Nou die van ons krijgen echt heel goed voer met heel hoog vlees-aandeel, maar die kakken ook zat. Nu ze een jaar oud zijn wordt het wel wat minder lijkt het, stelletje plofkippen zijn al flink aan de maat
cursebreaker
Geplaatst: 10-08-21 16:27
Zolang het gewicht prima is in verhouding tot grootte; lekker blijven doen wat je doet. Mams is inderdaad een grote poes en paps is ook geen kleine, dus ik zie niks geks wat betreft hoe hard/snel je kitten groeit hihi.
Hier een maine coon dame van 2 en ze zit aan de 6,5kg nu, waar ze op blijft steken dus ze is nog aardig licht voor d'r ras haha. Maar ze is inderdaad ook echt enorm veel gegroeid als kitten zijnde tot 1 jaar (toen is ze ongeveer tot 5,5kg gegroeid in dat eerste jaar), maar ook bv nog van 1>2 jaar veel gegroeid nog en die grotere rassen blijven nog stilletjes aan door groeien tot ongeveer 4 jaar oud vaak. Maar met het vooruitzicht dat je kitten best aan de maat wordt, is het idd wel logisch dat ze als kool groeit. Lekker van genieten nu dus, want voor je het weet is ze groot haha. Sansa van ons had als kitten ook echt al joekels van klauwen. Was meer klauwen als poes, maar dan ook echt
De prinses in kwestie: Ik moet d'r alleen nog eens even instructies geven om meer oor fluff te kweken bovenop. Dat had ze als kitten, maar is weggebleven ineens
Ik gaf en geef nog steeds onbeperkt brokjes - ze eet hiervan gewoon wat ze nodig heeft en meer niet dus ik vul gewoon telkens bij - en ze krijgt dagelijks almo nature vlees en/of kvv. Poepen doet ze 1x per dag en da's ook best een aardige drol maar ze is ook geen hele kleine kat natuurlijk. Liefst ging ik over op volledig kvv, maar dat eet ze niet consistent genoeg/is ze nog te kieskeurig in om volledig te voeren. Maar aangezien ze prima op gewicht blijft, graag eet wat ze krijgt en verzot is op water en imo genoeg drinkt, vind ik het goed voor nu.
Yom
Geplaatst: 10-08-21 16:48
De volle mc van mijn dochter is net zo oud en net zo zwaar als die van jou ( net gewogen en 3 kilo) Mijn mengelmoes kitten is van 7 april en weegt nu 2 kilo
Wij hebben beide constant brokjes staan, waterfontein en s avonds een beetje natvoer
Onze Siamees kitten is nu 14 weken en woog vanochtend 1540 gram. Ze krijgt onbeperkt Animonda kitten brokken en 2x per dag een eetlepel Animonda kitten vlees. Ribben kan je tellen. Ze is ehhh heel actief.
LWDaisy
Geplaatst door de TopicStarter: 10-08-21 19:14
Ik moet ons grietje nog eens wegen, ben benieuwd
Ik blijf haar gewoon voeren hoor. Ze is actief, tussen de dutjes in, en eet graag haha. Snoepjes krijgt ze ook. We zién haar echt groeien
Mijn kitten is van 20 maart en is ook veel groter en zwaarder dan de gemiddelde groeicurve aangeeft. Toen ze net 2 maanden was woog ze al meer dan een kilo.
Vandaag heb ik haar gewogen: 3,2 kg. En dat voor een huis tuin en keuken kat.
Ze eet 75 gr brokken per dag (Power of nature) en 50-70 gr natvoer. Ook een grote eter hier dus. Ze is absoluut niet dik en de dierenarts vindt haar netjes.
Kittens verbruiken veel energie met groeien. Logisch dat ze dan veel eten.
cissy
Geplaatst: 10-08-21 20:09
LWDaisy schreef:
Een vriendin van me heeft ook een maine coon, 4 weken jonger dan Sansa. Tikt nog geen kilo aan... Vandaar dat ik dacht "de mijne is een klein monstertje"
Om deze zou ik me wel zorgen maken. Een maand jonger dan de jouwe maakt dat deze dan te licht is. Ze zouden op 10 wkn al een kilo moeten wegen, zeker een Coon.
Yom
Geplaatst: 10-08-21 20:55
poeh dat is idd weinig wat die weegt. Eind sept komt er hier nog een coon bij en die weegt met 7 weken al 1150 gram, dus die zit er al overheen
Die grijze MC van ons heb ik met 3 maanden gehaald. Ze ging "mijn" kitten uit de bijkeuken pakken en ik vroeg me af of ze per ongeluk de verkeerde had, want het was al een buffel van 1800 gram