Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Morris schreef:pillow schreef:Wilt?
+1
Er staan ook minstens 5 spelfouten in je eigen profiel, Morris.Piuni schreef:Bedankt weer voor alle reacties! We lopen echt maar een aantal meter, het grasveldje is schuin tegenover ons!
Bij puppycurcus zeggen ze om inderdaad heel enthousiast te zijn en om haar te belonen als ze iets goed doet!
Nachtblind denk ik niet, ze loopt namelijk hartstikke happy door huis en tuin!
We hebben net weer 2 rondjes gelopen en ze deed dit goed! Uiteraard enthousiast beloont. Mocht ze stilstaan en niet meer vooruit willen of in het donker naar buiten moeten dan tillen wij haar voortaan op!
Femke_Tweety schreef:Jup, dat is inderdaad het basisadvies. En een héél zinnig advies, het lost de problemen vrijwel altijd op.
Enkele uitzonderingen, maar dat zijn er heel weinig.
en dat werkt dus averechts...
)Piuni schreef:Optillen doen wij 's avonds dus al, maar ik zet haar wel eerst neer om te kijken of ze mee wilt lopen, en dan komt dus de paniek. Is het dan goed om haar gewoon binnen al op te tillen, op het gras te zetten en haar dan weer mee terug te tillen?
We lopen ongeveer iedere 3 a 4 uur. Vanaf 7 uur 's ochtends tot 11 uur 's avonds!
Ik ben in ieder geval super gerust om te horen dat dit waarschijnlijk gewoon een fase isDit is de kleine teckel waar het om gaat! [ [url=m/10fEIh.jpg]Afbeelding[/url] ]
Mijn favoriete hondjes. Mijn man is er niet zo gek op dus de compromis is een black&tan jack russel geworden.
ze is nog maar 12 weekjes. Dat ging hier niet ook elke x soepel. Ik ging gewoon stukje naar voor en riep haar, en soms liet ik haar zelf snuffelen. Elke x weer een stukje. Oh en zo vaak gehad dat ze ging liggen. Maar ff door mn knieen en ze kwam weer. En nu loopt ze top! Gaat wel
Kabayo schreef:Halsband om ipv een tuig? Mijn honden hebben een tuig nooit leuk gevonden en ze wouden er ook niet mee lopen
Piuni schreef:Wat een leukerd Freekkieee! Ik zou inderdaad eens kunnen proberen om haar in een buggy te zetten!
maar gaat goed komen! Ze hebben ook van die kleine pootjes nog haha. Chawi schreef:Het is soms ook lastig. Waar ligt de grens bij teveel betuttelen en ondersteuning geven wanneer nodig.
Op die leeftijd van die van jou, kan je eigenlijk niet teveel betuttelen nog, vind ik. Ze hebben je echt nodig en kunnen nog weinig hebben. Dus ook zeker niet teveel doen op 1 dag. Daarbij is vanuit zo'n kleintje der perspectief alles enorm groot en heftig.
Eigenlijk ben je al te laat als de kleine in ezel modus gaat. Dus probeer dat te voorkomen en til haar op, haal de pup uit de situatie voordat ze op dat punt is.
Oefeningetjes zijn echt nog niet heel belangrijk. Belangrijkste is dat ze jou als allerleukste en allerveiligste plek op aarde gaat beschouwen. Dan komen alle oefeningen vanzelf wel.
) Chawi schreef:Het is soms ook lastig. Waar ligt de grens bij teveel betuttelen en ondersteuning geven wanneer nodig.
Op die leeftijd van die van jou, kan je eigenlijk niet teveel betuttelen nog, vind ik. Ze hebben je echt nodig en kunnen nog weinig hebben. Dus ook zeker niet teveel doen op 1 dag. Daarbij is vanuit zo'n kleintje der perspectief alles enorm groot en heftig.
Eigenlijk ben je al te laat als de kleine in ezel modus gaat. Dus probeer dat te voorkomen en til haar op, haal de pup uit de situatie voordat ze op dat punt is.
Oefeningetjes zijn echt nog niet heel belangrijk. Belangrijkste is dat ze jou als allerleukste en allerveiligste plek op aarde gaat beschouwen. Dan komen alle oefeningen vanzelf wel.