luuntje schreef:Ik heb 6 jaar geleden Raad van Beheer en Rasverenigingen online bezocht.
Fokker die ik op het oog had door Google gehaald.
Fokker belde mij en we hebben een uur zitten praten, ik kwam op een wachtlijst (van 2 jaar).
Fokker belde toen de teef gedekt was. Belde toen de pups er waren.
We zijn toen de pups 3 weken, 6 weken en 8 weken oud waren op visite geweest.
Teef, pups, omahond, tantehond,nichtjehond liepen gezellig in huis.
Het voelde oke.
Ik kreeg ook netjes bericht over de chipper die kwam en foto’s en filmpjes.
En daar stonden de andere honden ook op.
Lastig is het wel.
Wat is goed en wat niet.
Tja, Mijn zoon wilde een eigen hond, omdat mijn BC erg op mij gericht was. Ik had ook met haar getraind.
Wij kijken naar een sterke, kleine kruizing. Kwamen bij mensen die thuis een oeps nestje hadden van hun teef en reu die ze normaal netjes uit elkaar hielden tijdens de vruchtbare dagen.............zeiden ze.
We werden netjes ontvangen, kwamen elke keer langs va 3 weken oud, maakten foto's en zoonlief kon natuurlijk niet wachten. Ik had mijn BC met 12 wk, maar mn minimum was wel 8-10 wk. Werden we gebeld; Hele andere toon; morgen zijn ze 6 wkn en moeten ze weg. Ze hadden zelf kleine kinderen, vogels, de hondjes en het werd ze te druk.
Tja, zoonlief weken blij gemaakt en elke keer een beste afstand gereden, dus toch gaan halen. Ook uit angst wat ze anders zouden doen.
Hondje piepte enorm. Kroop thuis tegen de BC, maar die bood niet zoveel steun. Hondje was echt heel moeilijk zindelijk te krijgen en kreeg later ook epilepsie. Tja, komt het door het te vroeg weghalen? Hadden ze verkeerde hondjes bij elkaar gehad? Verkeerd gevoerd?
Je weet het niet. Leek juist een echt oeps nest van wel onervaren mensen, maar wel met veel liefde.
Had haar voor geen goud willen missen hoor. Had wel een top karakter en was super stoer verder.