Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
cynthiar schreef:Die klachten kunnen juist ook van Bravecto komen! Bravecto is giftig, het gif slaat op in de lever. Zeker niet aan een pup geven!
Mijn hond heeft ook een voedings allergie en nu krijgt hij brokken van Edgard en Cooper, de smaak lam, en gestoomd vlees,ook lam, van Renske. Verder krijgt hij alleen snoepjes waar alleen lam inzit of vegetarische snoepjes. Dit werkt goed.
IMANDRA schreef:cynthiar schreef:Die klachten kunnen juist ook van Bravecto komen! Bravecto is giftig, het gif slaat op in de lever. Zeker niet aan een pup geven!
Mijn hond heeft ook een voedings allergie en nu krijgt hij brokken van Edgard en Cooper, de smaak lam, en gestoomd vlees,ook lam, van Renske. Verder krijgt hij alleen snoepjes waar alleen lam inzit of vegetarische snoepjes. Dit werkt goed.
Laten we wat advies rondom medicatie betreft vooral luisteren naar de DA. Het opbrengen of navragen is prima, maar DA heeft de kennis en heeft de hond voor zijn of haar neus.
@TS: alleen de snacks elimineren kan slim zijn ja, dan kan je dat in ieder geval uitsluiten. Stap 1, en je hoeft niet aan zijn brokken te komen lees ik? Nou, dan top. Volgens mij had je het in een ander topic over een dermatoloog zoeken, zou dat niet goed kunnen zijn in samenspraak met je huidige DA? Dan zou ik ook zoeken op een dermatoloog die een intradermale test kan uitvoeren (waarbij ze dus stofjes inspuiten en aan de reactie van de huid kunnen zien of de hond er allergisch voor is, net als bij mensen). Mocht ook daar niks uitkomen ben je misschien al dichterbij die 6 maanden waarna je het voedseleliminatie dieet kan gaan starten.
@Kiwiwitje: volgens mij zitten pollen in die bloedtest die de DA van TS heeft afgenomen? Je zal voeding toch moeten elimineren wil je verder kunnen zoeken, anders weet je het nooit zeker.
cynthiar schreef:@Imandra: Bravecto is een vlooien/teken pil, waar insecticiden inzitten. Verdiep je daar maar eens in. Er zijn al teveel honden daaraan dood gegaan.
En dierenartsen zijn ook maar mensen die fouten kunnen maken of verkeerde diagnose stellen. Helaas al vaak zat gezien.
Tannetje Koning is een goede dierenarts op dit gebied.