Spoed, kuiken gevonden, eet niet

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 12:41

jiehaaa schreef:
Het kleine diertje heeft mijn hart gestolen in hele korte tijd. Hij at uit mijn hand en viel tegen een knuffelbeestje in slaap. Toen hij heel hard ging piepen heb ik hem tegen me aan gehouden en viel hij tegen mij aan in slaap. Inmiddels is hij ondergebracht bij soortgenoten die iets oudere kuikens hebben. De eerste kennismaking was niet slecht, hij werd niet weggejaagd of gepikt. Hij wordt nauwlettend in de gaten gehouden, hopelijk redt hij het daar met de zorg die hij daar zal krijgen.

Fijne update!

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-21 18:55

Tijd voor Chick Pics!

Op de eerste foto was hij nog even bij mij, op de warme snugglesafe en met een knuffellammetje waar hij tegenaan kroop. En hij had een feestmaal van eierprak met paneermeel. Hij at er echt heel goed van, ik had niet verwacht dat het zo soepel zou gaan. Wat een goede tip was dat!

Afbeelding

Op de andere foto is hij bij zijn adoptiemoeder, hij is daar samen met andere kippen en kuikens die al wat ouder zijn. Hij zit heerlijk warm onder haar vleugels hoorde ik.

Afbeelding

thequeensmum

Re: Spoed, kuiken gevonden, eet niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 18:57

Chick pics haha. Wat ontzettend lief, wat een fijne update

tengeltje11

Re: Spoed, kuiken gevonden, eet niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 19:13

Zo leuk dat hij een pleeggezin gevonden heeft! Is het geen zijdehoentjes kuiken? Daar lijkt hij heel erg op.

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-21 19:24

Een zijdehoen? Goh… Ik zou het echt niet weten.

Het is me niet gelukt enige informatie over de moeder te krijgen. Het liefst had ik de moeder er ook bij genomen, maar ik heb geen idee waar die rondloopt. Al bijna mijn hele leven ontferm ik me over dieren die hulp nodig hebben, maar dit was mijn eerste kuikentje. Daar weet ik heel weinig over. (Des te leuker dat het zo goed ging de eerste keer <3 ).

Wat trouwens ook supergrappig was… altijd als ik een zielig diertje mee naar huis neem, zijn de katten razend geïnteresseerd en dan zijn ze er als de kippen bij. Maar neem ik een keer een kip mee, blijven ze mijlenver uit de buurt. Het gepiep vonden ze helemaal niks (gelukkig, dat scheelde weer wat gedoe).

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 11:43

Woon helaas niet in buurt (heb warmteplaatje en kuikenkruim) en gelukkig pleegmama gevonden. Mooiste wat er is om op te groeien bij een mama kip.

SabriJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 17:36

Wat een fijne update! Ontzettend mooi hoe jij je over dit diertje ontfermt hebt en het kuikentje nu met een moederkip kan opgroeien.