Wat heeft mijn hond? + bloeduitslagen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-21 16:50

@KootMiraDrum, nee we gaven Sporimune, ik weet niet of het merk verschil maakt? Die Pyodermie klinkt eng, wat naar :(:) Mijn hond heeft gelukkig geen last van zweren, rode plekken, ontstekingen of wat dan ook maar dat hou ik natuurlijk wel goed in de gaten. Zijn oren zijn toevallig vrijdag nog extra gecheckt omdat hij tijdens het schapendrijven vaak met één oor scheef naar beneden loopt, maar zijn oren waren op en top schoon gelukkig. Wel iets om in de gaten te houden dus.

En nee, zijn tenen zijn gelukkig goed! Die foto is gemaakt nadat hij in de regen in het natte gras had gespeeld, gewoon nat dus. Het rode wat je op dat teentje ziet is uitgelopen bloed van het gescheurde leven. Afgezien van wat hyperkeratose op zijn zooltjes (en neus) is er dus gelukkig niks mis met zijn pootjes. Wanneer hij last heeft van een nagel kauwt en likt hij ook echt alleen gericht aan de nagel. Ik hou zijn tenen sowieso altijd erg goed in de gaten omdat ik iets teveel honden voorbij zie komen met zowel SLO als botkanker in de tenen. Ben daar nogal panisch voor :=

KootMiraDrum

Re: Wat heeft mijn hond? + bloeduitslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 16:53

Okee, "gelukkig" maar dat die van jou geen zweren, rode plekken of onstekingen heeft.