Hersen of hartinfarct bij hond

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-21 07:45

Geen fijne update, wel denk ik dat het prettig is om te weten waar de aanvallen vandaan komen.
De tumor zal het hele gebeuren ook geen goed doen.
Ik ben wel van mening dat jij als enige kan beslissen wanneer het wel of niet goed geweest is voor je vriendje. Jij kent hem het beste.
Zoveel kg afvallen is veel voor hem. Op een gegeven moment gaan dan ook zijn spieren verminderen, opteren door het lichaam als hij zo slecht blijft/gaat eten.
Wil je veel succes wensen de tijd dat hij er nog is en dat je nog samen mag genieten!

xSCWx

Re: Hersen of hartinfarct bij hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-21 08:58

Heel veel sterkte

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-21 10:31

Kom je topic net tegen. Triest hoor, 12 jaar is wel op leeftijd, maar toch ook niet zo heel erg oud.
Sterkte

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-21 10:51

Hier helaas ook geen goede ervaringen bij het krijgen van insulten bij een tumor. Eerst wisten we niet dat er een tumor zat, het begon met insulten..
Toen we er achter waren (in dit geval tumor van de milt) de hond de dag er na direct de OK op laten gaan. We wisten toen nog niet of het goed of kwaadaardig was, bij het open maken is dat wel goed zichtbaar en was dit helaas het geval.
Ik heb hem niet meer wakker laten worden, dit van te voren ook besproken met de DA.. ik vond die aanvalen zovreselijk en mijn hond die altijd zeer fanatiek was klom nu met moeite in de auto..
Ik wilde niet dat hij verder zou aftakelen, gunde hem zoveel meer.. ik kan er tot op de dag van avndaag nog om huilen, het is nu precies 7 jaar geleden.

sterkte meis..

PineApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-21 11:13

Ik wil je erg veel sterkte wensen. Vorige week dinsdag op woensdagnacht plots afscheid moeten nemen van onze hond. Hij kreeg zware epileptische aanvallen, waarschijnlijk door een hersentumor. Na de tweede aanval in een paar uur tijd was hij ook nog blind. Dan is er geen andere optie meer.

Oprecht, vanuit het diepste van mijn hart wil ik je alle kracht toezenden. Dit zijn geen leuke tijden. Geniet van de tijd die jullie samen nog hebben en kies het beste voor je maatje.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-21 11:20

Rotnieuws. Sterkte komende tijd. Hopelijk volgt er nog een waardige kwaliteit van leven waarin je goed kunt verwennen

Hier twee aanvallen in twee weken. De eerste was heftig. De tweede nog erger. Inslapen was al geregeld. Maar madame knapte opeens razendsnel op. En is nu weer zichzelf en fit voor twee weken. Alleen nachtblind nu en haar dag nacht ritme soms van de leg.

Bij de eerste aanval is ze binnenstebuiten gekeerd.verwachtte idd ook ellende van binnen maar dat was op orde. Maar het wachten is op de volgende aanval. Per keer beoordelen of het hondwaardig is hier.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-21 12:07

Ik lees nu je topic pas, maar wat een verhaal.. Ik wil je heel veel sterkte wensen..

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-21 12:30

Wat een verdrietige verhalen allemaal. Heel veel sterkte iedereen Y;(

BillyJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-21 19:06

Dank voor alle steun!!

Ja het gekke is, verder ziet hij er helemaal goed uit, rent nog rond als een puppy.
Het snel afvallen gaan we proberen op te vangen door iets meer te voeren en meer verdeeld over de dag. Om zo ook de lever mss wat meer te ontlasten.

De aanvallen zijn niet heel heftig zoals bij epilepsie.
Hij lijkt eerder dronken, mist precies wat balans of gaat trillen.
Gelukkig komen ze niet vaak voor.

Moest hij zienderogen achteruit gaan of zichtbaar pijn hebben. Ben ik heel snel om er een "eind" aan te maken.
Ik wil hem zoveel mogelijk leed besparen.
Hij heeft een mooie 12 jaren gehad, heeft alleen liefde gekend van ons en de roedel. Als het niet meer gaat, mag hij gaan.
Maar DA gaf aan dat honden met een leverprobleem vaak vanzelf wel heengaan zonder al te veel pijn.
Hun lijfje stopt er gewoon mee op een gegeven punt.

We wachten dus af, ik ken hem idd door en door en DA weet ook dat ik bij elk klein verschil daar sta. Dus hij word zowieso goed opgevolgd en we kunnen alleen het beste blijven hopen.

Ik gun het hem in ieder geval om vredig heen te gaan, als het zover is.

@ Karuna;

Onze staffie dame heeft ook periodes met veel aanvallen en daarna huppelt ze weer vrolijk rond tot de volgende periode. We snappen nog niet goed wat precies de triggers zijn bij haar. Ze heeft zowieso epilepsie, maar de aanvallen komen dus echt in episodes, waarbij we ook al vaker voor inslapen hebben geopteerd maar dan knapt ze ook weer helemaal op.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-21 19:22

Hier heeft ze vorig jaar september een gehad. Getriggert door een stukje gebakken vis en ver achterover kijken met opwinding. Heftig maar toch redelijk mild. "Alleen" draaiduizelig waardoor zitten of staan niet meer kon. Echter heeft ze daar toen twee dagen moeten herstellen.

De tweede was drie weken geleden. Vanuit het niets wakker geworden, ze moest poepen, perst en boem weer die draaierigheid en controle kwijt. Het was bij de da redelijk weg maar de stress van de fotos triggerde weer. Een dag later was ze redelijk ok weer.

Die een week later was echt heftig, weer na wakker worden. draaiduizelig, ogen schoten alle kanten op en soort lichaamskramp. Die hield lang aan. Te lang maar een half uur voor de afspraak was het ook net zo plotseling weer over. En wandelde ze s middags weer rond inclusief zwemmen. 8)7

Te veel Warmte, stress/opwinding, of wakker schrikken en te snel opveren lijken triggers te zijn.

https://www.youtube.com/watch?v=Ze0fNi__LTM Deze is van de week gemaakt. Niks aan de hand meer dus. Wel bescherm ik haar tegen zichzelf. Deze stukjes wissel ik tegen haar zin af met meeliften op de scootmobiel. Als het aan haar ligt blijft ze doorlopen tot ze omvalt.

BillyJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-21 19:30

Hier is elke soort opwinding idd ook een trigger bij haar.
Ondanks haar aanvallen eigenlijk erger zijn dan die van mijn bordercollie nu, vind ik het toch meer sneu voor de border omdat ik bij hem echt weet dat het komt door aftakeling van het lichaam.

Zonde dat ze niet kunnen praten.
Maar zo te horen en zien is jou hond ook in goede handen! <3 wat een scheetje!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-21 19:39

Mijn oude kruising bordercollie heeft het ook gehad. Daarvan herkende ik het. Uiteindelijk is het hem wel fataal geworden op 16,5 jarige leeftijd.
Gelukkig heb ik een fijne dierenarts. En ik weet dat er weinig aan te doen is. Behalve op zo n moment beschermen en steun geven. En duurt het te lang ervoor zorgen als baas dat het dierwaardig klaar is. |(

Gister een hond nog een mep met mijn kruk gegeven. Kleine dame haat honden en is dan bloedje fel. Lossehond in aanlijngebied die er bovenop wilde duiken. Die heeft een beste mep gehad. Ze zou op die manier een fatale aanval krijgen. Moet er niet aan denken %)

BillyJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-21 19:56

Het wachten op... is inderdaad het meest ellendige.

Hier in BE lopen er gelukkig niet veel honden los. Krijg je fixe boetes voor hier en helaas ook niet veel losloopgebieden behalve een paar postzegel weitjes.
We zijn hier gelukkig gezegend met een tuin van 1,37 ha, dus plek zat om te genieten buiten.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-21 20:08

BillyJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-21 20:27