Kat met nierfalen ervaring gezocht

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Narcissa

Re: Kat met nierfalen ervaring gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 13:46

Hier zou ik ook geen vertrouwwn in hebben... Elk dier braakt wel eens, maar zo regelmatig slijm opgeven zit echt een reden achter. En een kat die slecht eet is sowieso spoed.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 13:51

Inderdaad , die van mij lag vier dagen aan twee infusen terwijl ik dacht dat het meeviel.

savieralover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-21 14:28

net medicatie tegen de misselijheid opgehaald en er in gepropt. toen voor advies met andere kliniek gesproken, die geven ook aan dat zijn misselijkheid onder controle moet komen. Arme dier ging echter toen ik met hun aan de lijn zat alweer over zijn nek. Op aanraden van hun mijn eigen arts gebeld om te vragen of hij nog een kwartje moest of toch een injectie voor de misselijkheid. nu op aanraden van mijn art nog een keer een pilletje gegeven (eerste was er uit gekomen + gal) en even afwachten of deze binnen blijft anders naar hun voor een injectie tegen de misselijkheid zodat ie a. niet meer misselijk is en b. weer gaat eten..

maar vrees inderdaad ook dat dit een gebed zonder end word.... of beter gezegd met een einde een te vroeg einde...

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 15:30

Dan bel je de volgende praktijk , je kat verliezen is erg, je kat verliezen omdat ze de boel onderschatten is nog veel erger. Bellen, zeggen dat ze al dagen niet eet en drinkt en je je ernstig zorgen maakt dat de andere arts de boel onderschat .

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 16:42

Check ook even hoe de spoeddienst na sluitingstijd is van de beide praktijken.

Hier kwam ik er bij onze dierenartsenpraktijk (zit een paar 100 meter van andere praktijk) achter dat die geen spoeddienst meer had na sluitingstijd.... toen ik ons nier-poesje in ademnood aantrof om 3 uur 's nachts, hoorde ik een bandje dat ik voor spoedgevallen contact op kon nemen met een praktijk op bijna een uur autorijden verderop...daar zit je echt niet op te wachten op zo'n moment, dat je een diertje z.s.m. uit het lijden wilt verlossen.... :n

savieralover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-21 17:29

pmarena schreef:
Check ook even hoe de spoeddienst na sluitingstijd is van de beide praktijken.

Hier kwam ik er bij onze dierenartsenpraktijk (zit een paar 100 meter van andere praktijk) achter dat die geen spoeddienst meer had na sluitingstijd.... toen ik ons nier-poesje in ademnood aantrof om 3 uur 's nachts, hoorde ik een bandje dat ik voor spoedgevallen contact op kon nemen met een praktijk op bijna een uur autorijden verderop...daar zit je echt niet op te wachten op zo'n moment, dat je een diertje z.s.m. uit het lijden wilt verlossen.... :n

Ja dat is hier ook zo. 40 minuten rijden helaas daar is hij 3 weken geleden opgenomen geweest. Zij zijn ook weer op de hoogte gebracht door mij.

De kat heeft onderhand een klein beetje gegeten en ook gedronken. Tis nog niet genoeg maar het is in ieder geval een begin. Medicatie lijkt er in ieder geval voor te zorgen dat hij weer eetlust krijgt

Afbeelding

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 17:35

Fijn dat hij weer eetlust krijgt :)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 17:51

Wanneer je zijn vel vastpakt op de rug en iets naar boven trekt, veert het meteen terug?

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 17:56

bigone schreef:
Wanneer je zijn vel vastpakt op de rug en iets naar boven trekt, veert het meteen terug?

Vraag ik mij ook af, ik vind hem er zo op de foto niet lekker bij zitten.
Kun je niet op zoek naar een andere praktijk? Soms heb je ook paarden en huisdierpraktijken ineen.. Die zijn toch meer gewend om met spoed paraat te staan.

Zeeuwsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 18:03

Ik ben de vorige eigenaar van Frits, en ik kan zeggen dat Frits zijn vacht er snel slecht uit ziet. Je kan aan Frits zien wanneer hij niet lekker is, maar over het algemeen heeft hij nooit last van uitdroging. In dit geval gok ik ook dat zijn vacht zo is, omdat hij gewoon misselijk is.

savieralover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-21 18:08

imaudy schreef:
bigone schreef:

Vraag ik mij ook af, ik vind hem er zo op de foto niet lekker bij zitten.
Kun je niet op zoek naar een andere praktijk? Soms heb je ook paarden en huisdierpraktijken ineen.. Die zijn toch meer gewend om met spoed paraat te staan.

Ja hijs niet uitgedroogd vel schiet inderdaad meteen netjes terug. Mijn dierenarts heeft zowel een paarden als gezelschap dieren deel maar spoed voor de gezelschap dieren is hier in noord Holland blijkbaar teveel gevraagd. Die zit dus richting Amsterdam. Heb het idee dat zijn misselijkheid nu met de medicatie beter gaat. Het begint duidelijk zijn werk te doen. Begint weer een beetje te eten en drinkt ook goed. Hoop dat dit doorzet zodat we in ieder geval weer eten er in hebben zitten.

Foto was erg ongelukkig genomen hij zit me nu zo aan te staren
Afbeelding

Edit. Hijs trouwens ook vreselijk in de rui op het moment dus dat werkt ook niet mee

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 18:32

Ga aub direct weer naar de da wanneer de medicatie tegen misselijkheid op is en hij weer stopt met eten,controleer je ook hoeveel hij plast en poept?
Wat ook nog kan is dat er een gigantische haarbal in zijn maag zit.

savieralover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-21 19:19

bigone schreef:
Ga aub direct weer naar de da wanneer de medicatie tegen misselijkheid op is en hij weer stopt met eten,controleer je ook hoeveel hij plast en poept?
Wat ook nog kan is dat er een gigantische haarbal in zijn maag zit.

Uiteraard ik verwacht eerlijk gezegd dat we volgende week er vrolijk weer staan nadat de medicatie op is . Haarbal dacht ik eerst ook inderdaad dus daar heeft hij vorig weekend 3 dagen wat voor gekregen maar maakte bar weinig verschil. Poepen en plassen hou ik ook scherp in de gaten. Toevallig beide vandaag gedaan. Hoop dat we daarin weer in een normaal ritme komen. Voor nu word ie in ieder geval nog steeds scherp in de gaten gehouden en ik ga alvast eens kijken en vragen naar wat er nog mogelijk is als hij inderdaad weer misselijk is zodra de medicijnen op zijn

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 20:01

Ik heb onze poes destijds dus zetpillen gegeven, die hielpen goed. Injecties bestaan vast ook

savieralover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-21 20:23

Hevonen schreef:
Ik heb onze poes destijds dus zetpillen gegeven, die hielpen goed. Injecties bestaan vast ook

Zetpillen dat ga ik eens Googlen. Kreeg hij die dagelijks of hoe moet ik dat zien?

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 21:06

Een kat en zetpillen? Nog nooit van gehoord als assistent..
Nu ken ik echt niet alles, maar dat niet iig..
Je zit denk ik toch vast aan medicatie via de bek of injecties dan.
Je kan eens vragen naar off label use van een middel, moet even de naam zoeken..
Dat werkt heel fijn tegen misselijkheid.

savieralover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-21 21:26

wendy1987 schreef:
Je kan eens vragen naar off label use van een middel, moet even de naam zoeken..

Bedankt! Heb nu cerenia gekregen 2 pillen en daar mag hij een kwartje van hebben per dag. Betwijfel of het nog goed gaat zodra hij het niet krijgt maar voor nu werkt het een eet hij gelukkig weer. Hopen dat dit aanhoud.

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 21:28

Oww die idd! Ik ga gewoon hard duimen dat die blijft eten. Dan komt die hopelijk uit zijn negatieve spiraal !!

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 21:36

wendy1987 schreef:

Dat was ook wel 25 jaar geleden hoor, moest ze als ik me goed herinner minimaal 3 dagen lang, dagelijks geven, misschien langer, dat weet ik niet meer. Poesje was in het begin heel erg verzwakt, overigens wel heel fel, maar is gelukt. Je moet wat, hè?!

savieralover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-21 21:44

wendy1987 schreef:
Oww die idd! Ik ga gewoon hard duimen dat die blijft eten. Dan komt die hopelijk uit zijn negatieve spiraal !!

Dankje!! Ik hoop het ook. We gaan het zien de komende paar dagen!

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 15:58

Wat je als laatste redmiddel nog kunt doen, is dwangvoeren. Met Hills A/D oid.
Als poeslief weinig eet en zelfs al gal opbraakt... dan heeft ie al een tijdje te weinig gegeten en kan de lever aan het afbreken zijn. Dan vrees ik wel dat je vlakbij een einde zit. Eten moet, desnoods maar even met dwangvoeding.

Katten MOETEN eten anders gaan ze kapot. Dat kan binnen een paar dagen al klaar zijn. Het nare aan katten is, dat ze zelfs bij een onschuldige snotneus al stoppen met eten en als dat te lang duurt, ze zomaar kunnen afglijden naar een urgente situatie als gevolg van het niet-eten. Het zijn wat dat aangaat best domme dieren....

Ik duim voor je rooie!

nienmoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 17:29

Ik heb je een PB gestuurd. En die van jou is toevallig ook een rooiertje, net als die van mij:p

Maar ik wil wat anderen zeiden nog even benadrukken: Een kat die niet eet is ALTIJD een spoedgeval! Echt iedere keer dat er eentje stopte met eten was het grote foute boel. Dus ik kijk dat altijd hooguit één dagje aan, maar binnen anderhalve dag zit ik zelf persoonlijk altijd bij een dierenarts. Dus onderneem alsjeblieft meteen actie als je merkt dat je beesie weer terug niet gaat eten.

savieralover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-21 20:34

Ga ik zeker doen. Hij eet nu weer goed en zal dit ook wel blijven doen denk ik zolang de medicatie er in gaat maar daarna word het afwachten. Ik bespreek sowieso donderdag even de opties met de kliniek. De arts die hem toen voor spoed opgenomen heeft een paar weken geleden is er dan weer en beoordeeld dan ook zijn bloedonderzoek van vrijdag. Word dus weer wachten en goed in de gaten houden

savieralover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-21 14:51

We hebben jammer genoeg daarnet afscheid van hem moeten nemen. Het ging gewoon niet meer en het werd alleen maar rekken.. Hijs vredig ingeslapen wat allemaal heel snel ging dus dat gaf al aan dat het wel klaar was... Iedereen bedankt voor jullie advies zowel in het topic als via PB.

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 15:15

Heel veel sterkte gewenst!! Y;(