te klemmen zijn.

Dimphyl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-21 17:19

sterregoud schreef:
Wat een bijzonder beestje is het !

1 uit duizenden, dat is zeker !

Afbeelding

Maar het zou zo leuk zijn als ze ook eens 'gewone' honden dingen leuk zou vinden :+

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 17:22

Breng maar hier alle knaagobjecten. :D :D Mijn 3 honden werken ze graag weg.
Ik zou zeggen probeer iets kleins; zou wel goed zijn als ze knaagt. En zo niet. Regelmatig naar de tandarts als ze wat ouder wordt.
PS: wat een schatje..

Dimphyl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-21 19:40

Oke oke, kleiner gesneden, warm geweekt:
Afbeelding
Er wordt aan gesnuffeld, niet gelikt/gekauwd..

Maar, 5 minuten later: :+

Afbeelding

In de mand bij de rest van deze maand's bende gedeponeerd.. :evaw:

Dit was dus een stuk runderluchtpijp -O-

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 20:15

Mijn eerste cocker knaagde ook niet.
Huidige cocker eet soms een stukje bullepees. Andere knaagstokjes zijn leuk om mee te gooien en te goochelen.

Hondenkoekjes in een bekertje, vullen met water en dat in de vriezer doen vindt hij wel lekker.

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 20:36

Mmm hier de lange bullepezen niet aan te slepen.. 10 / 15 min ( aussie's) zijn zo op.. ook kophuid is zo op alleen dino botten gaan echt lang mee.. Maar krijgen ze in het begin op rantsoen anders knagen ze iets te veel tot bloedens {:)-(
Maar na ruim een week kunnen ze blijven liggen en is het meeste " vlees" er ook af en knagen ze door na het merg en die gaan weg als ze leeg/ te klein zijn

meintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 21:38

Wat ik doe met botjes die blijven liggen is ze vullen met iets smeerbaars. Smeerworst is hier favoriet.
Dat smeer ik in alle openingen die het botje heeft en doorgaans gaan ze dan wel op.

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 22:17

Anders een kong vullen met iets? de mijne krijgen hun kong bevroren met KVV vinden ze heerlijk!

Dimphyl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-21 00:01

KarmaChansy schreef:
Anders een kong vullen met iets? de mijne krijgen hun kong bevroren met KVV vinden ze heerlijk!

Ze heeft verschillende lickimats, zelfde idee dus.
Het gaat mij meer om t knagen, niet alleen omdat ik denk dat als ze het doorheeft, het weer een nieuwe goede ontspannende bezigheid is voor mijn nogal gevoelige adhd-er, maar ook ivm tandsteen etc.

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 08:55

Die van ons knaagt ook niet, botten worden genegeerd. Kong is ook niet interessant. Alleen dingen als kaas, worst of bepaalde hondenkoekjes zijn de moeite waard. Een touw of tennisbal houdt ze wel in haar bek, maar ze knaagt er niet op, ze gaan niet kapot. Nooit over nagedacht of dat niet apart is. Ik laat het lekker zo