Wat te doen met poezen die niet makkelijk zijn herplaatsen.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

tita

Re: Wat te doen met poezen die niet makkelijk zijn herplaatsen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 17:09

IK HEB HET VOOR JE

In gouedrak zit een heel groot opvang adres
Mijn ouders gaan vaak naar de opendagen

Alle liefde en mogen altijd blijven
Ik zoek ff op

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 17:10

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 17:11

c_alsemgeest schreef:
Aanbieden als boerderij-duo?

Zijn ze buiten en maakt ook niet uit dat ze niet zo 'tam' zijn?

Dat lijkt me de beste optie.
Dan blijven ze samen en kunnen de hele tijd naar buiten.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-21 17:13

Ik heb ze een bericht gestuurd nu afwachten.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 17:18

Ik vind ze op deze leeftijd op een boerderij plaatsen niet zo een goede optie juist. Ze zijn misschien wel aandacht van 1 vast persoon gewend? Een eigen huis, warme plekjes etc.

Op een boerderij moeten ze echt een tijd opgesloten voor ze daar rond kunnen lopen zonder terug naar huis te gaan. En dan leven ze doorgaans toch erg veel buiten.
Je wil toch ook dat als ze iets mankeren, opgepakt worden en meegenomen naar de dierenarts?

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 17:22

Waarom zouden ze op een boerderij niet bij de DA geraken als ze iets mankeren?
De persoon waarvan ze aandacht kregen is overleden, en het zijn geen standaard knuffelkatten. Dus veel kans dat ze niet direct zitten te wachten op aandacht met aandacht van een nieuw persoon.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 23:55

Sclimpre schreef:
De persoon waarvan ze aandacht kregen is overleden, en het zijn geen standaard knuffelkatten. Dus veel kans dat ze niet direct zitten te wachten op aandacht met aandacht van een nieuw persoon.

Omdat ze zich niet makkelijk laten pakken zoals ik begrijp. Op een boerderij wordt dit vaak nog moeilijker vanwege de ruimte die er is.

En je moet ze echt even ergens binnen houden, willen ze zich nog settelen. Zoals gezegd; de ene kat hecht aan het huis, de andere ook aan de baas.
Wij hebben beiden type katten gehad en dat scheelt enorm na verhuizen met weer buiten laten.

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 07:54

Ik heb ze op mp al zien langskomen.
Dus in de 4 weken had je geen reacties tot nu toe.

Daar schrijf je dat je zelf al 2 katten hebt.
Wat doet jullie hond met jullie eigen katten ?

Trouwens ook niet handig om "bieden" bij mp erbij te zetten.
Trekt alleen de verkeerde mensen aan en geeft de indruk dat je er nog geld wilt voor vangen

Jij kan en wil ze dus niet houden, dat is ook ok zo.

Ik wilde dolgraag de kater van een overleden vriend overnemen, maar het ging gewoonweg niet qua onze situatie.
Dus ook wil men, kan het even niet altijd.

EN voor 2 oudjes, die graag buiten lopen én niet echt aaibaar zijn is het een lot in de loterij om nu ( einde Corona-tijd plus binnenkort vakantie) een fijn plekje te vinden.

Ik zou ik voor asiel of Wetland gaan.

En ja, afstand doen kost geld.
Je schreef dat Wetland 300 vraagt en ook bij een gewoon asiel moet betalen
maar dan ben je wel verzekerd, dat ze goed onder zijn en verzorgd worden.
En dat zonder tijdsdruk naar een geschikte baas gezocht kan worden.

Op FB is de imo enig geschikte site, die al van een bokker voorgestelde voor moelijk herplaatsbare katten - maar ook daar moet je geduld hebben.

Succes voor de 2 mooie dames

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 08:29

Wat maakt 300 euro uit als ze dan voorlopig wel goed terechtkomen....
Sorry, maar dan kan er wel een mooi plekje gezocht worden.

Ik ging samenwonen met iemand op een boerderij, de hond moest geen katten en ze mochten niet binnen van mijn vriend. Ik heb een grote ren gekocht, opgebouwd en een smalle ingang voor de poezen gemaakt. In de ren stond een konijnenhok met hun mandjes erin, de kattenbak en hun eten. Ze konden erin en eruit, de hond niet...ging perfect. En uiteindelijk was er een "gedoogbeleid" tussen hond en poezen. Is dat wellicht een optie ???

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 09:14

superpony schreef:
Ik vind ze op deze leeftijd op een boerderij plaatsen niet zo een goede optie juist. Ze zijn misschien wel aandacht van 1 vast persoon gewend? Een eigen huis, warme plekjes etc.

Op een boerderij moeten ze echt een tijd opgesloten voor ze daar rond kunnen lopen zonder terug naar huis te gaan. En dan leven ze doorgaans toch erg veel buiten.
Je wil toch ook dat als ze iets mankeren, opgepakt worden en meegenomen naar de dierenarts?

Dat hoeft dus echt niet.
Niet elke eigenaar met boerderij sluit zijn katten buiten.

Ik denk dat ze prima passen op een buitenparlementaire waar ze ook een ruimte binnen hebben met hun natje en droogje. Een aai als ze er behoefte aan hebben.

Maar deze katten zoeken gewoon een plek en geen mens die van alles van ze wil.
Dat lijkt mij niet onmogelijk.
Ik heb a een kar en hoef er niks bij maar zoiets zou ik prima vinden. En kat om ongedierte af te schrikken, decoratie in de vensterbank en hoeft geen aandacht.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 09:16

superpony schreef:
Sclimpre schreef:

Omdat ze zich niet makkelijk laten pakken zoals ik begrijp. Op een boerderij wordt dit vaak nog moeilijker vanwege de ruimte die er is.

En je moet ze echt even ergens binnen houden, willen ze zich nog settelen. Zoals gezegd; de ene kat hecht aan het huis, de andere ook aan de baas.
Wij hebben beiden type katten gehad en dat scheelt enorm na verhuizen met weer buiten laten.

Op elke boerderij is wel een ruimte waar je ze kan opsluiten, als daar hun eten staat komen ze daar wel. Ze wennen uiteindelijk we en als er nood is krijg je ze echt wel opgesloten en gevangen.
Alsnog de gemiddelde vrij levende huiskat makkelijk te vangen is.

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 09:18

belle_boef schreef:
Ik denk dat ze prima passen op een buitenparlementaire waar ze ook een ruimte binnen hebben met hun natje en droogje. Een aai als ze er behoefte aan hebben.

Maar deze katten zoeken gewoon een plek en geen mens die van alles van ze wil. Dat lijkt mij niet onmogelijk..

Interessante woordkeus. :D

Verder met je eens hoor, we hebben al een kat maar anders zouden de twee hier prima passen.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 09:22

Ir111 schreef:
belle_boef schreef:

Maar deze katten zoeken gewoon een plek en geen mens die van alles van ze wil. Dat lijkt mij niet onmogelijk..

Interessante woordkeus. :D

Verder met je eens hoor, we hebben al een kat maar anders zouden de twee hier prima passen.

Het is nog vroeg..
Al zit ik mij nu te bedenken welke woorden daar moesten staan maar ik ga voor vrij gelegen huis waar ze dus ook een binnen ruimte hebben.

En dan zo omschreven omdat er meer is dan enkel een bedrijfsmatige boerderij waar de boer niet om zijn boerderij katten geeft. Even ongenuanceerd geschreven.

yarkayunda

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 09:26

Zouden ze op een boerderij kunnen?

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-21 10:19

Ja op een boerderij zou kunnen, Roosje kan je gewoon oppakken maar Luna niet.

yarkayunda

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 10:23

Ik heb je een pb'tje gedaan!

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 10:52

office schreef:
Hondje in een apart stukje van je woning zetten.Het zijn niet zo maar katten maar de katten van je overleden moeder .

Dat heb ik dus ook....het zijn wel de katten (herinneringen) aan je moeder.

Als die katten daar al ca 14 jaar wonen, zijn ze de omgeving gewend. plaatsen op een boerderij, lijkt een goed optie, maar de kans is groot dat de katten proberen naar "huis" terug te vinden.

Vaak overleven ze dit niet...

waarom maak je zelf, buiten geen warme, droge schuilplaats, en waar je ze kunt voeren enz, ze komen dan wel niet meer in huis, maar als boerderij katten komen ze ook niet in huis..

crow

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 10:53

Misschien als boerderij of stalkatten?

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 10:56

Soms moet je doorbijten, veel opties wil je niet en veel opties kunnen niet. Dan is de harde realiteit dat je ooit dingen moet doen die niet leuk zijn.

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 11:16

ThreeFingers schreef:
office schreef:
Hondje in een apart stukje van je woning zetten.Het zijn niet zo maar katten maar de katten van je overleden moeder .

Dat heb ik dus ook....het zijn wel de katten (herinneringen) aan je moeder.

Als die katten daar al ca 14 jaar wonen, zijn ze de omgeving gewend. plaatsen op een boerderij, lijkt een goed optie, maar de kans is groot dat de katten proberen naar "huis" terug te vinden.

Vaak overleven ze dit niet...

waarom maak je zelf, buiten geen warme, droge schuilplaats, en waar je ze kunt voeren enz, ze komen dan wel niet meer in huis, maar als boerderij katten komen ze ook niet in huis..

De katten moeten niet de dupe worden van het feit dat ze een herinnering zijn. Als de hond en de katten niet samen kunnen, dan eindigt het. Als het voor een paar weken is kan je hen apart houden, maar voor jaren is dat geen leven.
Als ze in hun nieuwe thuis een paar weken vast gehouden worden en lekker te eten krijgen dan wordt dat 'thuis'. Het is ook een voordeel dat ze met z'n 2 zijn.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 12:18

300 is toch niet veel? Zie het als de kosten voor nog 5-10 jaar voer en vergoeding voor medische problemen. In dat licht is het een bedrag van niks.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 13:04

Maar wie zegt dat als ze boerderij kat worden daar ook blijven.Misschien gaat het niet met eventuele katten die er al zijn en moeten ze weer weg of gaan ze zwerven.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 13:16

belle_boef schreef:
superpony schreef:

Dat hoeft dus echt niet.
Niet elke eigenaar met boerderij sluit zijn katten buiten.

Maar deze katten zoeken gewoon een plek en geen mens die van alles van ze wil.
Dat lijkt mij niet onmogelijk.
Ik heb a een kar en hoef er niks bij maar zoiets zou ik prima vinden. En kat om ongedierte af te schrikken, decoratie in de vensterbank en hoeft geen aandacht.

Maar dat zeg ik ook nergens.......

Ik zeg alleen dat je ze echt op deze leeftijd wat langer moet opsluiten vaak om te wennen aan hun nieuwe plek.
Als het afstandelijke katten zijn en ze lopen op een boerderij, komen ze wat meer buiten. De buitenruimte is vaak ook groter.

Je ziet beiden; katten die aanhankelijk zijn if blijven en katten die graag hun eigen gang gaan. Maar er is echt wel een verschil of katten van jongs af aan ergens wonen of niet.

Heb weleens een kat gehad die op een boerderij was gedumpt en die ging het daar echt niet redden. Kwam bij ons thuis, haalde vreselijk uit naar ons en de honden, heeft zich niet verstopt, maar dagen liggen slapen op een stoel.
Heeft echt tijd gekost en ze zijn nooit beste vrienden geworden, maar leefde later samen zonder gedoe.

Wel een hoge paal met ligplekken voor de katten in huis.

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 13:21

Ik snap m even niet helemaal.
De katten moeten nu half augustus weg zijn, nieuw plekje gevonden hebben
Maar ze leven nu al sinds eind maart alleen in het huis ?
Dus 3 maanden...
Ik wil je niet aanvallen en ik ben ook geen n stalker maar naar aanleiding van je fishing topic, toch even gaan kijken ( had je hierover ook een pb gestuurd)
Maar dat vind ik toch nu wel vreemd, want je schrijft op FB al in april dat ze nu in een bijna leeg huis leven.
Dan vind ik toch echt dat beide poezen in een asiel beter af zijn.
Of je had van begin aan actief op zoek moeten gaan naar een goed thuis.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 13:30

Even heel kort door de bocht, huis verkocht , komt vast geld uit vrij als erfgenamen dus wat is het probleem om te betalen voor goede opvang.
Je moeder heeft je jaren gehad en nu moeten ze weg maar het mag niets kosten .