Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Nikass schreef:Je bedoelt zo'n kraag ofzo?
akishino schreef:Ik zou het binnen niet inpakken als ze er niet aan likt. Dan droogt het aan de lucht, ik heb het idee dat voetzooltjes daardoor eerder weer hard worden en sneller genezen.
Mocht ze er wel aan likken dan zou ik een kraag omdoen of toch inpakken. Door likken kan het in een korte tijd flink erger worden. Mijn hond had 's avonds een heel klein barstje in een zooltje, volgende ochtend trof ik dit aan
[ [url=m/ZMsWRb.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/w66aeM.jpg]Afbeelding[/url] ]
Heeft wel even geduurd voor dat dat helemaal genezen was.
marleen_usar schreef:Hoe weten ze dat het geen allergie of overgevoeligheid is. Hebben ze dat getest?
KarmaChansy schreef:Nikass schreef:Je bedoelt zo'n kraag ofzo?
ja ik heb deze https://www.medpets.nl/comfy+cone+kraag/ zo kan hij niet likken en is zachter op te liggen dan een normale
Nikass schreef:Ik denk dat het zinvol is om te gaan doen. Één voetje gaat momenteel al iets beteren ze loopt nu ook al wat beter (maar alleen aangelijnd op de stoep) en ze wil ook wel weer graag (even) uit.
Maar als ik het verband eraf haal kan ze bijna niet wachten tot het eraf is en probeert ze direct fanatiek te gaan likken![]()
Zo nu en dan zit ze ook aan haar achterpoten... ik hou mijn hart vast... als ze daar maar niet hetzelfde doet...
paramuse schreef:Hier hebben we voor een maand of 2 hetzelfde gehad.
Waarschijnlijk een reactie op prikkels van buitenaf.
Mijn hond heeft tabletten tegen de jeuk gekregen, zodat die prikkel niet meer waargenomen werd. Daardoor bleef ze van haar poten af en kon het genezen.
Misschien dat het jouw hond ook kan helpen. En honingzalf om het te laten genezen
Nikass schreef:paramuse schreef:Hier hebben we voor een maand of 2 hetzelfde gehad.
Waarschijnlijk een reactie op prikkels van buitenaf.
Mijn hond heeft tabletten tegen de jeuk gekregen, zodat die prikkel niet meer waargenomen werd. Daardoor bleef ze van haar poten af en kon het genezen.
Misschien dat het jouw hond ook kan helpen. En honingzalf om het te laten genezen
Ja honingzalf is goed![]()
Wat voor diagnose stelde de dierenarts? Wat voor pillen waren het? Dat zou een mooie oplossing zijn!
Akashino ze is 9,5.
Ze is altijd een poetser geweest, maar had geen kapotte voetjes. Dat is echt iets van de laatste tijd. Ik denk de eerste keer een jaar of twee geleden, maar tegenwoordig steeds frequenter