bigone schreef:Femke, is het geen idee om een beetje as te verwerken in een sieraad voor jou? Dan is ze echt altijd bij je en zou je de rest van de as uit kunnen strooien op een plek waar jullie beide graag kwamen. Dat voorbeeld heb ik waardoor ik mijn ouders altijd dichtbij heb.
[ [url=m/K4J010.png]Afbeelding[/url] ]
Ik heb wat haar van alle drie haar haarkleuren. Daar wil ik inderdaad in de toekomst een sieraadje mee maken.
Nog even kijken of ok dat ook zelf ga doen, of dat ik dat laat maken.
_
Ik heb eergisteren hout gekocht, en gisteren bij een (goede) kennis op maat laten zagen. Wat ik wou is nogal specifiek en dat zag de houthandel niet helemaal zitten.
Maar die kennis kon en wou het wel voor me doen. Is netjes gelukt ook.
Voor de zekerheid heb ik materiaal voor een aantal exemplaren, als ik er 1 verpruts heb ik nog een paar kansen.
Het wordt dus echt iets uit 1 geheel, (uit een heel dikke balk eigenlijk in feite, houtsoort uitgekomen op Oregon pine. Worden oa turntoestellen ook van gemaakt) geen timmerwerk maar echt houtbewerken vanaf basis.
Het grote werk dat even met professionele machines moest gebeuren is gedaan nu, de rest ga ik zelf doen.
Model wordt simpel, graveerwerk wordt uiteindelijk ingelegd met gekleurd materiaal. (Ik ben afgelopen week bezig geweest met experimenteren in hoeverre ik houtrotvullers en kneedbaar hout echt op kleur kan mengen en waarmee allemaal, en in hoeverre het dan nog te verwerken is. Gaat boven verwachting. Zit echt wel wat experimenteel gedoe bij, zijn ook geen tutorials van ofzo, gewoon zelf uitproberen, testen, bijstellen, weer proberen)
Misschien dat ik dat uiteindelijk een eigen topicje geef bij in het subforum uit de kunst.
Weet ik nog niet.