Lous schreef:melody7 schreef:Je zou ook vooraf al eens met hem naar een opvang kunnen gaan, zij kunnen waarschijnlijk wel zien of hij volwassen is. Voelt hij niet dun aan? Anders zou ik hem eerst nog even wat bij laten eten voor hij onder narcose moet.
Zeugjes steriliseren zonder medische noodzaak vind ik maar niks.
Ja ik vind hem idd wel aan de lichte kant. Maar hij heeft ook wel het een en ander meegemaakt, plus bij degene die hem vonden kreeg hij konijnenvoer. Aangezien zij wel konijnen hadden.
Kan ik ze ook niet aanrekenen want ze wisten niet veel van cavia’s.
Ik laat hem hier ook eerst zeker nog wat aankomen. Maar ik denk dat de DA dat ook zou adviseren.
Toch als ik naar zijn grootte kijken is hij nog niet zo heel groot. Dus jonger dan een jaar schat ik de kans zeer groot.
Heb je een foto van hem? Daar kun je meestal niet de leeftijd uit opmaken, maar ik ben nu wel nieuwsgierig naar hoe hij er uit ziet

Het is natuurlijk al fijn dat ze hem opgevangen hebben, wat voer je hem nu? Wij geven cavia's die wat extra's nodig hebben muesli met gedroogde kruiden, groente, bloemen en granen.
In de opvang (Dongen) zit nu in ieder geval een zeugje dat mogelijk drachtig is en er komen wel vaker baby's binnen, dus je kunt de eigenaresse altijd even mailen als je meer wilt weten